|
|
کدخبر: ۱۸۲۹۸۴

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس با اشاره به ناتوانی پیمانکاران فاز ۵ و ۹ این شهر، از ورود مجموعه راهسازی عمران ایران و سپاصد برای تکمیل آماده‌سازی و روبنایی پروژه‌های مسکن مهر خبر و خواستار افزایش وام ۴۰ میلیونی مسکن مهر به ۴۵ میلیون تومان شد.

به گزارش امید نیوز ، مهدی هدایت در نشست بررسی مسائل مسکن مهر با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در 4 فاز پردیس 82 هزار مسکن مهر جانمایی شده که 33 هزار واحد آن مربوط به فاز 11 (شرکت ترکیه‌ای کوزو) است.

وی با بیان اینکه ساخت این واحدها در حال حاضر 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: در بخش آماده‌سازی، زیربنایی و روبنایی به ترتیب پیشرفت فیزیکی 61 درصد، 51 و 55 درصد است.

هدایت با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال 98 به پایان می‌رسد، گفت: با پیگیری‌های انجام شده مسائل چندین ساله مربوط به محوطه‌سازی، زیربنایی، آماده‌سازی و ... برطرف شده است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر پردیس ادامه داد: برای پروژه‌های فاز 11 از محل مشارکت ساخت سایت‌های تجاری کل روبناها به ارزش حدود 240 میلیارد تومان توسط شرکت ترکیه‌ای کوزو اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در فازهای 5 و 9 بنا به دلایلی پروژه‌ها متوقف شده بود، تصریح کرد: به دلیل توان ضعیف پیمانکاران این فاز، با مجموعه سپاصد و مجموعه راهداری ایران قراردادی به ارزش 400 میلیارد تومان امضا شده تا علاوه بر تکمیل آماده‌سازی و روبنایی پروژه‌های مسکن مهر، زیرساخت‌های مربوط به شبکه برق، آب و فاضلاب نیز اجرا شود.

هدایت همچنین با اشاره به اینکه تا آخر سال آینده کل عملیات اجرایی فاز 8 به پایان می‌رسد، بیان کرد: بر اساس مصوبه دولت 800 میلیارد تومان از آورده متقاضیان مسکن مهر برای اجرای تقاطع‌های ایمن و دسترسی به آزادراه و بزرگراه در 3 فاز هزینه شده است؛ با توجه به افزایش قیمت‌ها، برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر درخواست داریم با مصوبه دولت از محل فروش عرصه مسکن مهر این 800 میلیارد تومان را به ساخت واحدها برگردانیم.

مدیر عامل شرکت عمران شهر پردیس همچنین از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد که وام 40 میلیون تومان مسکن مهر به 45 میلیون تومان در شهر پردیس افزایش یابد.

وی با بیان اینکه 2500 واحد مسکن مهر در شهر پردیس کمبود داریم که دلیل آن وجود معارض بوده است، اظهار کرد: متقاضیان این پروژه‌ها آورده خود را سال 91 واریز کرده‌اند و علاقه‌ای ندارند به پرند یا هشتگرد بروند. پیشنهاد ما این است که در کار سایت کوزو یک سایت 70 هکتاری وجود دارد که ما می‌توانیم این تعداد واحد را بر اساس اعلام آمادگی شرکت ترکیه‌ای 18 ماهه بسازیم. از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهیم با این درخواست موافقت کنند.

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار