|
|
کدخبر: ۱۸۳۸۷۹

دیپلمات روسیه از توافق مسکو و آنکارا برای کاهش تنش‌ها در ادلب خبر داده است، با این وجود طرفین حرفی از برقراری آتش‌بس نزده‌اند.

یک دیپلمات روسی از توافق و تمایل مسکو و آنکارا برای کاهش تنش در سوریه خبر داده است.

شبکه العربیه نیز گزارش داد که مذاکرات دیپلماتهای روسیه و ترکیه با توافق بر سر کاهش تنشها در ادلب به پایان رسیده است.

خبرگزاری «آناتولی»، امروز (شنبه)‌ ،‌ در خبری فوری به نقل از «فریدیون سینیرلی‌اوغلو» نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل گزارش کرد که ترکیه خواهان جنگ نیست اما چنانچه امنیت این کشور به خطر بیفتد، در استفاده از قدرت تردید نخواهد کرد.

۳۴ نظامی ترکیه بامداد دیروز (جمعه) در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره»، در «جبل الزاویه»، (حومه استان ادلب) رخ داد، کشته شدند.

در این خصوص، وزارت دفاع روسیه دیروز درباره کشته و مجروح شدن نظامیان ترکیه در حملات هوایی به عناصر مهاجم به ارتش سوریه تصریح کرد: «آنکارا درباره حضور نظامیان خود در ادلب به ما اطلاع نداده بود. نظامیان ترکیه در میان عناصر مسلحی بودند که روز گذشته در حملات هوایی به ادلب هدف قرار گرفتند».

وزیر دفاع ترکیه نیز، دیروز، مدعی شد که این کشور در پاسخ به حمله هوایی بامداد، ۲۰۰ مقر ارتش سوریه را از زمین و هوا هدف قرار داده است.

تنش‌ها در ادلب پس از آن افزایش یافت که در پی پیشروی‌های ارتش سوریه در این استان و عقب راندن تروریست‌ها، ترکیه حمایت های خود از گروه های مسلح حاضر در این استان را افزایش داد و حتی به کمک پهپادها اقدام به بمباران مواضع ارتش سوریه کرد.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار