|
|
کدخبر: ۱۸۲۵۸۵

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت فرآورده های لبنی با حضور کارشناسان وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت در ستاد تنظیم بازار در دست بررسی است.

به گزارش امید نیوز  به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در حاشیه جلسه هیئت دولت در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی در بخش تولید و تأمین شیرخام مسئول است، افزود: قیمت شیر خام در دامداری ها افزایش ندارد و میانگین قیمت هر لیتر شیرخام 2 هزار تومان است و در برخی دامداری ها از 1900 تا 2100 تومان هم خریداری می شود.

وی گفت: آنچه که امروز در افزایش قیمت لبنیات در بازار اتفاق افتاده تحت پوشش قیمت بسته بندی و مواد اولیه است که این مسائل در ستاد در دست بررسی است تا هزینه های اضافی که به تولید کنندگان تحمیل شده برآورد شود تا اجحافی صورت نگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: قیمت پایه شیرخام در دامداری ها تغییری نکرده و افزایش نداشته است.

حجتی درخصوص اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: به علت مشکلاتی که در شورا و دبیرخانه شورای اقتصاد بود بررسی و تصویب قیمت خرید تضمینی محصولات به ویژه گندم به تأخیر افتاد و از آنجا که مدیریت شورا آقای جهانگیری است موضوع را با وی مکاتبه کردم.

وی افزود: آقای جهانگیری به دبیرخانه سازمان برنامه و بودجه دستور داد تا موضوع هر چه سریعتر در دستور کار شورای اقتصاد قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به نظر من تصویب و اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات باید قبل از آغاز فصل کشت تصویب و اعلام می شد و اکنون اعلام قیمت ها دیر شده است.

حجتی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص سیزدهم آبان افزود: متأسفانه دشمنی و خصومت رژیم امریکا با ملت ایران در چهار دهه گذشته ادامه دارد و بر این خصومت پافشاری می کنند.

وی گفت: امریکا اعلام کرده است که مرحله دوم تحریم ها از 13 آبان اجرا می شود و شاهدیم که در چهار دهه گذشته در هر جبهه ای با شکست روبرو شد و امیدواریم در این دوره نیز شاهد شکست های قبلی امریکا باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی درباره تأمین مایحتاج و کالاهای اساسی افزود: در این زمینه مشکلی نداریم و راهکارهای تأمین مایحتاج بررسی شده است.

حجتی گفت: بخش عمده ای از نیازها از تولیدات داخل تأمین می شود و راهکارهایی نیز ارائه شده است تا در صورت بروز مشکل بتوانیم به صورت غیر مستقیم تأمین کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار