|
|
کدخبر: ۱۸۳۰۶۶

قیمت نفت با امید به مذاکرات چین و آمریکا و همچنین کاهش تولید اوپک و هم‌پیمانانش امروز بیش از 1.5 درصد افزایش یافت و بشکه‌ای 58.13 دلار فروخته شد.

به گزارش امید نیوز و  به نقل از رویترز، به علت امیدواری در مورد مذاکرات در پکن که می‌تواند جنگ تجاری میان آمریکا و چین را حل کند، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از 1.5 درصد افزایش یافت همچنین کاهش تولید تولیدکنندگان بزرگ نفت از دیگر عوامل تقویت‌کننده قیمت نفت بود.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.07 دلار افزایش 58.13 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 92 سنت افزایش 48.88 دلار در هر بشکه معامله شد.

از آنجایی ‌که انتظار می‌رود مذاکرات چهره به چهره نمایندگان واشنگتن و پکن امروز آغاز شود و این مذاکرات به کاهش تنش‌ها میان این دو اقتصاد بزرگ منجر شود، بازارهای مالی امروز تقویت شدند.

از اوایل سال 2018، جنگ تجاری میان آمریکا و چین درگرفت که سبب شد تا طرفین تعرفه بر کالاهای وارداتی از یگدیگر را افزایش دهند. این اختلاف بر رشد اقتصادی جهان تاثیر منفی گذاشته است.

بانک گلدمن ساکس در یادداشتی نوشت به علت «شدیدترین عوامل نامساعد اقتصادی از سال 2015 تاکنون» پیش بینی خود از قیمت نفت برنت در سال 2019 را از 70 دلار به 62.50 دلار در هر بشکه کاهش داده است.

بانک فرانسوی سوشیئت جنراله نیز پیش‌بینی خود از قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا را 9 دلار کاهش داده و به ترتیب 64 دلار و 57 دلار در هر بشکه قرار داده است.

علی‌رغم احتمال رکود، قیمت نفت فروشی آتی به علت کاهش تولید تولیدکنندگان نفت تقویت شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار