|
|
کدخبر: ۱۸۱۲۷۴

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بر این عقیده است که پس از پایان جنگ سرد، کشورش درهای خود را به سوی کشورهای غربی گشود اما این کشورها روسیه را فریب دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از نووستی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با نشریه فنلاندی اچ‌بی‌ال گفت: این اقدام ما به دلیل شکست نبود. ما خودمان این کار را انجام دادیم. هیچ‌کس به کشور ما حمله نکرد. گورباچف فقط می‌خواست با این کار به مسابقه تسلیحاتی پایان بدهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادامه داد: او می‌خواست جنگ سرد برای همیشه به پایان برسد. ما درها را باز کردیم و شما ما را فریب دادید! شما با کشیدن سیم‌های خاردار به دور روسیه ما را احاطه کردید.

به گفته وی، مسکو به جنگ با غرب نیازی ندارد و روسیه تنها خواهان توسعه روابط تجاری و فرهنگی است.

این مقام روس تأکید کرد: ما می‌خواهیم به راحتی به کشورهای یکدیگر سفر کنیم. ما می‌خواهیم از محدودیت‌های ویزا رهایی یابیم اما دائما اتحادیه اروپا درخواست ما را رد می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در خصوص قدرت‌نمایی تسلیحاتی کشورش به دیگر کشورها تصریح کرد: ما با این کار به بقیه کشورها نشان می‌دهیم که حتی به فکر حمله دوباره به روسیه نیفتید. ما 20 میلیون نفر از هموطنان خود را در جنگ جهانی دوم از دست دادیم. ما حق داریم توان نظامی خود را به دیگران نشان دهیم تا دیگر چنین اتفاقی تکرار نشود.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: در 20 سال اخیر تلاش کرده‌اند تا ما را از همه طرف محاصره کنند. وقتی سوال کردیم که چرا سامانه پدافند هوایی در لهستان مستقر شده است، جواب دادند برای دفاع در مقابل ایران؛ این یعنی تقلب و دروغ‌گویی در روز روشن.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار