|
|
کدخبر: ۱۸۵۲۳۷

یکی از محبوب ترین گزینه های درمانی ریزش مو، روشی به نام مزوتراپی مو است. مزوتراپی بر این اصل استوار است که مواد مغذی مناسب می توانند رشد و سلامت مو را تحریک کرده و در نتیجه روند طاسی را کند کنند. یکی از فواید مزوتراپی مو این است که برخلاف شامپوها و نرم‌کننده‌های مخصوص که برای درمان موضعی مو طراحی شده‌اند، مزوتراپی مو با اعمال مواد مغذی درست روی ریشه موها و از طریق تزریق عمل می‌کند.

مزوتراپی، راهکار درمان ریزش و کم پشتی موی سر

یکی از فواید مزوتراپی مو کند کردن روند ریزش مو است. مواد مغذی موجود در تزریق به دلیل خاصیت جوان کنندگی به طور خاص انتخاب می شوند. مزوتراپی افزایش گردش خون در پوست سر را تحریک می کند، التهاب را کاهش می دهد و فولیکول های پوست سر را با پروتئین های مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی که باعث افزایش رشد مو می شوند، فراهم می کند.

مزوتراپی مو

مهم ترین فواید مزوتراپی مو

فرآیند بدون درد: قبل از عمل مزوتراپی، از یک عامل بی حس کننده موضعی در ناحیه آسیب دیده استفاده می شود تا مطمئن شوید که روش شما ساده و راحت است. از آنجایی که میکروسوزن‌ها تنها تا لایه میانی پوست نفوذ می‌کنند که به آن مزودرم نیز گفته می‌شود، یکی از فواید مزوتراپی مو این است که باعث نمی‌شود که فرد در طول دوره نقاهت درد پایداری داشته باشد.

نتیجه فوری: روند کلی مزوتراپی در طی چند هفته یا ماه انجام میشود اما روند بهبودی در هر جلسه سریع و تقریباً بدون درد است. اگرچه برخی از بیماران ممکن است درد پوست سر یا کمترین کبودی ناشی از تزریق‌های کوچک را تجربه کنند، این عوارض معمولاً در عرض یک هفته پس از عمل بهبود می‌یابند. علاوه بر این، بر خلاف فرآیند کاشت مو، اثر مزوتراپی به سرعت، اغلب در عرض چند روز تا چند هفته مشاهده می شود.

کاهش ریزش مو با مزوتراپی

در مطالعه ای که با استفاده از مداخلات مختلف برای درمان آلوپسی آندروژنتیک در زنان انجام شد، تا 54 درصد مزوتراپی و مداخله ماینوکسیدیل را در کاهش ریزش مو موثر دانستند.

ماینوکسیدیل، دارویی که برای تحریک رشد مو تجویز می شود، تنها یکی از انواع موادی است که می توان با مزوتراپی به فولیکول های مو رساند. سایر مواد عبارتند از ویتامین ها، سرم ها یا عصاره های گیاهی.

مزوتراپی مو

مزایای مزوتراپی برای ریزش مو

در افرادی که موهای آسیب دیده یا ریزش مو دارند، مزوتراپی برای القای فاز فعال رشد مو، بهبود ساختار مو، از بین بردن موهای خاکستری، افزایش ترشح چربی های طبیعی (سبوم) از غدد چربی پوست سر و تقویت ماهیچه استفاده می شود.

مزوتراپی و درمان شوره سر

یک مزیت مهم از فواید مزوتراپی مو، جوانسازی خود پوست سر است. مزوتراپی چندین دهه است که به عنوان یک فرآیند زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و به کاهش چین و چروک، مبارزه با اگزما و دادن ظاهری درخشان به پوست کمک می کند. در پوست سر، سوزن‌هایی که برای تزریق استفاده می‌شوند، ریز سوراخ‌هایی را در مزودرم ایجاد می‌کنند که باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می‌شود که هر دو اجزای کلیدی برای سلامت پوست هستند. به طور همزمان، تزریق باعث افزایش جریان خون می شود که هم به داشتن سر مغذی و هم به فولیکول های مو قوی و سالم کمک می کند. مزوتراپی همه اینها را بدون آسیب رساندن به کلاژن موجود انجام می دهد، بنابراین فقط حضور این ماده شیمیایی مفید را در پوست سر شما افزایش می دهد. خیر. دیگر چه تاثیری دارد؟ پوستی سالم و هیدراته که کمتر احتمال دارد شوره آزاردهنده تولید کند، را به شما هدیه می دهد.

افزایش حجم مو با مزوتراپی

مزوتراپی مو شامل تحریک زیستی است، درمانی که سلول‌های مو را از طریق تزریق‌های کوچک که کاملاً بدون درد و زیر جلدی هستند، از نظر بیولوژیکی فعال می‌کند. از فواید مزوتراپی مو این است که انقباض فولیکول ها را معکوس می کند و ضخامت و رشد مو را افزایش می دهد و در نتیجه حجم موهای شما افزایش می یابد.

تقویت موی سر با مزوتراپی

اولین مورد مطمئناً مورد علاقه هر کسی است که تا به حال آلوپسی داشته است و مبتنی بر جلوگیری از ریزش مو است. این یکی از بهترین درمان های موجود برای کمک به حفظ مو است. ثانیاً، پوست سر را تغذیه می کند و با خیال راحت آنچه را که نیاز دارد فراهم می کند. سوم اینکه باعث بازسازی پوست سر می شود و در نهایت، مهم تزنی فواید مزوتراپی مو این است که رشد مو را تحریک می کند.

سایر فواید مزوتراپی مو

مزوتراپی یک روش اثبات شده و موثر برای کاهش نازک شدن موها و تقویت موهای سالم و حجیم برای سالهای آینده است. این فرآیند برای مردان و زنانی که در چندین مرحله از رشد آلوپسی را تجربه می کنند، مناسب است. فواید مزوتراپی مو نسبت به روش های دیگر بسیار زیاد است.

یکی دیگر از فواید مزوتراپی مو این است که شانس موفقیت درمان مزوتراپی توسط متخصصان مو 92 تا 90 درصد موفقیت آمیز است. مزوتراپی به دلیل گردش خون فعال باعث می شود فولیکول مو سریعتر رشد کند و در طولانی مدت زنده بماند.

با استفاده از یک سوزن کوتاه مخصوص، یک سری تزریق انجام خواهید داد. سوزن ممکن است به یک تفنگ مکانیکی متصل شود تا تزریق های زیادی را پشت سر هم انجام دهد.

بسته به شرایط درمانی شما، تزریق ها را می توان در اعماق مختلف - از 1 تا 4 میلی متر در پوست انجام داد. پزشک ممکن است سوزن را با زاویه در پوست شما قرار دهد یا در حین تزریق خیلی سریع مچ دست خود را تکان دهد. هر تزریق ممکن است فقط یک قطره کوچک از محلول را در پوست شما قرار دهد.

احتمالاً برای رسیدن به اثر مورد نظر به چندین جلسه مزوتراپی نیاز خواهید داشت. باید انتظار داشته باشید که بین 3 تا 15 بار به پزشک مراجعه کنید. در ابتدا، هر 7 تا 10 روز یکبار تزریق را انجام خواهید داد. اگر پوست شما شروع به بهبود کرد، درمان ها به مدت دو هفته یک بار یا یک بار در ماه انجام می شود.

 

پرسش های متداول:

آیا مزوتراپی ریزش مو را متوقف می کند؟

لازم به ذکر است که مزوتراپی برای درمان ریزش مو استفاده می شود و در افرادی که مستعد ریزش هستند ریزش مو را متوقف کرده و باعث رشد مجدد مو می شود.

مزوتراپی چه اشکالی دارد؟

خطر اصلی مرتبط با مزوتراپی، ابتلا به عفونت شدید پوستی است، اما به طور کلی، عوارض جانبی بسیار کم  و بسیار نادر هستند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار