|
|
کدخبر: ۱۸۰۴۲۷

حجم تجارت جهانی کالا در سال گذشته میلادی ۴.۷ درصد رشد داشته که سریعترین روند رشد تجارت کالا در 6 سال گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان ان، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیش از این گفته بود، جنگ تجاری خوب و پیروزی در آن آسان است، روبرتو آزودو، مدیرکل سازمان تجارت جهانی با رد این گفته اظهار داشت: «جنگ تجاری خوب نیست... و همه طرف ها در آن بازنده خواهند بود.»

سازمان تجارت جهانی با انتشار بیانیه ای هشدار آمیز خطاب به رهبران جهان اعلام کرد، جنگ های تجاری آسیب قابل توجهی به اقتصاد جهان وارد خواهد آورد.

مدیر کل سازمان تجارت جهانی گفت: «در صورتی که کشورها به سیاست های تجاری محدود کننده و به ویژه فرآیند تلافی جویانه ای روی بیاورند که می تواند موجب تشدید غیرقابل مدیریت تنش های تجاری شود، رشد قدرتمند تجارت جهانی «به سرعت تضعیف خواهد شد.»

این هشدار در شرایطی مطرح می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده که تعرفه های جدید 150 میلیارد دلاری بر کالاهای وارداتی از چین اعمالخ واهد کرد. چین نیز وعده اقدام تلافی جویانه داده است.

آزودو در گزارش سالیانه سازمان تجارت جهانی تصریح کرد: «من از دولت ها می خواهم از خود خویشتن داری نشان دهند و اختلافاتشان را از طریق گفت و گو و تعامل جدی حل کنند.... چرخه ای از اقدامات تلافی جویانه تنها چیزی است که اقتصاد جهان به آن نیازمند است.»

بر اساس گزارش سازمان تجاریت جهانی، حجم تجارت جهانی کالا در سال گذشته 4.7 درصد رشد داشته که سریعترین روند رشد تجارت کالا در 6 سال گذشته به شمار می رود. حجم تجارت جهانی از نظر ارزش دلاری نیز در سال گذشته با رشدی 10.7 درصدی به 17.2 تریلیون دلار رسیده است.

انتظار می رود تجارت جهانی کالا در سال های آینده نیز روند رو به رشد خود را ادامه دهد، اما این روند در سال های 2018 و 2019 کندتر خواهد شد و به 4.4 و 4 درصد خواهد رسید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار