|
|
کدخبر: ۱۸۲۱۴۰

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: حدود 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی تاکنون پرداخت و حدود 5 هزار میلیارد تومان نیز قرارداد در این زمینه منعقد شده است.

سید ابولفضل رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت تدبیر و امید در خصوص توسعه مناطق محروم و روستایی کاری کرد کارستان که در هیچ دولتی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی انجام نشده بود.
وی ادامه داد: در این دولت لایحه دو فوریتی برای اشتغال روستاییان و عشایر با موضوع برداشت معادل ریالی 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای پرداخت وام تک رقمی به مجلس ارائه و این مهم با اجازه رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شد.
رضوی اظهار داشت: در این راستا برای روستاها و مناطق عشایرنشین مرزی وام با کارمزد 4 درصد و روستاهای غیرمرزی تسهیلات با کارمرزد 6 درصد پرداخت می شود.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات از محل بانک سینا با کارمزد 8 درصد برای اشتغال روستاییان، گفت: همچنین پرداخت تسهیلات از طریق بانک پارسیان از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در این ارتباط است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: تاکنون از محل بانک سینا 900 میلیارد تومان پرداخت و حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان قرار داد منعقد شده ولی از محل بانک پارسیان پرداخت زیادی انجام نشده است.
وی افزود: تا به امروز از محل اشتغال پایدار روستایی حدود 53 هزار و از محل بانک سینا نیز 7 هزار و300 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
رضوی گفت: امسال روز ملی روستا را با حضور همه واحدهایی که وام گرفته و به تولید و نتیجه رسیده اند، برگزار می کنیم.
وی همچنین اظهار داشت: 63 هزار روستا و آبادی در کل کشور وجود دارد که نزدیک به 38 هزار روستا با جمعیت بالای 20 خانوار می باشد و مابقی کمتر از 100 نفر جمعیت دارند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: بیشترین جمعیت روستایی کشور در استان خراسان رضوی، بیشترین درصد جمعیت روستایی به استان سیستان و بلوچستان و کمترین جمعیت روستایی کشور مربوط به استان قم است.
وی همچنین در خصوص ایجاد استارت آپ های روستایی نیز گفت: در این خصوص استان ها به 6 منطقه کشوری تقسیم شده اند و به دنبال فراهم کردن زیرساخت ها برای فعالیت این شرکت ها در روستاها هستیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار