|
|
کدخبر: ۹۰۵۰۳

یکی از مشکلات بسیار بزرگ افراد مختلف همیشه این بوده است که شاید به آسانی نمی‌توانسته‌اند با زبان‌های مختلف موجود در جهان ارتباط برقرار کنند.

به گزارشامیدبه نقل از باشگاه خبرنگاران،ضعف در زبان به خصوص زبان انگلیسی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که باعثمی‌شود ما از اطلاع یافتن در مورد مسائل روز جهان عقب بیفتیم.

به طور مثال اگر اتفاقی از نظر علمی برای ما مهم باشد باید انتظار بکشیم تا زمانی که منبع آن اتفاق توسط فرد آگاهی برای ما ترجمه شود اما با توجه به روند رو به رشدی که ما در جهان فناوری‌ها مشاهده می‌کنیم بسیار دور از ذهن است که مشکلاتی این گونه به آسانی از میان برداشته نشوند.

برای این مسائل هم ذهن خلاق بشر چاره‌جویی کرده است و در حال حاضر برنامه‌هایی نرم‌افزاری وجود دارند که به آسانی متون دلخواه و مورد نظر شما را از هر زبانی به هر زبان دلخواه دیگری برای شما ترجمه خواهند کرد.

در این مطلب قصد داریم که یکی از این نرم‌افزارها را به عنوان نمونه به شما معرفی کنیم.

این نرم‌افزار که Qtranslate نام دارد یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارها در زمینه ترجمه متون می‌باشد.

این بسته نرم‌افزاری در ساختار برنامه خود از روباتی هوشمند استفاده می‌کند که در سایت‌های آشنایی مانند یاهو و گوگل هم مورد استفاده قرار گرفته است.

برای به دست آوردن الگوریتم‌های مورد نیاز در این نرم‌افزار تیم متخصصی از زبان‌شناسان به کار گرفته شده‌اند. از مهم‌ترین امکانات این نرم‌افزار می‌توان به این مورد اشاره کرد که می‌تواند در مدت زمان بسیار کمی یک وب‌سایت را به صورتی برای شما ترجمه کند که درک مطالب آن برای شما به آسانی امکان‌پذیر شود. همچنین این نرم‌افزار در کنار خود دیکشنری قدرتمندی دارد که به شما کمک می‌کند تا عبارت کوتاه خود را به آسانی ترجمه کنید.

شاید مهم‌ترین ویژگی این نرم‌افزار این باشد که می‌تواند بدون این که برای شما محدودیتی را از نظر حجم و اندازه متنی که قرار است ترجمه کنید، به وجود آورده و متن شما را ترجمه کند.

این نرم‌افزار می‌تواند از فایل‌های متنی با فرمت‌های مختلف پشتیبانی کرده و آن‌ها را به زبان‌های مختلف ترجمه کند. فرمت‌های فایل‌های متنی که با این نرم‌افزار سازگاری دارند عبارت هستند از فرمت‌های RTF TXT، PDF، HTML، TMX و همچنین کلیه فایل‌هایی که توسط نرم‌افزارهای اکسل و پاورپوینت و ورد هم تولید می‌شوند، می‌توانند به آسانی توسط این نرم‌افزار به زبان‌های دلخواه شما ترجمه شوند.

برای این‌که شما از صحت ترجمه خود اطمینان پیدا کنید، امکانی در این نرم‌افزار برای شما قرار داده شده است که با استفاده از آن بتوانید ترجمه‌ای را که توسط این نرم‌افزار انجام شده است با قواعد اصلی زبان مقصد مقایسه کنید.

این نرم‌افزار در حال حاضر بیشتر از هر زبانی، زبان انگلیسی را به عنوان مرجع قرار داده است و سعی بر این داشته است که از تمامی زبان‌ها به این زبان و برعکس بتواند ترجمه کند اما از زبان فارسی هم به خوبی پشتیبانی می‌کند. باید بدانید که نتیجه ترجمه شما به صورت کامل قابل استفاده نیست و تا حدودی احتیاج به ویرایش و مرتب‌سازی کلمات خواهد داشت. شما می‌توانید آن را ازاین پایگاهدریافت کنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار