|
|
کدخبر: ۱۸۰۸۸۲

بیروت-ایرنا- بر اساس اعلام مراجع شرعی در سه کشور لبنان، فلسطین و اردن، روز چهارشنبه آخرین روز از ماه شعبان و فردا پنجشنبه نخستین روز از ماه مبارک رمضان است.

به گزارش ایرنا، شیخ «عبداللطیف دریان» مفتی کل لبنان در بیانیه ای که از سوی دارالفتوای این کشور صادر شد، امروز (چهارشنبه) 16 ماه مه را روز سی ام و متمم ماه شعبان دانست و اعلام کرد که فردا پنجشنبه در لبنان اولین روز ماه رمضان است.
«مجلس اعلای شیعیان» لبنان نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد، هلال ماه رمضان در غروب سه شنبه دیده نشده و شروع ماه رمضان از پنجشنبه خواهد بود.
دفتر نمایندگی شرعی آیت الله خامنه ای در لبنان نیز پنج شنبه را به عنوان نخستین روز ماه روزه داری و عبادت اعلام کرد.
در لبنان به سبب بافت متنوع جمعیتی، شیعیان و اهل تسنن، هر کدام دارای مرجعی رسمی هستند که اموری همچون اعلام اوقات شرعی، احکام شرعی، ثبت ازدواج و طلاق، انحصار وراثت و ... توسط دارالفتوای اهل سنت و مجلس اعلای شیعیان انجام می شود.
وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین نیز سه شنبه شب خبر داد که شیخ «محمد حسین» مفتی کل قدس و سرزمین های فلسطینی و رئیس شورای عالی فتوای این کشور، روز پنجشنبه را به عنوان نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرد.
«محمد الخلایله» مفتی کل اردن هم دیشب در مراسمی که در مسجد «الملک الحسین بن طلال» برگزار شده بود اعلام کرد که برای شورای عالی قاضیان شرعی و مفتی های این کشور، حلول ماه رمضان محرز نشده است؛ بنابراین روز پنجشنبه در اردن، اولین روز ماه رمضان خواهد بود.
خاورم**2054

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار