|
|
کدخبر: ۱۸۵۲۴۳

این روزها که حتی غذای فست فودی هم برخلاف اسمش به اندازه کافی سریع آماده نمی‌شود، بسیاری از ما به دنبال رژیم لاغری فوری هستیم.

اگر قصد لاغر شدن سریع را دارید و زمان کافی برای کاهش وزن ندارید. اگر به یک مهمانی بسیار مهم دعوت شده اید اما نگران اضافه وزنتان هستید؛ رژیم لاغری فوری سه روزه بهترین پیشنهاد برای شماست.

رژیم لاغری سه روزه چگونه رژیمی است؟

برنامه این رژیم غذایی از سه بخش صبحانه، نهار و شام تشکیل شده است. البته اگر یک فنجان تن ماهی یا دو هات داگ، به علاوه میوه و سبزیجات در کنار آن را بتوان اسمش را شام گذاشت.

رژیم لاغری فوری

یکی از فروشنده‌های این رژیم ادعا می‌کند رژیم لاغری ۳ روزه از نظر شیمیایی و آنزیمی متعادل است، اما این حرف در حد یک ادعاست و هنوز از نظر علمی بررسی نشده. در این رژیم چیز زیادی برای خوردن ندارید. در روز اول ۸۷۰ کالری دریافت می‌کنید و در روزهای بعد نیز اوضاع زیاد فرق نمی‌کند.

رژیم لاغری سه روزه ارتشی چیست؟

گفته می شود که رژیم لاغری سه روزه ارتشی یا رژیم سه روزه امریکایی برای اولین بار درارتش آمریکا به منظور کاهش وزن سریع سربازان طراحی شده است.

در واقع رژیم لاغری ۳ روزه نیز همانند سایر رژیم هایی غذایی لاغری است اما با این تفاوت که شما می توانید بدون انجام فعالیت های بدنی سنگین در عرض کمتر از ۷ روز حدود ۴.۵ تا ۵ کیلوگرم وزن کم کنید؛ که به آن رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز نیز گفته می شود.

همچنین لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم که این رژیم لاغری رایگان است و نیازی به هیچ گونه دستورالعمل خاص یا مواد خوراکی گران قیمت یا مکمل های لاغری نیست.

رژیم غذایی سریع سه روزه می بایست سه روز از هفته انجام شود و چهار روز دیگر به عنوان زمان سوخت و ساز در نظر گرفته می شود.

رژیم لاغری فوری

افراد در این رژیم لاغری وعده های اصلی را بر اساس برنامه غذایی مشخصی که اصولا شامل ۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰ کالری است، در سه روز مصرف می کنند و چهار روز دیگر هفته به مصرف مواد مغذی دیگری که اصولا ۱۵۰۰ کالری انرژی دارند، می پردازند. البته برای کسانی که فعالیت بدنی زیادی دارند در طول ۴ روز بعدی میزان کالری تا ۲۲۰۰ الی ۲۶۰۰ کالری نیز افزایش پیدا می کند.

در رژیم لاغری سه روزه چه چیزهایی می‌توان خورد؟

در این رژیم به مدت سه روز غذاهای ساده‌ای می‌خورید که به احتمال زیاد در آشپزخانه‌تان وجود دارد. غذاهایی که در رژیم سه روزه مجاز به مصرف آن هستید، عبارتند از:

موز سیب گریپ فروت قهوه تلخ آب نان کامل کره بادام زمینی هات داگ بروکلی هویج پنیر چدار بستنی وانیلی تخم مرغ دانه‌های سبز

رژیم لاغری فوری

نمونه برنامه غذایی یک روز از رژیم لاغری سه روزه

برنامه غذایی یک روز از رژیم لاغری ۳ روزه را در ادامه بررسی می‌کنیم:

صبحانه

قهوه تلخ یا آب نیمی از یک گریپ فروت یک لایه نان تست همراه با بادام زمینی

نهار

نصف فنجان ماهی تن یک لایه نان تست یک فنجان قهوه تلخ چای یا آب

شام

حدود ۹۰ گرم گوشت قرمز یا سفید ۱ فنجان لوبیا ۱ فنجان هویج ۱ عدد سیب ۱ فنجان بستنی وانیلی

رژیم لاغری فوری

رژیم لاغری فوری

رژیم لاغری فوری

در رژیم لاغری سه روزه چه چیزهایی نمی‌توان خورد؟

به افرادی که رژیم لاغری فوری سه روزه می‌گیرند توصیه می‌شود که بیشتر از مقدار تعیین شده غذا نخورند. باید طبق دستور غذایی رژیم پیش بروند و امکان جایگزینی وعده‌ها در آن وجود ندارد با این حال بعضی وب سایت‌ها می‌گویند به جای ماهی تن از پنیر خامه‌ای استفاده کنید.

آیا رژیم سه روزه لاغری می تواند همیشگی باشد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که خیر. ادامه این رژیم لاغری به هیچ عنوان برای بیش از سه هفته توصیه نمی شود. از آنجا که شما در طول این رژیم غذایی کمتر از ۱۰۰۰ کالری در روز دریافتی دارید بنابراین ادامه دادن این رژیم در طولانی مدت می تواند باعث مشکلات بسیاری در سلامتی و همچنین ضعف و بی حالی فرد شود.

از جمله سایر عوارض رژیم لاغری ۳ روزه ارتشی در صورت ادامه دار بودن نوسانات خلقی، حالت تهوع و میگرن است. به توصیه بهترین متخصصین تغذیه رژیم ۳ روزه نباید بیش از دو الی سه هفته ادامه داشته باشد.

در رژیم لاغری ۳ روزه چگونه غذاها را تهیه کنیم؟

غذای خاصی در رژیم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. شاید نیاز به بخار پز کردن سبزیجات داشته باشید یا آنها را به صورت خام مصرف کنید. در رژیم سه روزه نیازی به خرید غذاها و وعده‌های بسته بندی شده خاصی نیست.

رژیم لاغری فوری

فواید رژیم لاغری فوری

این رژیم نیز مانند هر رژیم غذایی دیگری با کاهش کالری دریافتی در مقابل میزان کالری مصرفی باعث کاهش وزن و لاغری فرد می شود. تفاوت رژیم ۳روزه با سایر رژیم ها شدت کاهش کالری دریافتی در طول روز است که باعث می شود فرد در پایان دوره حدود ۴.۵ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد.

در این دوره در واقع این چربی ها نیستند که آب می شوند بلکه به دلیل از دست رفتن آب بدن وزن شما کاهش پیدا می کند.

همچنین برخلاف اکثر رژیم های لاغری که بخشی از مواد غذایی از زنجیره غذایی روزانه حذف می شوند، رژیم ۳ روزه لاغری همه مواد مغذی را در خود دارد.

به عنوان مثال شما در رژیم لاغری کتوزی اجازه استفاده از کربوهیدرات را ندارید، یا در برخی انواع رژیم ها خوردن پروتئین بسیار محدود می شود اما در حالی که در رژیم غذایی سه روزه تمام مواد مغذی بدن اعم از کربوهیدرات، چربی، پروتئین و …. به مقدار کنترل شده دریافت می شود تا در جریان لاغری فرد عضله سوزی نداشته باشد.

همچنین در صورتی که در برنامه رژیم غذایی سه روزه با برخی خوراکی ها مانند هات داگ، بستنی و … مشکل دارید می توانید به راحتی این مواد غذایی را با سایر مواد غذایی جایگزین کنید.

رژیم لاغری فوری

محدودیت‌های غذایی رژیم لاغری سه روزه

گیاه خوارها و وگان‌ها: این برنامه غذایی برای گیاه خواران یا وگان‌ها مناسب نیست. افرادی که رژیم فاقد گلوتن دارند: این رژیم غذایی دارای کراکر و نان تست است که هر دو حاوی گلوتن هستند. افراد ورزشکار: در این رژیم ورزش کردن توصیه نمی‌شود چون با دریافت انرژی کم قادر به ورزش کردن و انجام فعالیت فیزیکی نخواهید بود. افرادی که نیاز به پشتیبانی دارند: رژیم لاغری سه روزه تیم پشتیبانی ندارد و شما رژیم را با مسئولیت خود می‌گیرید.

نظر متخصصین تغذیه و کارشناسان درباره رژیم لاغری فوری

متخصصین تغذیه معتقدند در هررژیمی اگر روزانه کمتر از ۹۱۰ کالری غذا بخورید، مسلما وزن کم خواهید کرد. اما کاهش ۵ کیلو در ۳ روز ناسالم و باورنکردنی است. برای کاهش تنها نیم کیلو از وزن‌تان باید از کالری دریافتی روزانه خود ۵۰۰ کالری آن هم به مدت یک هفته کم کنید. با این کار در طول ۷ روز ۳٫۵۰۰ کالری کمتر غذا خورده‌اید. برای کاهش ۵ کیلو در سه روز باید کالری دریافتی خود را تا ۳۵٫۰۰۰ کالری کاهش دهید.

آیا چنین کاری در ۳ روز ممکن است؟

متخصصین حرفه‌ای تغذیه، کاهش وزن آهسته و پیوسته را توصیه می‌کنند و از افراد می‌خواهند بیش از یک تا نیم کیلو در هفته وزن کم نکنند. در غیر اینصورت عضله و آب بدن را از دست می‌دهند و استخوان‌ها ضعیف می‌شوند. در چنین رژیم‌هایی احتمال بازگشت وزن نیز بسیار بالاست.

رژیم لاغری فوری

چه کسانی نمی‌توانند رژیم لاغری فوری بگیرند؟

رژیم لاغری ۳ روزه کم کالری است اما چربی، نمک و کلسترول کمی ندارد. چنین رژیمی برای افراد مبتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی و کلسترول بالا مناسب نیست. درست است که اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن اصلی‌ترین راه برای پیشگیری و مدیریت این مشکل است اما هر نوع کاهش وزنی درست نیست. باید از روشی سالم که شامل مواد مغذی مناسب و ورزش باشد استفاده کنید.

مضرات رژیم لاغری فوری چیست؟

در طول سه روز محرومیت غذایی شما بدن‌تان را از دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی محروم می‌کنید. اگر بخواهید رژیم لاغری سه روزه را به مدت چند هفته ادامه دهید، بدون شک وزن زیادی کم می‌کنید، اما به شدت دچار سوء‌ تغذیه خواهید شد. در این رژیم هیچ گونه فعالیت ورزشی جدی توصیه نمی‌شود و همین امر نشانه‌ی کیفیت پایین آن است.

ضعف و بی‌حالی از اصلی ترین و مشکل سازترین عوارض این رژیم هستند که گاهی ممکن است فرد را با مشکلات روحی و فشار روانی زیادی مواجه کند. بنابراین به طور کلی عوارض و مضرات رژیم لاغری ۳ روزه را می‌توان به موارد زیر دسته بندی کرد: ضعف و بی‌حالی سوءتغذیه یبوست ریزش مو ناراحتی‌های گوارشی کم آب شدن بدن کمبود ویتامین و املاح معدنی بازگشت وزن سریع افزایش فشار خون افزایش کلسترول‌های بد و ….

آیا رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز واقعیت دارد؟

بله رژیم سه روزه امکان کم کردن وزن بین ۴.۵ تا ۵ کیلوگرم در یک هفته را دارد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که این وزن از دست رفته بیشتر آب است تا چربی! بنابراین اگر به دنبال لاغری بلند مدت هستید به هیچ عنوان این رژیم لاغری توصیه نمی شود.

رژیم لاغری فوری

رژیم لاغری فوری چه تاثیری در کاهش وزن و سلامت قلب دارد؟

رژیم شوک ۳روزه ادعا می کند که با حفظ سلامت قلب منجر به کاهش وزن ۴.۵ کیلوگرمی در طول سه روز می شود. به دلیل اینکه این رژیم بسیار محدودکننده است به آن رژیم سخت سه روزه نیز گفته می شود و در مدت زمان کوتاهی وزن قابل توجهی را از دست می دهید.

آیا رژیم سه روزه خطرناک نیست؟

شما در طول این رژیم لاغری بدن خود را از دریافت میزان کافی مواد معدنی و ویتامین ها محروم می کنید، بنابراین چنانچه این رژیم لاغری بیش از چند هفته ادامه داشته باشد بدن دچار کمبود ویتامین و پروتئین خواهد شد. توصیه پزشکان این است که در طول رژیم ۳ روزه لاغری روزانه نیم ساعت ورزش کنید.

پس با این تفاسیر به هیچ عنوان این رژیم را در طولانی مدت به کار نبرید و در صورتی که احساس ضعف یا بی حالی در طول رژیم دارید سریعا آن را کنار بگذارید.

لاغری سریع با موز

میوه خورها کسانی هستند که فقط میوه های تازه و ایده آلی برای حفظ بدن خود می خورند آنها بیشتر تناسب اندام دارند و در واقعیت،هر هفته از ده ها موزاستفاده می کنند راز آنها این است که از غذاهای چرب زیادی استفاده نمی کنند که وقتی با مواد غذایی شیرینی مثل موز می خورید،به سلول های چربی متصل نشوند .

رژیم لاغری فوری

بنابراین می توان گفت، که اگر شما میزان چربی ای را که استفاده می کنید،کنترل کنید، می توانید با خیال راحت و بدون احساس عذاب وجدان،از این میوه خوشمزه استفاده کنید درحقیقت، با اضافه کردن این میوه، به رژیم غذایی خود ،هضم را بهبود می بخشید، سموم اضافی را از بین می برید و باعث درخشش پوستتان می شود ، بحث این بخش از تناسب اندام و کاهش وزن نمناک در مورد برنامه ای است برای لاغری سریع در 3 روز با خوردن همین میوه خوشمزه یعنی موز.

منوی اصلی و برنامه این رژیم غذایی لاغری سریع 3روز با موز

برای 3 تا 4 روز آینده، 3 تا 5 موز را با 3یا 4 فنجان شیر کم چرب مخلوط کنید و میل کنید اگر شیر دوست ندارید، میتوانید شیر بادام را که اخیرا خیلی محبوب هم شده است امتحان کنید در صورت تمایل می توانید ماست ساده را نیز جایگزین کنید همچنین می توانید، آنها را به طور جداگانه بخورید.

می توانید فقط یک موز و یک فنجان شیر را با چند قطعه یخ مخلوط کنید و بنوشید اگر موزها را قبل از استفاده فریز کنید و شیر را بجوشانید، یک بستنی خوشمزه به دست می آورید که یک معجون و درمان گر عالی در یک روز داغ تابستان است.

چگونه در ۵ روز ۷ کیلو لاغر شویم؟

در ادامه راهکارهایی را برای رعایت رژیم لاغری فوری ۵ کیلو در ۳ روز یا ۷ کیلو در ۵ روز معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

رژیم لاغری فوری

۱. تغییر رژیم غذایی با عدم مصرف کربوهیدرات‌ها و غذاهای پرکالری

مطالعات نشان می‌دهد که یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای کاهش وزن، پیروی از یک رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات است. اگر می‌خواهید در عرض یک هفته ۵ کیلوگرم وزن کم کنید، غذاهای غنی از کربوهیدرات را محدود یا حذف کنید. این غذاها شامل برنج، ماکارونی، غلات، نان و حتی بعضی محصولات لبنی و سبزیجات نشاسته‌ای هستند.

 ۲. افزایش مصرف پروتئین بدون چربی

برای رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز مصرف کافی پروتئین بدون چربی همراه با کاهش کربوهیدرات باعث تسریع در روند کاهش وزن خواهد شد. به همین دلیل سعی کنید در رژیم غذایی خود مرغ، تخم‌مرغ، گوشت گاو بدون چربی، غذاهای دریایی و حبوبات را جای دهید.

رژیم لاغری فوری

مصرف پروتئین علاوه بر کمک به کاهش وزن، باعث می‌شود که مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید.

۳. لاغری ۳ روزه سیب و سبزیجات بدون نشاسته

در وعده‌های غذایی برای کامل کردن وعده‌های غذایی خود، نیمی از بشقابتان را با سبزیجات و میوه‌ها پر کنید. این غذاهای کم‌کالری بسیاری از مواد مغذی حیاتی را در اختیار بدن قرار می‌دهند. با این حال از سبزیجات غیر‌نشاسته‌ای استفاده کنید تا میزان کالری خود را کم و قندخون را ثابت نگه دارید.

۴. رژیم لاغری فوری با افزایش مصرف آب و مایعات

برای هیدراته ماندن بدن نوشیدن آب کافی برای بدن ضروری است و این قضیه زمانی که در حال گرفتن رژیم لاغری هستید اهمیت ویژه‌ای دارد.

رژیم لاغری فوری

نکته مهمی که باید بدانید این است که نوشیدن آب کافی به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد. همچنین از مایعات آبرسان و بدون کالری مانند آب، آب طعم‌دار، قهوه و چای بدون کافئین استفاده کنید.

راهکار دیگر برای کمک به کاهش وزن این است که قبل از خوردن غذا، یک یا دو لیوان آب میل کنید. این کار باعث کاهش اشتها و احساس سیری می‌شود.

۵. چای سبز، نوشیدنی مقوی و موثر در رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز

برای کمک به کاهش وزن، چای سبز بنوشید. چای سبز مملو از آنتی‌اکسیدان است و به کاهش وزن شما کمک می‌کنند. نوشیدن منظم چای سبز متابولیسم بدن را در چند ساعت پس از نوشیدن آن افزایش می‌دهد.

۶. بهترین ورزش برای لاغری در کوتاه‌مدت

ورزش‌های هوازی است لاغر شدن بدون ورزش کردن سخت و طولانی خواهد شد. به همین دلیل اکثر مشاورین تغذیه در کنار دادن رژیم غذایی، برنامه ورزشی نیز به مراجعه‌کنندگان خود می‌دهند. در بین تمامی ورزش‌ها، ورزش‌های هوازی شدید یا کاردیو با افزایش ضربان قلب، تنفس و متابولیسم بدن باعث چربی‌سوزی سریع‌تر خواهند شد.

برای رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز پیشنهاد می‌کنیم که در صورت توان بدنی حدود ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش کاردیو انجام دهید. در صورت توانایی بدنی بیشتر و تمایل به کاهش وزن سریع‌تر مدت ورزش خود را به ۳۰۰ دقیقه افزایش دهید.

۷. رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز با مصرف تنها یک ماده غذایی مانند سیب زمینی

لاغری ۳ روزه با سیب زمینی یکی از مشهورترین نمونه‌های رژیم کاهش وزن است که افراد مختلف برای لاغری در کوتاه‌مدت از آن استفاده می‌کنند.

رژیم لاغری فوری

در این رژیم فرد در طول سه روز تنها سیب زمینی و ماست مصرف می‌کند. به این صورت که:

روز اول رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز

صبحانه: یک سیب زمینی پخته شده بدون نمک و یک فنجان ماست

ناهار: دو عدد سیب زمینی پخته شدن بدون نمک و یک فنجان ماست

شام: دو فنجان ماست

روز دوم از رژیم لاغری

صبحانه: یک سیب زمینی پخته بدون نمک

ناهار: دو سیب زمینی پخته بدون نمک و یک فنجان ماست

شام: یک سیب زمینی پخته شده بدون نمک و یک فنجان ماست

روزم سوم از رژیم لاغری

صبحانه: یک سیب زمینی پخته بدون نمک

ناهار: یک سیب زمینی پخته بدون نمک و یک فنجان ماست

رژیم لاغری فوری

شام: یک فنجان ماست

این رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز بسیار سخت است.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار