|
|
کدخبر: ۱۸۵۰۲۸

خاصیت های منحصر به فرد نعنا برای جسم و ذهن + میزان مصرف آن

نعناع گیاهی خوش‌عطر است که با فواید فراوان خود برای سلامتی جسم، ذهن، پوست و مو می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. این گیاه حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل نیاسین، فولات، کلسیم، مس و آهن است. اگر می‌خواهید رشد موهایتان بیشتر شود، دهانتان خوشبو شود، استرستان کاهش پیدا کند و خطر ابتلا به سرطان در شما کم شود، نعناع را به روش‌های مختلف در رژیم غذایی خود جای دهید.
مصرف نعناع فواید زیادی برای سلامتی ما دارد. این خواص تنها منحصر به خوشبو کردن دهان یا خوشمزه کردن دستور پخت‌های غذایی نمی‌شود. شما نعناع را به صورت سبزی در رژیم غذایی خود یا به‌عنوان قرص نعناع برای بهتر کردن بوی دهان استفاده می‌کنید اما خواص نعناع شگفت‌آورتر از چیزی است که تصور می‌کنید. قرن‌ها از نعناع در پزشکی استفاده شده است. تحقیقات زیادی روی این گیاه خوشبو انجام شده که اثرات مفید آن برای سلامتی را تأیید می‌کنند.

نعنا_تاثیر شگفت انگیز نعنا برای پوست صورت+آموزش ماسک نعنا

 

ارزش غذایی نعنا 

برگ های نعناع حاوی بالاترین مقدار آنتی اکسیدان نسبت به سایر گیاهان موجود می باشند. روغن نعناع شامل اسیدهای فنولیک, فیتوسترون, ساپونین ها, تریترپین ها, فلانوئیدها، کاروتنوئید, آنتوسیانین ها و غیره است. روغن نعناع به طور گسترده برای مصارف مختلفی استفاده می شود. این روغن امروزه به طور گسترده ای در آماده سازی خوراک ها, عطرها و برای درمان انواع مختلفی از مشکلات استفاده می شود.
 

خواص این سبزی معطر برای درمان بیماری های جسم 

نعناع ویژگی های آرامش بخش دارد و برای بیماران مبتلا به آسم بسیار مفید است، چون باعث انسداد در لوله بینی می شود با این حال, مقدار و فراوانی مصرف نعناع باید کنترل شود چون استفاده بیش از حد ممکن است منجر به سوزش بینی و معده شود.
 
  • نعناع برای کمک به فرآیند هضم:
نعناع آرامش بخش است و خاصیت پاک کنندگی و سم زدایی دارد.از التهاب در معده جلوگیری می کند, کام را پاک می کند و فرآیند هضم را تقویت می کند. این امر به دلیل فعال شدن غدد بزاقی در مصرف نعناع که آنزیم های گوارشی را قادر به تولید مقادیر کافی می کند, اتفاق می افتد.
  • کاهش و درمان اختلالات تنفسی با نعناع:
نعناع به شکل چای یا جویدنی برای رفع گرفتگی گلو, بینی, برونشیت و ریه ها استفاده می شود. به تسکین بینی, گلو و مجاری تنفسی و جلوگیری از یک اختلال طولانی که معمولاً با آسم یا سرما شروع می شود, کمک می کند. نعناع یک درمان طبیعی موثر برای این حالت است و در پمادها استفاده می شود.
  • نعناع برای کمک به کاهش وزن:
مصرف نعناع این اطمینان را می دهد که انرژی اضافی را به شیوه ای سالم از دست دهید. نعناع, آزادسازی آنزیم های گوارشی بدن را قادر به مصرف چربی بیشتری به منظور تولید انرژی می کند. استراتژی دیگر استفاده از نعناع با سایر غذاهایی است که برای بهبود سلامتی مانند لیمو شناخته می شوند. می توانید آب را با نعناع لیمو مخلوط کنید. این یک روش کلاسیک برای آماده کردن بدن برای یک مسیر سالم جدید است و برای شما کم کردن وزن را به شیوه ای سالم و طبیعی آسان تر می کند.

نعنا_تاثیر شگفت انگیز نعنا برای پوست صورت+آموزش ماسک نعنا

  • نعناع برای جلوگیری از آلرژی:
روغن های موجود با ترکیب نعناع به طور گسترده ای برای مقاومت در برابر انتشار مواد شیمیایی خاص در بدن شناخته می شوند، که منجر به آلرژی فصلی و تب یونجه نیز می شود.نعناع بهتر است به شکل خام یا به شکل چای مصرف شود، تا از آلرژی ها محافظت کند. این مزایا همچنین برگ های نعناع را برای سرفه و دیگر مسائلی که با انقباضات شدید و ناگهانی عضلات ناحیه اطراف تشدید می شوند, عالی می کند.
  • نعناع برای تقویت کبد:
نعناع برای کار کردن موثر کبد شناخته شده است و نعناع به خاطر وجود مواد مغذی ضروری و خواصی چون آرامش بخشی و تسکین دهنده اش, یک گیاه بسیار مفید برای افزایش قدرت کبد است.
 
  • نعناع بهداشت دهان را تضمین می کند:
نعناع یک خوشبو کننده دستگاه تنفس هوای عمومی است ، علاوه بر اطمینان از تمیزی زبان و صمغ ها، مانع رشد باکتری در دهان می شود.بنابراین نعناع جز بسیار محبوبی است که در تهیه خمیر دندان و دهان شویه استفاده می شود.
  • نعناع برای جلوگیری از کاهش حافظه:
افرادی که مصرف کنندگان معمولی نعناع هستند, به شدت هوشیار و باهوش هستند.نعناع به عنوان یک محرک موثر شناخته شده است، که حفظ حافظه بلند مدت و هوشیاری مشخص را افزایش می دهد.
  • نعناع برای داشتن پوست سالم:
نعناع دارای خواص ضد خارش و ضد عفونی کنندگی است و اطمینان می دهد که پوستتان کاملاً تمیز شده است. به پیش گیری و درمان عفونت های پوستی کمک می کند. درمان و حذف زخم های ناشی از گزش حشرات مانند پشه, زنبور عسل, زنبور, پشه و زنبور سرخ. این بیماری التهابی است و از آن به عنوان یک ماده رایج در پمادهای دافع استفاده می شود.
  • نعناع برای کمک به شیردهی:
نعناع به درمان و بهبود نوک پستان های ترک خورده و سندروم روده تحریک پذیر کمک می کند.استفاده از روغن نعناع روی سینه مادر شیر مادر را به جریان پایدار بدون ایجاد آسیب به پوست حساس و از بین بردن درد نوک پستان کمک می کند.
  • نعناع برای کمک به گرفتگی های ماهیچه ای:
زمانی که گلوی شما قرمز و تحریک می شود, ماهیچه های دور گردن و قفسه سینه ممکن است از عمل سرفه که با ناراحتی های اولیه و التهاب در طول مری آورده شده اند, آسیب ببیند. احتمالاً متوجه شده اید که پس از یک روز کامل سرفه, گلو و سینه بسیار خسته و زخمی می شود, پس استفاده از برگ های نعناع مفید است.
صدها سال پیش, مردم فهمیدند که برگ های نعناع توانایی کاهش التهاب و همچنین توانایی آرام کردن فعالیت حرکتی در ماهیچه ها را دارند و این به نوبه خود به جلوگیری از التهاب ناشی از آن کمک خواهد کرد. امروزه گیاهان مانند نعناع با نوشیدنی های داغ مانند چای بسته بندی می شوند.
  • نعناع برای مبارزه با اثرات سرماخوردگی:
وقتی یک سرماخوردگی معمولی دارید, تاثیرات فردی زیادی وجود دارند که بر شما تاثیر می گذارند. سوزش, درد, دشواری در تنفس و تولید خلط بیش فعال تنها تعدادی از نشانه های بسیار ناراحت کننده است که می توانید تجربه کنید, اما مصرف برگ های نعناع می تواند به تسکین دادن بخش عمده از اثرات آزار دهنده ناشی از بیماری کمک کند.
وقتی که برگ های نعناع برای کاهش تورم کار می کند، راحت تر خواهید بود و می توانید استراحت کنید. این منجر به کاهش آشفتگی هایی در سینه و گلو می شود. فعالیتی که در سرفه وجود دارد، اتلاف عمده انرژی دارد و فشار زیادی روی سیستم شما قرار می دهد، که باعث می شود بیشتر مستعد ابتلا به بیماری شوید.

یه کاسه نعنا_تاثیر شگفت انگیز نعنا برای پوست صورت+آموزش ماسک نعنا

  • نعناع برای کمک به کاهش نفخ و گاز معده:
اکثر مردم تجربه شرم آوری را در زمانی که نفخ شکم داشته اند تجربه کرده اند. بعضی از غذاها می توانند باعث ورم همراه با گاز شوند. این می تواند منجر به خروج ناگهانی و غیرقابل کنترل این گازها شود که برای هر کسی که به اندازه کافی ناخوشایند است.
اگر تا به حال امیدوار بودید که یک جایگزین طبیعی برای کمک به اجتناب از این شرایط پیدا کنید، نعناع می تواند پاسخ شما باشد. مصرف نعناع می تواند به جلوگیری از تولید گاز متان کمک کند، چون تولید شیره معده را تحریک می کند.
خوردن یک شاخه نعناع به احتمال زیاد برای کاهش گاز و نفخ مفید است. یک بخش سالم از گیاه را بردارید و آن را گاز بزنید و قورت بدهید.
 

خواص نعنا برای پوست 

  • مشکلات پوستی مختلف را درمان می‌کند.
نعناع در کرم‌های موضعی مخصوص مشکلات پوستی استفاده می‌شود. خواص تسکین‌دهنده‌ی این گیاه آن را تبدیل به یک داروی مناسب برای راش (بثورات) می‌کند. نعناع اثرات بهبوددهنده‌ی قوی روی پوست دارد.
 
  • با آفتاب‌سوختگی و برنزه شدن پوست در اثر آفتاب مبارزه می‌کند.
نعناع منبع غنی ویتامین‌های C و A محسوب می‌شود و حاوی فولات و اسیدهای چرب امگا ۳ است و به همین دلیل به مبارزه با مشکلات مربوط به نور خورشید مثل برنزه شدن پوست یا آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند.
نعناع حاوی یک ماده‌ی مغذی به نام پریلیل الکل است که از شکل‌گیری سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. روش استفاده از نعناع برای بهره‌گیری از خاصیت ذکر شده در ادامه آورده شده است.
  1. با برگ‌های نعناع آسیاب شده و کمی آب یک خمیر درست کنید و آن را روی صورتتان قرار دهید. همچنین می‌توانید برای رفع برنزگی پوست در اثر آفتاب، از روغن نعناع به‌صورت موضعی استفاده کنید.
  2. اگر می‌خواهید از روغن نعناع به‌طور مستقیم روی صورت خود استفاده کنید، آن را با یک روغن حامل رقیق کنید تا دچار التهاب نشوید.
  • چربی پوست را از بین می‌برد.
قرن‌هاست که از برگ‌های نعناع برای درمان چربی پوست استفاده می‌شود. منتول موجود در نعناع ترشح چربی از غدد سبوم را کاهش می‌دهد که این موضوع به‌طور طبیعی چربی اضافی پوست را برطرف می‌کند. برای استفاده از نعناع جهت رفع چربی پوست، اقدامات زیر را انجام دهید.
 
  1. برگ‌های نعناع تازه را آسیاب کنید و آن‌ها را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید.
  2. مخلوط ایجاد شده را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند.
  3. صورت خود را بشویید و خشک کنید.
  4. می‌توانید به این ماسک روغن جوجوبا، عسل یا ژل آلوئه‌ورا اضافه کنید تا نتایج بهتری بگیرید‌.
  •  آبرسانی پوست
نعنا به دلیل عناصر تشکیل‌دهنده‌ای که دارد با سفت کردن منافذ، رطوبت پوست را حفظ کرده و مانع از خشکی و خارش پوست می‌شود.
  • شادابی پوست
نعنا یک قابض ­کننده ملایم است که می‌تواند سبب شادابی و طراوت پوست شود. همچنین منافذ را از گرد و غبار پاک کرده تا پوستی صاف، نرم و مرطوب داشته باشید.
  • جوش‌های سرسیاه
جوش‌های سرسیاه هنگامی روی پوست تشکیل می‌شوند که آلودگی و چربی در منافذ قرار گرفته و آن‌ها را مسدود کند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم نعنا منافذ پوست را تمیز نگه می‌دارد و آن‌ها را سفت می‌کند. نعنا باعث از بین رفتن جوش‌ها سرسیاه شده و از بروز مجدد آن جلوگیری می‌کند.
  • جوانسازی پوست
استفاده از ماسک نعنا می‌تواند سبب افزایش گردش خون و تغذیه مناسب پوست شده و به جوانسازی و سلامت پوست کمک می­کند. نعنا همچنین غنی از آنتی‌اکسیدان است که پوست را از آسیب دور می‌سازد.
  • پیری را کند می‌کند
اطمینان از تغذیه و آبرسانی پوست تنها راه کند شدن پیری پوست است. از آن‌جایی‌ که نعنا گردش خون را در پوست افزایش داده و آن را هیدراته می‌سازد مانع از ایجاد چین‌وچروک و خطوط ریز روی پوست می‌شود.
  • درمان جای زخم و اسکار
اسید سالیسیلیک موجود در برگ نعنا به عملکرد بهینه سلول‌ها کمک می‌کند، سلول‌های مرده را از بین برده و از سالم بودن سلول‌های جدید اطمینان حاصل می‌کند. درنهایت با از بین بردن جای زخم و اسکار، پوستی شفاف به شما هدیه می‌دهد.
  • کاهش تیرگی دور چشم
حلقه زیر چشم می‌تواند توسط عوامل بی‌شماری ایجاد شود اما نعنا با آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد تیرگی را کاهش داده و از آن‌ها جلوگیری می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در نعنا پوست را التیام بخشیده و آن را احیا می‌کنند. همچنین با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد از پوست زیر چشم در برابر آسیب محافظت می‌کنند. این آنتی اکسیدان ها به التیام پوست و احیای آن کمک می‌کنند. پوست زیر چشم شما آسیب پذیر و مستعد آسیب است – آنتی اکسیدان ها به وسیله خنثی سازی رادیکال های آزاد، آن را عاری از آسیب نگاه می‌دارند.

 

طرز تهیه ماسک نعنا

  •  ماسک خیار، نعنا و عسل برای سفید شدن پوست
برای تهیه این ماسک به نصف فنجان خیار حلقه شده، ۱۰ تا ۱۲ برگ نعنا و نصف قاشق مرباخوری عسل نیاز دارید. ابتدا همه مواد را با هم میکس کنید تا مخلوط صافی به دست آید. سپس این ترکیب را مانند ماسک روی صورت بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. درنهایت با آب سرد بشویید. می‌توانید ۱ تا ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.
  • ماسک لیمو و نعنا برای درمان آکنه
۱۰ تا ۱۲ برگ نعنا را با هاون بکوبید تا له شود سپس ۱ قاشق چای‌خوری آب لیمو به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی آکنه، جوش و مناطقی که مستعد جوش هستند بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. از این ماسک می‌توانید یک‌بار در روز استفاده کنید.
  • ماسک موز و نعنا برای پوستی درخشان
موز منبع غنی ویتامین های A، B، C و E می باشد. پتاسیم، لکتیک اسید، اسیدهای آمینه و روی نیز در آن موجود می باشد. ترکیبی از این مواد مغذی به آبرسانی پوست، تغذیه آن، مبارزه با آسیب اکسیداتیو کمک می کند. از طرفی به جلوگیری از آکنه محو شدن اسکارهای آکنه، افزایش تولید کلاژن، مبارزه با آسیب اشعه ماوراء بنفش و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می پردازد.
هرگاه با نعنا ترکیب گردد سلامت پوست را تقویت کرده و ظاهر درخشان را به ارمغان می آورد.
۲ قاشق غذاخوری موز له شده  12 برگ نعنا را با هم آسیاب کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. بگذارید ۱۵ الی ۳۰ دقیقه روی صورت بماند. در نهایت صورت خود را با آب خنک بشویید. این کار را ۱ الی ۲ بار در هفته تکرار کنید.
 
  • اسکراب پوست با مخلوط شیر، عسل، جو دوسر، خیار و نعنا
برای آماده‌سازی این ماسک به 1 قاشق غذاخوری جودوسر، ۱۰ تا ۱۲ برگ نعنا، ۱ قاشق چای‌خوری عسل، ۲ قاشق چای‌خوری شیر و نصف خیار نیاز دارید. خیار را رنده و برگ‌های نعنا را له کنید سپس همه مواد را با هم ترکیب کنید. این ماسک را به صورت بمالید و اجازه دهید ۷ دقیقه بماند تا خشک شود.
بعد از ۷ دقیقه صورت خود را به‌آرامی با حرکات دورانی ماساژ دهید تا سلول‌های مرده پوست از بین بروند. این کار را ۲ تا ۳ دقیقه ادامه دهید و سپس صورتتان را با آب سرد بشویید. هر ۲ تا ۳ هفته یک‌بار می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.
 
  • نعناع، عسل و سفیده تخم مرغ
برگ های نعنا را کاملاً خرد نمایید و با عسل و سفیده تخم مرغ کاملاً مخلوط نمایید و به صورت ماسک روی صورت خویش مالیده و بگذارید ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند، سپس با آب ولرم پوست خود را بشورید و با ملایمت خشک نمایید. از سرم مرطوب کننده مناسب پوست های چرب استفاده نمایید تا طراوت و شادابی پوست شما حفظ شود.
  • نعنا و زردچوبه
برگ نعناع( به مقدار لازم) را به خوبی له کنید( میتوان به جای نعنای تازه از عرق نعنا استفاده کرد) و با یک قاشق چای خوری زردچوبه مخلوط کنید. نخست صورت خویش را بشویید و آنگاه خمیر آماده شده را روی صورت بمالید و به مدت ده دقیقه صبر کنید. پس از آن صورت را با آب خنک بشویید.
برگ‌های نعنا سرشار از فواید زیادی هستند و به کاهش آکنه‌های شدید و جوش‌ها کمک می‌کنند. همچنین برای خنک‌کردن و آب‌رسانی پوست می‌توان از این گیاه خوشبو استفاده کرد. از فواید دیگر ماسک نعنا می‌توان به رفع تیرگی پوست، کمک به کاهش لک‌ها و به‌طور کلی شادابی و نشاط پوست اشاره کرد.
برگ‌های نعنا از بسیاری جهات می‌توانند پوست شما را متحول کنند. چه بخواهید از آکنه خلاص شوید و چه به دنبال یک روش ساده برای حفظ سلامت پوست هستید کافی است ماسک نعنا را به روتین‌های مراقبت از پوست خود اضافه کنید. آیا تابه‌حال از ماسک نعنا استفاده کرده‌اید؟ در بخش نظرات از تجربه خود با ما بگویید.
 

خواص نعناع برای مو

نعناع نه تنها برای پوست مفید است، بلکه فوایدی برای مو هم دارد. این گیاه معمولا به توانایی خود در جوانسازی مو شناخته می‌شود. نعناع به مبارزه با مشکلات مربوط به مو کمک می‌کند. در ادامه خواص نعناع برای مو را در اختیارتان قرار داده‌ایم.
  • به‌عنوان تونیک مو عمل می‌کند
روغن نعناع زمانی که با روغن‌های اسانسی دیگر مثل روغن درخت چای، روغن نارگیل، روغن کرچک یا روغن ویتامین E مخلوط شود، به‌عنوان یک تونیک موی عالی عمل می‌کند. تونیک مو محصولی است که باید از آن روی پوست سر خود استفاده کنید‌. این محصول سرعت رشد مو را افزایش می‌دهد و به حفظ سلامت پوست مو کمک می‌کند.
  • شپش را برطرف می‌کند
روغن نعناع به‌عنوان دافع حشرات عمل می‌کند و استفاده از آن روی مو می‌تواند شپش را رفع کند‌. اگر دچار شپش هستید، از روغن نعناع به روش زیر استفاده کنید‌.
  1. موهایتان را با روغن نعناع خوب ماساژ دهید.
  2. اجازه دهید روغن به مدت ۲۴ ساعت روی موهایتان بماند. سپس موهای خود را بشویید.
  3. این کار را ۳ بار در هفته تکرار کنید تا به‌طور کامل از شر شپش‌ها رها شوید.
  4. اگر پوست حساسی دارید و احتمال می‌دهید پوستتان تحریک می‌شود، می‌توانید روغن نعناع را با روغن زیتون رقیق کنید.
  5. روغن نعناع همچنین احساس خارش ناشی از شوره را کاهش می‌دهد‌.
  • رشد مو را افزایش می‌دهد
ماساژ دادن روغن نعناع روی پوست سر به متعادل کردن سطح PH کمک می‌کند. این موضوع در خنثی کردن اثرات تولید چربی بیش از حد مفید است‌ و از این طریق چربی مو را کاهش می‌دهد. این مسأله فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند و گردش خون در پوست سر را افزایش می‌دهد و در نتیجه رشد مو را زیاد می‌کند.
 
 

فواید آب نعناع:

نعناع به هضم کمک می کند. پس شما می توانید آن را مزمزه کنید و به همزمان به روده هایتان کمک کنید. نعناع خنک کننده است اضافه کردن آن به آب شما باعث خنک کردن نوشیدنی هایتان در روز گرم تابستان می شود.
نعنا_تاثیر شگفت انگیز نعنا برای پوست صورت+آموزش ماسک نعنا
آیا خوردن نعنا در بارداری ضرر دارد ؟
بارداری موجی از شادی و لذت را با خود به ارمغان می آورد ولی از سویی دیگر نیز می تواند باعث محتاط و حساس شدن شما نسبت به بسیاری از مسائل روزمره شود. انتخاب غذاهای سالم نیز درست همانند تغییرات بسیار دیگری که با شروع بارداری در سبک زندگی خود ایجاد کرده اید دقت بسیاری را می طلبد. غذاهایی که تا پیش از این به راحتی مصرف می کردید اکنون می توانند باعث ایجاد نگرانی در شما شوند. 
 

فوائد خوردن نعنا در بارداری

نعنا به عنوان یک ماده غذایی مفید در مقابله با گرمای طاقت فرسای تابستان توسط بسیاری از خانواده ها به طور گسترده ای در طول این فصل مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه مغذی به دلیل دارا بودن خواص دارویی و درمانی بسیار در طول سالیان متوالی از محبوبیت بسیاری در میان مردم برخوردار بوده است. نعنا دارای عطر و رایحه دلپذیری بوده و به اشکال مختلف در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی مصرف این گیاه در بارداری بلامانع بوده با فوائد مختلفی بر سلامت مادران باردار همراه است.
  • خنک نگه داشتن بدن
بارداری با تغییرات گسترده هورمونی در بدن و در نتیجه بروز هوس های غذایی مختلف در مادران باردار همراه است. مصرف انواع غذاها باعث افزایش دمای بدن می شود. برگ نعنا به طور طبیعی دارای خواص تسکین دهنده و خنک کننده بوده و مصرف آن می تواند به کاهش و یا حفظ دمای بدن در مادران باردار کمک کند.
  • تازه نگه داشتن دهان
 
ابتلا به تهوع صبحگاهی در طول سه ماهه اول بارداری باعث ایجاد طعم ناخوشایندی در دهان می شود. این عارضه در برخی از مادران باردار حتی تا آخرین ماه بارداری نیز همچنان ادامه می یابد. جویدن برگ های تازه نعنا یک روش عالی برای از میان بردن بو و طعم نامطبوع دهان در این دوران است.
  • کاهش تهوع بارداری
ابتلا به تهوع صبحگاهی به خصوص در طول سه ماهه اول بارداری بسیار شایع است. جویدن برگ های نعنا می تواند در تسکین علائم تهوع صبحگاهی به مادران باردار کمک کند. ولی با این حال چنانچه قادر به تحمل بوی نعنا نیستید بهتر است از مصرف آن در این دوران خودداری کنید.
  • درمان مشکلات گوارشی
ابتلا به اختلالات گوارشی از جمله عوارض شایع دوران بارداری به شمار می رود. مصرف برگ های نعنا می تواند در تسکین مشکلات معده و بهبود عملکرد دستگاه گوارش به شما کمک کند.
  • حفظ سلامت عمومی
احساس ضعف و خستگی از جمله عوارض شایعی است که بسیاری از مادران باردار آن را در این دوران تجربه می کنند. نوشیدن مقداری چای نعنا روشی موثر در آرام کردن ذهن و کاهش تحریک پذیری بوده و از این طریق می تواند احساس خستگی را در مادران باردار کاهش دهد.
مصرف نعنا به صورت دمنوش یا چای نعنا یکی دیگر از روش های بهره مندی از خواص مفید این گیاه است. در ادامه به بحث در مورد چای نعنا و ایمن بودن مصرف آن در بارداری پرداخته می شود.
 
 

عوارض مصرف زیاد نعنا

نعناع اضافی با عوارض جانبی مثل سردرد و سوزش معده همراه می شود. نعناع یک جز فعال در چای نعناع است. اگر مقدار زیادی از این چای را بخورید، ممکن است به عوارض جانبی نظیر غشا مخاطی، سوزش پوست، و سرخ شدن پوست (سرخ شدن) علاوه بر سردرد و تپش قلب دچار شوید.
منتول که عمدتاً به عنوان یک ترکیب فعال از چای نعناع است، می تواند موجب بسته شدن گلو در میان بزرگسالان و کودکان کوچک شوند. فرد مبتلا به آسم باید به طور خاص از مصرف محصولات غذایی که حاویز نعناع هستند اجتناب کند. این به این دلیل است که این گیاه می تواند مشکل را با کشیدن مشکل به سختی افزایش دهد.
علاوه بر این، زنانی که شیر می دهند نیز باید از خوردن چای نعناع اجتناب کنند. در مورد زنان باردار، نعناع می تواند منجر به سقط جنین شود. بیشتر از این، استفاده از روغن نعناع در کودک می تواند به پایان مشکلات تنفسی شدید منجر شود.
 

کشت نعناع

نعناع در سراسر جهان رشد می کند. رشد نعناع در ابتدا با بذر آغاز می شود, اما یک بوته کوچک به اندازه کافی قوی است که به اندازه باورنکردنی رشد کند. نعناع به صورت ایده آل به مکان های مرطوب و تحت سایه برای رشد سریع نیاز دارد، اما قادر است در دماهای نسبتاً آفتابی نیز رشد کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار