|
|
کدخبر: ۱۸۵۲۴۰

پوشیدن جوراب و انتخاب رنگ و مدل و ایجاد تناسب بین جوراب و سایر لباس‌ هایتان مهم است چرا که جوراب یکی از اجزای مهم تیپ به شمار می‌رود.

پوشیدن جوراب و انتخاب رنگ و مدل و ایجاد تناسب بین جوراب و سایر اجزای لباس‌ هایتان مهم است چرا که جوراب نیز یکی از اجزای مهم تیپ به شمار می‌رود. این مطلب از امیدنیوز به معرفی و فواید پوشیدن انواع جوراب پرداخته است.

کاربرد جوراب چیست؟

جوراب به عنوان پوشاننده پا چند کاربرد مختلف دارد. اولین و مهم‌ترین کاربرد جوراب محافظت از پا است. پا یک عضو بسیار ارزشمند است که لقب قلب دوم انسان را نیز دارد. اما به دلیل تماس مداوم پا با زمین این عضو در معرض آسیب‌های بسیاری است. همچنین به دلیل آن‌که پا از چشم انسان دور است، مراقبت مداوم از آن کار بسیار دشواری است.

تاثیر جوراب در استایل

برای اغلب ما به دفعات این اتفاق رخ داده است که چون چشممان جسم‌های تیز یا ظروف داغ روی زمین را ندیده، روی آن‌ها پا گذاشته‌ایم. اتفاق دردناکی که سبب آسیب‌های سطحی یا عمیق بسیاری به پایمان شده است. پوشیدن جوراب تا حد بسیار زیادی جلوی بروز آسیب‌های جدی‌تر به پا، موقع راه رفتن را می‌گیرد.

همچنین جوراب از ساییده شدن کف پا به کفی کفش جلوگیری می‌کند. این مورد نیز یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از این پوشینه است. جوراب، البته در صورتی که نخی و با کیفیت باشد، مانع از ایجاد اصطکاک اضافی کف پا با کفی کفش می‌شود. به این ترتیب حتی با وجودی که کفش را برای مراقبت از پا به هنگام راه رفتن می‌پوشیم، باید جوراب را نیز پایمان کنیم تا از آسیب خود کفش به کف پا جلوگیری کرده باشیم.

اهمیت پوشیدن جوراب

  • حرکت آسان پاها در کفش
  • گرم نگه داشتن پا
  • وسیله ای برای زیبایی
  • تمیز نگه داشتن و راحتی پا
  • پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری های پوستی

از دیگر موارد کاربرد جوراب مراقبت این پوشینه از مچ پا است. جوراب‌های استاندارد با جنس‌های مناسب فصل، می‌توانند از آسیب‌های سطحی وارده به مچ پا نیز تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنند.

جذب عرق کف پا توسط جوراب یکی دیگر از موارد کاربرد جوراب است. پای ما درون کفش به دلیل عدم مجاورت با هوا، راه رفتن یا انجام حرکات سنگین زیاد عرق می‌کند. اگر بخشی از این عرق توسط جوراب جذب نشود بدون شک به کفی کفش نشت می‌کند. فضایی که به شدت مستعد رشد باکتری‌های مولد بیماری است.

پوشیدن جوراب

چرا باید جوراب بپوشیم؟

اغلب افراد در هر گروه سنی در طول روز از جوراب‌های مختلف استفاده می‌کنند؛ اما بااین‌حال، برخی از جوانان امروزی تمایل دارند که بدون جوراب در مناسبات عمومی حاضر شوند؛ بنابراین در این مطلب قصد داریم به بیان ضرورت‌هایی که باعث می‌شود، بفهمیم چرا باید جوراب بپوشیم، بپردازیم.

1- پوشیدن جوراب جهت گرم و خشک نگه‌داشتن پا

جوراب به‌عنوان یک لایه پارچه‌ای، کفی و درون کفش را از پاها جدا می‌کند و به همین منظور از عرق کردن آن‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین مانع انتقال بوی بد کفش به پاها می‌شود. به‌عبارتی‌دیگر، در فصل تابستان جوراب‌های نازک با خاصیت رطوبت‌زدایی پاها را خشک نگه می‌دارد و همچنین در ماه‌های سرد زمستان پوشیدن جوراب‌های ضخیم و مناسب پاها را گرم نگه خواهد داشت.

2- محافظت جوراب از پوست پا

یکی دیگر از دلایلی که سؤال چرا باید جوراب بپوشیم را توجیه می‌کند، محافظت از پوست ظریف پاهای شما که به‌صورت روزانه بارها روی سطح محکم و خشن مالیده می‌شود. بر این اساس بالشتک‌های موجود در کفی جوراب‌ها مانع تماس مستقیم پا با کفش خواهد شد.

3- ایجاد بستری نرم برای پاها با پوشیدن جوراب

افرادی که عادت به پیاده‌روی روزانه و طولانی دارند علاوه بر کفش مناسب باید جوراب‌هایی با لایه بالشتکی مناسب را نیز بپوشند تا بین کفش و پا هنگام قدم برداشتن بستری راحت و نرم برای پاها فراهم شود.

4- کمک جوراب به بهبود گردش خون

در این بخش از مقاله چرا باید جوراب بپوشیم، جالب است با خاصیت درمانی و عجیب پوشیدن جوراب‌ آشنا شوید. افرادی که به بیماری دیابت، آرتروز و واریس مبتلا هستند با پوشیدن جوراب، گردش خون در بدن آن‌ها بهبود خواهد یافت.

پوشیدن جوراب

5- کاهش علائم بیماری رینود

افرادی که به بیماری رینود مبتلا هستند در هنگام خواب دست‌ها و پاهای آن‌ها سرد و بی‌حس می‌شود و به همین دلیل خواب راحتی نخواهند داست؛ بنابراین استفاده از جوراب در هنگام خواب به این افراد کمک خواهد کرد تا در طول روز پاها و بدن آن‌ها نیز گرم شود و علائم این بیماری به‌شدت کاهش یابد.

6- تکمیل استایل افراد با جوراب پوشیدن

یکی از اجزای لباس‌هایی که در تکمیل استایل افراد کمک می‌کند، جوراب است. طرح و رنگ این پوشش پا‌ها می‌تواند به‌صورت طرح‌های فانتزی و مدل‌های رسمی و لوکس انتخاب شود و کاملاً بستگی به استایل و شخصیت فردی دارد که می‌خواهد چگونه در انظار حاضر شوند.

9 قانون طراحان مد برای ست کردن جوراب با کفش

بیمارهایی نظیر قارچ و اگزماهای پوستی که اگر جدی گرفته نشوند، به‌مرور آسیب‌های بزرگ‌تری به پا وارد خواهند کرد. جوراب‌های با کیفیت بخشی از رطوبت ناشی از عرق پا را جذب می‌کنند. به همین دلیل بیمارهای ناشی از تعریق و خیس ماندن پا به مدت طولانی در فضای نمور و تاریک کفش به حداقل می‌رسد.

و در آخر باید گفت اگر جوراب از نظر رنگ و جنس درست انتخاب شود، می‌تواند عنصر مهمی در خوش تیپی ما باشد.

پوشیدن جوراب

تناسب رنگ جوراب با شلوار

این ابتدایی‌ترین قانون در اصول جوراب پوشیدن است. شلوار عنصری است که جوراب باید از نظر رنگ، طرح و حتی جنس با آن هماهنگ باشد. البته در این مورد نمی‌توان و نباید از مدل کفش غافل بود. اما در اولین قدم، جوراب خود را باید با شلوارتان هماهنگ کنید.

دقت در انتخاب جوراب‌های یک دست سفید یا مشکی

این قانون در اصول جوراب پوشیدن بیشتر مختص به تیپ‌های رسمی آقایان است. جوراب‌های تک رنگ، به ویژه سفید خالص یا مشکی یک دست را باید با احتیاط بیشتری با تیپ رسمی مثل کت و شلوار پوشید. در واقع جوراب سفید فقط زمانی مزاحم خوش تیپی شما نیست که با شلوار و کفش سفید پوشیده شود. در غیر این صورت به هیچ عنوان و با هیچ رنگ شلواری نباید جوراب سفید خالص پوشید.

این قانون در خصوص جوراب مشکی یک دست نیز صدق می‌کند. البته خطر پوشیدن جوراب مشکی برای تیپ شما، با شلوارهایی که مشکی نیستند به نسبت جوراب سفید کمتر است. اما انتخاب جوراب‌های طرح دار که یکی از اجزای طرح آن با رنگ و طرح شلواری که می‌پوشید هارمونی داشته باشد، هوشمندانه‌تر است.

از نظر طراحان مد، پوشیدن جوراب سفید برای آقایان فقط زمانی مجاز است که آن‌ها با شلوارک‌های ورزشی و کتونی در باشگاه در حال ورزش کردن باشند.

پوشیدن جوراب‌های ساق بلند

در خصوص این قانون قدرت عملکرد خانم‌ها کمی بالاتر است. یعنی خانم‌ها می‌توانند جوراب‌های مچی بپوشند. اما آقایان، نه. مردان نه با تیپ‌های رسمی و کت و شلوار، نه با تیپ های اسپرتی مثل شلوار جین و کتونی، نباید جوراب مچی بپوشند.

پوشیدن جوراب

جوراب مچی برای آقایان یعنی برای آن‌ها مهم نیست که دیگران پای پر موی آن‌ها را، موقع نشستن و وقتی پا روی پا می‌اندازند، ببینند. صحنه‌ای که نه تنها اصلاً جذاب نیست، که نشان دهنده بی مبالاتی و بی‌توجهی آن‌ها به اصول اجتماعی و حضور در جمع و جلسه‌های جدی است.

اگر قصد خرید جوراب مردانه را کردید، بیشتر به کیفیت، رنگ، دوخت و کاربرد آن توجه کنید بسیاری از مارک‌ های جوراب مردانه که شهرت کمتری دارند، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

انتخاب جنس‌های اعلا

همان‌طور که در بخش دلایل جوراب پوشیدن و کاربرد این پوشینه ذکر کردیم، جوراب پیش از هرچیز نقش محافظت از پا را بر عهده دارد. بنابراین باید به جنس آن اهمیت داد. پوشیدن جوراب‌های نایلونی که با مواد شیمیایی رنگ‌شده‌اند هیچ نتیجه‌ای جز آسیب رساندن به پا و ایجاد خطر برای سلامت پوست پا را ندارد. بنابراین هنگامی‌که در قفسه‌های فروشگاه به دنبال جوراب مورد نظر خود می‌گردید، قبل از نگاه کردن به اتیکت قیمت، به جنس آن توجه کنید.

همواره به پا داشتن جوراب

نه خانم‌ها و نه آقایان، با هیچ تیپی، اعم از رسمی و غیر رسمی، نباید بدون پوشیدن جوراب از منزل خارج شوند. جوراب از پای شما محافظت می‌کند و زشتی‌های آن را می‌پوشاند. بنابراین اگر قرار است بیش از یک ساعت بیرون از منزل باشید، حتماً جوراب بپوشید.

دقت در انتخاب جوراب برای تیپ‌های رسمی

در خصوص تیپ‌های رسمی، وسواس در انتخاب اجزای لباس کمی بالاتر از تیپ‌های اسپرت است. جوراب مناسب کت و شلوار از نظر رنگ، جورابی است که یا دقیقاً با شلوار شما هم رنگ باشد، یا سایه روشن و هم طیف رنگ شلوار شما باشد. در واقع رنگ جوراب رسمی، رنگی است که با شلوار شما هارمونی داشته باشد. البته این هارمونی می‌تواند به معنی هم رنگ بودن، تیره‌تر بودن، روشن‌تر بودن یا داشتن اجزایی در طرح است که با شلوار شما از نظر رنگ همخوان باشد.

آزادی در انتخاب جوراب برای تیپ های اسپرت

منظور ما از تیپ‌های اسپرت در واقع پوشیدن شلوار جین با کتونی یا کفش‌های اسپرت است. اگر اغلب اوقات چنین تیپی می‌زنید، رنگ و طرح جورابی که می‌پوشید چندان هم با اهمیت نیست. فقط به یاد داشته باشید که پوشیدن جوراب با کفش اسپرت به منظور مراقبت از پا امر بسیار مهمی است.

ممنوعیت پوشیدن کفش تابستانی با جوراب

یکی از توصیه‌های ما در همین مقاله در خصوص آداب جوراب پوشیدن این بود که همواره و تحت هر شرایطی جوراب بپوشید. این قانون تنها در خصوص زمان‌هایی که قرار است صندل یا کفش تابستانه به پا کنید، صدق نمی‌کند. هیچ صندل یا کفش تابستانه‌ای وجود ندارد که بتوانید جورابی با آن ست کنید. هدف از پوشیدن صندل آزاد گذاشتن پا در هوای گرم و امکان ارتباط آن با هوا است. بنابراین پوشیدن کفش تابستانی با جوراب را برای همیشه فراموش کنید.

چه نوع جورابی بپوشیم؟

شیک پوشیدن و خوش استایل بودن ارتباطی با جنس لباس‌هایی که به تن می‌کنید، ندارد و حتی قیمت و برند آن نیز چندان اثرگذار نخواهد بود؛ اما موضوعی که در زمان خرید جوراب زنانه و خرید جوراب مردانه مهم است، نحوه انتخاب مدل و رنگ و ایجاد تناسب بین لباس‌ها است. در این بین جوراب باید از نظر رنگ، طرح و حتی جنس با شلوار هماهنگ باشد.

مثلاً پوشیدن جوراب با رنگ سفید خالص تنها با شلوار و کفش سفید همخوانی دارد. درحالی‌که جوراب مشکی را می‌توان با انواع شلوارها هماهنگ کرد. هنگام انتخاب جوراب‌های طرح‌دار نیز به رنگ و طرح شلواری که می‌پوشید، دقت کنید تا هارمونی مناسبی ایجاد شود.

پوشیدن جوراب مچی برای آقایان زمانی که می‌خواهند کت‌وشلوار بپوشند یا تیپ رسمی زده‌اند اصلاً مناسب نیست اما جوراب مچی هم با شلوار پارچه‌ای هم با شلوار جین برای خانم‌ها پوششی مناسب است؛ بنابراین جهت خرید هرگونه جوراب علاوه بر کیفیت، جنس و رنگ آن به کاربرد جوراب نیز توجه کنید زیرا پوشیدن جوراب اگر با لباس شما همخوانی نداشته باشد، به استایل شما آسیب میزند.

انواع جوراب

جوراب مچی

مدل جوراب مچی یا همان جوراب ساق کوتاه یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین مدل‌های جوراب به حساب میاد.ساق این نوع جوراب تا قوزک پا رو می‌پوشونه و به همین دلیل به جوراب قوزکی هم معروفه.

افراد معمولاً هنگام پوشیدن کفش‌های ساق کوتاه (مثل کفش کتانی) از جوراب مچی استفاده می‌کنند؛

پوشیدن جوراب

چرا که هم تمام سطح تماس پا با کفش رو به خوبی پوشش میده و هم اینکه هیچ قسمتی از ساق جوراب از کفش بیرون نمی‌زنه.

چرا مچی؟

همچنین باید اشاره کرد که جوراب‌های مچی ، بهترین گزینه برای پوشیدن همراه با شلوارهای با پاچه کوتاه یا تنگ (لوله تفنگی یا ناودانی) به حساب میان.

از دیگر دلایلی که باعث محبوبیت این نوع جوراب شده، راحتی اون در فصول گرمه.پوشیدن کفش بدون جوراب، باعث تاول زدن پوست پا خواهد شد و در عین حال پوشیدن جوراب در هوای گرم هم یه معضل محسوب میشه.جوراب مچی می‌تونه راه‌حل مناسبی برای این موضوع باشه.

ساقِ کوتاه این نوع پاپوش، اون رو به گزینه ایده‌آل برای فصول گرم بدل ساخته.مخصوصاً زمانی که الیاف اون از جنس نخ (پنبه) باشه و جریان هوا رو به خوبی از خودش عبور بده.

یکی از پر استفاده ترین و پرفروش ترین جوراب ها می توان به جوراب مچی مردانه سفید اشاره کرد که بیشتر از جوراب شکل دار مورد استقبال قرار میگیره.

از فایده های خرید جوراب ساق کوتاه مردانه سفید می‌توان به پوشیدن راحت، استفاده در روزهای گرم و فعالیت های ورزشی اشاره کرد.

پس جوراب ورزشی ساق کوتاه مردانه در روزهای تابستان برای ورزش بهترین گزینه است.

جوراب‌های مچی هم برای آقایون و هم خانم‌ها مناسبه اگرچه در میان خانم‌ها متداول‌تره و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیره.

جوراب ساق دار

جوراب ساق دار نیز همانند جوراب مچی، از مدل‌های محبوب و پرکابرد به حساب میاد.شاید تا چند سال پیش و قبل از ظهور !جوراب‌های مچی، ساق‌دارها، با فاصله بسیار زیاد متداول‌ترین نوع جوراب بودند.

طول ساق این نوع پاپوش معمولاً بین 15 تا 20 سانتی‌متره و تا میانه ساقِ پا رو می‌پوشونه.

جوراب‌های ساق دار معمولاً بیشتر در فصول سرد سال و همچنین هنگام فعالیت‌‌های ورزشی و فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این مدل جوراب هم برای آقایان و هم خانم‌ها گزینه مناسبیه.

جالبه بدونین جوراب‌های ساق دار، متداول‌ترین جوراب در بین آقایونه؛چرا که هم با لباس‌های رسمی (مانند کت و شلوار) و هم غیر رسمی و ورزشی به خوبی همخوانی داره.

این مدل جوراب حالت کش بافت دارد و تا بالای مچ پا و روی ساق پا را می‌پوشاند.برای استفاده با شلوار کوتاه نیز بسیار مناسب است.جوراب مردانه اسپرت ساق دار نیز برای مردان ورزشکار بسیار کاربردی و شیک می‌باشد.

جوراب نیم ساق

طول ساق جوراب‌های نیم ساق یا جوراب نیم پا از انواع مچی بلندتر و از جوراب‌های ساق‌دار کوتاه‌تره.

پوشیدن جوراب

جوراب نیم ساق به خوبی تا بالای قوزک و پایین ساق رو می‌پوشونه و همچنین از پشت پا در برابر سایش و اصطکاک کفش محافظت می‌کنه.

باید اشاره کرد که این نوع جوراب برای پوشیدن با نیم‌بوت یا کفش‌های کتانی گزینه بسیار مناسبیه.

جوراب نیم ساق از محبوبیت زیادی بین ورزشکارها برخورداره.چرا که نه تنها از تاول زدن پا در اثر تماس با کفش جلوگیری می‌کنه، بلکه کوتا‌ه‌تر از جوراب‌های ساق داره و موقع ورزش و فعالیت کاملاً راحته.

جوراب زیر زانو ( جوراب سه ربع )

جوراب زیر زانو که به جوراب سه ربع هم معروفه, یکی دیگه از انواع مدل های جوراب به حساب میاد.

اندازه ساقِ جوراب زیر زانو کمی بلندتر از جوراب ساق داره و همونطور که از اسمش کاملاً مشخصه، تا زیر زانو رو می‌پوشونه.جوراب‌های زیر زانو بیشتر در بین خانم‌ها متداول‌ند ولی این بدین معنی نیست که جوراب سه ربع پسرانه وجود ندارد.

بلکه این جوراب نیز طرفداران خاص خودش رو داره.

خانم‌ها معمولاً این نوع جوراب رو همراه با شلوارک و دامن و در استایل‌های غیررسمی می‌پوشند.پوشیدن جوراب‌های زیرزانو همراه با دامن در مهمونی‌های خودمونی هم بسیار مرسومه.‌

شما می‌تونین طرح جوراب‌تون رو با رنگ لباس‌هاتون و تم مهمونی ست کنین و در جمع بدرخشید.

جوراب ساق بلند ( بالای زانو )

جوراب ساق بلند زنانه که به اون جوراب بالای زانو هم گفته میشه، بلندترین نوع جوراب‌هاست که تا بالای زانو زیر ران کشیده میشه.

این نوع جوراب که تنها در میان خانم‌ها رایجه (به جز انواع جوراب‌های ساق بلند ورزشی که مدل‌های مردانه هم دارند)، گزینه مناسبی برای ست کردن با استایل‌های رسمی و غیر رسمی به حساب میاد.

جوراب ساق بلند این روزها در بین افراد خوش‌پوش و اهل مد به پاپوش بسیار محبوبی تبدیل شده.پوشیدن این نوع جوراب همراه با بند جوراب و نگه‌دارنده هم مرسومه.

جوراب‌های ساق بلند رو می‌تونین در مدل‌های گوناگونی مثل جوراب شیشه‌ای ، توری ، نازک ، ضخیم ، رنگ‌پا ، فانتزی و چندین و چند مدل دیگه پیدا کنید که نام جوراب های زنانه دیگه است.

هر کدوم از این نوع جوراب‌ها با استایل متناسب خاص خود مورد استفاده قرار می‌گیرند.گفتنیه که انواع شیشه‌ای و فانتزی محبوب‌ترین مدل‌های جوراب ساق بلند به حساب میان.

این دو نوع جوراب رو می‌تونین هم با لباس‌های رسمی و هم غیررسمی خودتون بپوشین.باید اضافه کرد که جوراب ساق بلند دارای مدل‌های ورزشی هم بوده که موقع ورزش و فعالیت به خوبی از تمام سطح پا محافظت می‌کنند.

همون‌طور که اشاره شد نوع ورزشی این جوراب هم در بین آقایون و هم خانم‌ها مورد استفاده قرار میگیره.

جوراب کالجی (مورد دیگر انواع مدل های جوراب)

جوراب کالجی که به « جوراب کفی » هم معروفه، برای کفش‌های رو باز طراحی شده.این جوراب‌ها دور تا دور پای شما (دقیقاً همون قسمتی که درون کفش کالجی قرار میگیره) رو می‌پوشونند.

پوشیدن جوراب

اسم این دسته از جوراب‌ها دقیقاً از کفش کالج گرفته شده.می‌دونین دلیل این نامگذاری چیه؟معمولاً مرسومه که با کفش‌های کالج جوراب نمی‌پوشند.

اما با توجه به اینکه پوشیدن کفش بدون جوراب آزاردهنده ست و باعث تعریق زیاد، تاول زدن و آسیب دیدن پا میشه، این جوراب بهترین گزینه برای پوشیدن با کفش کالج به حساب میاد.

چرا که هم زیر کفش کاملاً پنهون میشه و هم اینکه سطح تماس پا با کفش را به خوبی می‌پوشونه.

همین موضوع باعث شده که اسم این دسته از پاپوش‌ها یعنی اسم جوراب کوتاه رو از کفش کالج وام بگیرند.

ناگفته نمونه که جوراب کالجی رو میشه با هر نوع کفش دیگه‌ای هم پوشید.

به طور مثال

برای خانم‌هایی که ترجیح میدن جوراب‌شون از زیر کفش مجلسی پیدا نباشه، جوراب کالجی گزینه ایده‌آلی محسوب میشه.فراموش نکنید که انتخاب رنگ جوراب کالجی، بسیار مهمه.اصلاً جالب نیست که حاشیه‌های قرمز رنگ جوراب‌تون موقع راه رفتن از کفش مشکی‌تون بیرون بزنه.

بنابراین بهتره که رنگ این نوع پاپوش رو متناسب با رنگ کفش‌تون انتخاب کنید.باید اشاره کرد که جوراب کالجی هم در میان خانم‌ها و هم آقایون متداوله.این پاپوش برای کسانی که تمایل ندارند جوراب بپوشند یا جوراب‌شون از کفش بیرون بزنه، مناسب‌ترین انتخابه.

داشتن یه جفت جوراب کالج می‌تونه برای هرکسی مفید باشه.بعضی از مردان هم با کفش های کالج راحت هستند به همین خاطر بهتر است از جوراب های کالج استفاده کنند.

حتی میتوانید با کفش های دیگر هم جوراب کالج بپوشید، اما برای سلامت پاهایتان اینکار توصیه نمی‌شود.

جوراب کالج مجلسی مردانه مناسب استایل کلاسیک و مجلسی است و عموم جوانان امروزه از این نوع جوراب استفاده می‌کنند.

جوراب تا به تا (جوراب لنگه به لنگه)

یک نوع دیگه از انواع مدل های جوراب که این روزها از محبوبیت بالایی هم بین دوست‌داران مد و فشن برخورداره، جوراب تا به تا ست که به اون جوراب لنگه به لنگه هم گفته میشه.

پوشیدن جوراب

البته تفاوت این پاپوش با دیگر انواعی که در بالا اشاره شد، در اندازه ساقش نیست و هر جوراب مچی، ساق دار و … می‌تونه یه جوراب تا به تا هم باشه.

در واقع در جوراب لنگه به لنگه، طرح دو لنگه با هم فرق داره.

البته دقت داشته باشید که هر دو لنگه جوراب متفاوتی رو نمیشه به عنوان جوراب تا به تا پوشید.

این دو لنگه باید با هم همخوانی داشته و متناسب باشند.

معمولاً جوراب‌های تا به تا رو با رنگ‌های قرینه یا طرح‌های متناظر طراحی می‌کنند.

جوراب فانتزی مردانه

از سری جوراب های مدل جدید ، جوراب های فانتزی مردانه یا جوراب های طرح دار است که نظر تمامی سنین، بخصوص جوان و نوجوان را به خود جلب کرده.چرا که بسیار جالب و زیبا هستند.

جالب تر آن است که بدانید نخست وزیر کانادا هم طرفدار سفت و سخت جوراب فانتزی است پس میتوان گفت که امروزه یکی از انواع جوراب های مد است.این نوع جوراب مردانه طرح دار است و جزو جوراب های ساق دار و جوراب های مچی هم به حساب می آید.

معتادان به جوراب! بسیار این مدل جوراب متفاوت را بیشتر می پسندند و آن ها را با انواع تیپ های خود با وسواس خاصی ست میکنند.جوراب ساق دار فانتزی مردانه را بهتر است با شلوار های کوتاه بپوشید تا طرح و مدل جوراب مشخص شود و به زیبایی استایلتان بیفزاید.

آقایان با استایل خاص و هنری این مدل جدید جوراب رو شلوار رو امتحان میکنن که بسیار شیک و خاص پسنده.و همچنین جوراب مچی فانتزی مردانه را با شلوار هایی که تا قوزک پا و حتی بلند تر هستند بپوشید تا شیک و مرتب دیده شوید.

جوراب لاانگشتی

جوراب لاانگشتی دسته‌ای از انواع مدل های جوراب است که در اون قسمت پنجه برای هر کدوم از انگشت‌ها به صورت مجزا از بقیه ست.دقیقاً مثل دستکش.این جوراب‌ها برای پوشیدن همراه با صندل و دمپایی انگشتی به وجود اومدن.

پوشیدن جوراب

اگرچه میشه با هر نوع کفشی هم اون رو پوشید.جوراب لاانگشتی، جوراب متداولی به حساب نمیاد اگرچه علاقه‌مندان خاص خودش رو داره.

گفتنیه این نوع پاپوش در میان خانم‌ها رایج‌تر از آقایونه.

جوراب بافتنی

جوراب بافتنی یا جوراب پشمی از جنس کاموا یا نخ پشمی بافته میشه.این نوع جوراب که یکی از قدیمی‌ترین انواع جوراب به حساب میاد، در فصول سرد و مناطق سردسیر بسیار کاربردی و پرطرفداره.جوراب بافتنی به خوبی می‌تونه از پا در برابر سرما محافظت کنه.

امروزه طرح‌های متنوع و جذابی از این پاپوش تولید شده به طوری که می‌ تونه نظر هرکسی رو به خودش جلب‌کنه. اشاره کرد که جوراب‌های بافتنی هم به صورت دست‌باف و هم ماشینی در انواع مختلف از مچی گرفته تا ساق بلند در بازار موجوده.

پوشیدن جوراب

فواید پوشیدن جوراب هنگام خواب

1. خوابیدن با جوراب از ترک پا جلوگیری می کند

این مزیت برتر پوشیدن جوراب در هنگام خواب، می تواند از ترک خوردن پاهای شما پیشگیری کند و از آن ها محافظت کند. آیا تا به حال شده که صبح از خواب بیدار شوید و ببینید که پاهایتان درد می کند یا ترک خورده است ؟ این اتفاقی ناخوشایند است.

2. خوابیدن با جوراب، پاهای شما را گرم نگاه می دارد

بسیاری از مردان و زنان، گزارش داده اند که آزار دهنده ترین وضعیتی که هنگام خواب دچارش می شوند، یخ کردن پاهایشان است.

اگر شما هم از بوجود آمدن چنین شرایطی متنفر هستید، پس باید از این به بعد هنگام خواب جوراب بپوشید، تا پاهایتان گرم بماند. آیا جلوگیری از یخ کردن پاها، یک مزیت عالی برای پوشیدن جوراب هنگام خواب نیست ؟

3. خوابیدن با جوراب، احتمال تعریق پا را از بین می برد

شرایط تعریق بیش از اندازه و غیر طبیعی در مناطق خاصی از بدن، بخصوص پاها، عارضه ایست که بنام هایپرهیدروز شناخته می شود. اگر شما از تعریق زیاد در پاهایتان رنج می برید، پوشیدن جوراب هنگامی که خواب هستید کار آرامش بخشی است،

چرا که جوراب عرق را جذب می کند. شاید در روزها شما از همین خاصیت جوراب استفاده می کند تا دیگران را از بوی پای خود فراری ندهید.

4. خوابیدن با جوراب به کمک مرطوب کننده، پاهایتان را نرم و صاف نگاه می دارد

اگر می خواهید پوست پاهایتان سالم و نرم بماند، دفعه ی بعدی که با دمپایی لا انگشتی تان بیرون رفتید، قبل از خواب به پاهایتان کرم مرطوب کننده یا لوسیون پا بمالید، صبر کنید تا خشک شود، سپس جوراب بپوشید. جوراب، رطوبت روی پوست را نگاه خواهد داشت و صبح بعدی پوستی نرم و صاف برایتان به ارمغان خواهد آورد.

5. خوابیدن با جوراب از بوجود آمدن قارچ و عفونت پیشگیری خواهد کرد

پوشیدن جوراب کمک خواهد کرد تا از پاهایتان در مقابل گرد و خاک و باکتری ها محافظت شود. بدین ترتیب از بوجود آمدن قارچ و انواع عفونت جلوگیری می شود و از انجایی که مشکلات قارچ در پوست پا درمانی سخت دارند پس بهترین روش برای جلوگیری از بروز این مشکل پوشیدن جوراب است.

6. خوابیدن با جوراب و جلوگیری از گرگرفتگی

برخی از زنان متوجه شده اند که پوشیدن جوراب می تواند به خنک نگه داشتن دمای درونی بدنشان کمک کند.

پوشیدن جوراب

7. خوابیدن با جوراب و کاهش احتمال سندرم حمله رینود

سندرم رینود زمانی اتفاق می افتد که قسمت مبتلا شده پوست که معمولا محدوده انگشتان است، گردش خون خود را از دست می دهند و شروع به لرزش و تورم می کنند. با جوراب خوابیدن می تواند با گرم نگه داشتن پاها و گردش خون به جلوگیری از این حمله کمک کند.

هنگام خواب چه جورابی بپوشیم؟

پوشیدن جوراب هایی از جنس الیاف طبیعی از قبیل پشم یا کشمیر، بهترین گزینه ها می باشند. معمولا این ها گران تر از جوراب های نخی یا الیاف مصنوعی هستند اما ارزش هزینه کردن بیشتر را دارند. از این که جوراب های شما تنگ و کشی نباشند اطمینان پیدا کنید، چرا که این ها مانع گردش آزادانه خون خواهد شد.

یکی از عوارض احتمالی با جوراب خوابیدن این است که ممکن است زیادی گرمتان شود. اگر شما احساس گرمای زیاد داشتید جوراب هایتان را دربیاورید و پاهایتان را بیرون از لحاف بگذارید.

دقت در انتخاب جوراب‌های یک دست سفید یا مشکی

این قانون در اصول جوراب پوشیدن بیشتر مختص به تیپ‌های رسمی آقایان است. جوراب‌های تک رنگ، به ویژه سفید خالص یا مشکی یک دست را باید با احتیاط بیشتری با تیپ رسمی مثل کت و شلوار پوشید. در واقع جوراب سفید فقط زمانی مزاحم خوش تیپی شما نیست که با شلوار و کفش سفید پوشیده شود.  به هیچ عنوان و با هیچ رنگ شلواری نباید جوراب سفید خالص پوشید.

در خصوص این قانون قدرت عملکرد خانم‌ها کمی بالاتر است. یعنی خانم‌ها می‌توانند جوراب‌های مچی بپوشند. اما آقایان، نه. مردان نه با تیپ‌های رسمی و کت و شلوار، نه با تیپ های اسپرتی مثل شلوار جین و کتونی، نباید جوراب مچی بپوشند.

جوراب مچی برای آقایان یعنی برای آن‌ها مهم نیست که دیگران پای پر موی آن‌ها را، موقع نشستن و وقتی پا روی پا می‌اندازند، ببینند. صحنه‌ای که نه تنها اصلاً جذاب نیست، که نشان دهنده بی مبالاتی و بی‌توجهی آن‌ها به اصول اجتماعی و حضور در جمع و جلسه‌های جدی است.

در پایان این چند نکته را در خصوص جوراب پوشیدن به خاطر بسپارید:

جوراب پوشیدن تنها مختص زمانی که شما از منزل بیرون می‌روید، نمی‌شود. بهتر است وقتی مهمان به خانه شما می‌آید نیز جوراب بپوشید. البته این توصیه بیشتر مربوط به زمان‌هایی می‌شود که شما میزبان یک مهمانی رسمی هستید.

اگر قرار است در جمعی حاضر شوید که باید در آن کفش‌هایتان دربیاورید، بهتر است حتماً جورابی بپوشید که یا تابه‌حال پوشیده نشده، یا به تازگی شسته شده است.

همچنین اگر بتوانید یک جفت جوراب اضافی همراه خود ببرید تا در صورتی که ناگهان متوجه پارگی یا بوی بد پا خود شدید، آن را تعویض کنید، مطمئن‌تر است.

پوشیدن جوراب

گرچه ست کردن جوراب با شلوار و ایجاد هماهنگی این پوشینه با کل لباسی که تن دارید بسیار مهم است، اما هیچ‌چیز به‌اندازه کیفیت جنس جوراب اهمیت ندارد.

جوراب نیز مانند هر پوشینه دیگری پس از مدتی خراب می‌شود. بنابراین این موضوع را در نظر داشته باشید که عمر مفید جوراب، به ویژه اگر زیاد پوشیده شود، تنها شش ماه است.

نپوشیدن جوراب خیلی بهتر از پوشیدن جورابی است که پاره شده، کش آن شل شده، رنگ آن پریده یا سایز آن مناسب پای شما نیست.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار