|
|
کدخبر: ۱۸۲۶۷۵

​رییس اتاق اصناف گیلان گفت: واحدهای صنف گران می‌خرند و با اعمال سود منطقی می‌فروشند.

به گزارش امید نیوز ، جلال‌الدین محمد شکریه  در خصوص افزایش قیمت هر روزه محصولات لبنی به خصوص شیر در گیلان گفت: افزایش قیمت این محصول فقط به شیرخام مربوط نمی‌شود و دلایل مختلفی دارد.

وی افزود:یکی ازدلایل افزایش قیمت شیر افزایش قیمت ظروف این محصولات و همچنین افزایش قیمت حمل و نقل است.

شکریه ادامه داد: اتحادیه‌های صنفی حلقه آخر عرضه کالاها هستند و نظارت بر آنها همواره کاملا مشخص است زیرا در فاکتور قیمت خریدار و فروش کاملا مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود 4تا 5هزار واحد صنفی در رشت رقابت به گونه‌ای است که اگر فروشگاهی یک کالا را به قیمت بیشتر بفروشد،حتما مشتری‌های خود را از دست خواهد داد، بنابراین صاحبان واحدهای صنفی با افزایش قیمت بی‌مورد حاضر به از دست دادن مشتری هایشان نیستند.

شکریه با بیان اینکه برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها، باید بر واحدهای تولیدی نظارت بیشتری صورت گیرد، گفت: در نظام توزیع ضریب افزایش صورت نگرفته است، واحدهای صنفی کالا را گران می‌خرند و با سود منطقی می‌فروشند.

وی با بیان اینکه رب چاشنی اغلب غذاهای ایرانی است و افزایش قیمت آن برای خانوارها مشکل به وجود می آورد تاکید کرد: در حال حاضر قیمت فروش رب گوجه فرنگی به طور متوسط 120هزار ریال عرضه می شود، برای برخی از خانوارها خرید آن مشکل است.

رییس اصناف گیلان در خصوص وضعیت احتکارهای خانگی در استان با تاکید بر اینکه مردم ما باید در فرهنگ مصرف کالا و محصولات تجدید نظر کنند، گفت: چندی پیش احتکار خانگی آشفتگی زیادی در بازار به وجود آورد.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت احتکار خانگی که بدترین نوع احتکار است، بسیار کاهش یافته و امیدواریم دیگر شاهد چنین رویدادی نباشیم.

وی با بیان اینکه بر احتکار اصناف و صنایع می‌توان نظارت و برخوردهای جدی داشت،افزود: متاسفانه نظارت براحتکارهای خانگی وجود ندارد و وقوع این پدیده جامعه را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار