|
|
کدخبر: ۱۸۳۶۸۶

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه نفتکش انگلیسی برای بررسی ابعاد، جوانب و علل برخورد با شناور صیادی، وارد لنگرگاه بندرعباس شده است، گفت: این نفتکش 23 نفر خدمه دارد که همه در کشتی هستند.

الله مراد عفیفی‌‌پور درباره نفتکش انگلیسی «stena impero» که با شناور صیادی در تنگه هرمز تصادفی داشت، توضیحاتی را ارائه کرد: ‌نفتکش انگلیسی با نام «stena impero» در مسیر تردد خود با یک فروند کشتی صیادی برخورد می‌کند و طبق قانون پس از وقوع این سانحه، لازم است موارد و علل وقوع سانحه بررسی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ادامه داد: عوامل‌ کشتی سانحه دیده صیادی با شناور انگلیسی تماس می‌گیرند، اما پاسخی دریافت نمی‌کنند، وقتی شناور انگلیسی به تماس‌های شناور صیادی پاسخ نداد، طبق روال قانونی آنها موضوع را به اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اطلاع دادند.

وی اضافه کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ‌طبق روال به نیروهای نظامی اطلاع دادیم که شناور انگلیسی را به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت کنند تا ابعاد سانحه توسط کارشناسان بررسی‌‌ شود.

* نفتکش انگلیسی وارد لنگرگاه بندرعباس شد

عفیفی‌پور اظهار داشت: این شناور انگلیسی شب گذشته با هدایت نیروی دریایی سپاه پاسداران وارد لنگرگاه بندرعباس و تحویل اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برای بررسی حادثه شد.

* آغاز بررسی علل سانحه نفتکش انگلیسی و کشتی صیادی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه کرد: بررسی علل وقوع سانحه توسط کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان امروز آغاز شد.

* ۲۳ خدمه نفتکش انگلیسی همه در کشتی هستند

وی با بیان اینکه این نفت‌کش تحت پرچم کشور انگلیس است و ۲۳ نفر خدمه دارد، اظهار داشت: این شناور ۱۸ نفر خدمه هندی دارد و پنج خدمه هم از کشورهای روسیه، فیلیپین و لتونی و غیره هستند،‌ البته کاپیتان نفتکش، هندی است اما شناور تحت پرچم انگلیس فعالیت می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار داشت: از نظر ایمنی باید خدمه در کشتی بمانند و در حال حاضر همه ۲۳ خدمه در نفتکش هستند.

 روز گذشته بود که یک فروند نفتکش انگلیسی در مسیر تردد خود در تنگه هرمز، با یک فروند کشتی صیادی برخورد می‌کند و به دلیل بی توجهی به پیام‌های کشتی صیادی، طبق روال به درخواست اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،  از سوی نیروی دریایی سپاه برای بررسی به لنگرگاه بندرعباس هدایت می‌شود تا سازمان بنادر و دریانوردی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، ابعاد و جوانب این برخورد را بررسی کند.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار