|
|
کدخبر: ۱۸۳۴۷۸

به دنبال حادثه تروریستی روز جمعه در نیوزیلند،بیش از ده‌ها هزار نفر از ساکنان پایتخت انگلیس در تجمع مردمی علیه نژاد پرستی و اسلام هراسی تظاهرات کردند.

به دنبال حمله تروریستی علیه مسلمانان نمازگزار در یکی از شهرهای  نیوزیلند، ده‌ها هزار نفر از ساکنان لندن به نشانه همبستگی با بازماندگان این فاجعه در مرکز این شهر تظاهراتی را علیه «تبعیض نژادی» و «اسلام هراسی» برپا کردند.

 به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در این تظاهرات که توسط جمعی از فعالان فضای مجازی موسوم به «ایستادگی مقابل تبعیض نژادی» سازمان دهی شده بود ، علاوه بر سازمان‌های اسلامی مردم نهاد ، دیگر گروه‌های ضد نژادپرستی  نیز  شرکت کردند. این تظاهرات که در واقع به مناسبت روز جهانی «حذف تبعیض نژادی» برگزار شد، بیش از 10 هزار نفر از «هاید پارک» به سوی ادارات دولتی واقع در «داونینگ استریت» راهپیمایی کردند. شرکت کنندگان  در این مراسم در همبستگی با مسلمانان  به ویژه به دنبال حادثه تروریستی در نیوزیلند،  شعارهایی سردادند.

در بخشی از بیانیه سازمان دهندگان این تجمع مردمی آمده است: «حملات وحشتناک تروریستی در یک مسجد در شهر "کرایست‌چرچ » جهان را تکان داده و  هشداری درباره خطر ناشی از تروریسم راست افراطی است.»

به نوشته آناتولی، شرکت کنندگان معترض به تبعیض نژادی فریاد می‌زدند: «کرایستچرچ، هرگز تکرار نشود.»

 در حمله تروریستی روز گذشته به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ در نیوزیلند 50 نفر کشته و تعداد زیادی مجروح شدند. این حمله تروریستی موجی از اعتراض‌های جهانی به ویژه  در کشورهای مسلمان را در پی داشت.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار