|
|
کدخبر: ۱۸۵۴۷۱

انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده پوست با توجه به تنوع برندها و سایر عوامل تاثیرگذار هم‌چون نوع پوست و حتی آب‌وهوا کار چندان راحتی نیست.

انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده پوست بین ده ها مدل مختلف از این محصول در برندهای مختلف کار سختی است. ما ر شادمگ به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا نوع پوست خود را به خوبی بشناسید و بعد بر اساس آن کرم مرطوب کننده را انتخاب نمایید. با ما همراه باشید تا برایتان شرح دهیم.

چرا کرم مرطوب کننده بزنیم ؟

مرطوب کننده مانند یک سد محافظ برای پوست عمل کرده و آن را هیدراته و سالم نگه می‌دارد. متخصصان پوست استفاده از کرم مرطوب کننده را به صورت روزانه توصیه می‌کنند. اگر مرطوب‌کننده‌ای که مناسب با پوست شما باشد انتخاب کنید، به مرور زمان پوستی نرم‌تر و لطیف‌تر خواهید داشت.

در بهترین کرم مرطوب کننده پوست از ترکیبات فعالی استفاده می‌شود که در تغذیه‌رسانی به پوست موثر عمل می‌کنند.

بهترین کرم مرطوب کننده پوست

نحوه انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده پوست

به منظور انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده پوست ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید:

تعیین نوع پوست

اگر خواهان رسیدگی به سلامت پوست خود هستید، استفاده از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب را هر روز در برنامه خود قرار دهید. ضد آفتاب به محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید می‌پردازد و حتی در جوان نگه داشتن پوست نیز موثر است. مصرف کرم مرطوب‌کننده به ویژه بعد از حمام باید صورت گیرد تا از خشکی پوست جلوگیری شده و پوست همچنان رطوبت خود را حفظ کند. پوست معمولی و مختلط شایع‌ترین نوع پوست به شمار می‌آید. برای شناسایی نوع پوست به نکات زیر دقت کنید:

پوست خشک: این نوع از پوست نسبت به پوست معمولی سبوم کمتری تولید کرده و فاقد لیپیدهایی است که جهت حفظ رطوبت نیاز است. منافذ در این نوع پوست کاملا نامرئی است، خطوط قابل مشاهده هستند، پوست الاستیک کمتری دارد و ممکن است بخش‌هایی از آن قرمز باشد.

بهترین کرم مرطوب کننده پوست

معمولی: نوعی از پوست است که حالت نرمال دارد یعنی نه خشک است نه چرب. منافذ در این نوع از پوست‌ها به ندرت دیده می‌شود.

پوست چرب: منافذ بزرگ دارد و جوش‌های سرسیاه یا انواع دیگر جوش ممکن است روی آن دیده شوند.

مختلط: در برخی نواحی، پوست خشک یا نرمال است و در بعضی نواحی به ویژه ناحیه T (بینی، پیشانی و چانه) پوست کاملا چرب است.

پوست حساس: سرخی، سوزش، خارش و خشکی در پوست حساس دیده می‌شود. در این حالت عامل محرک را باید پیدا کرد و از مصرف آن اجتناب نمود.

ترکیبات موثر موجود در بهترین کرم مرطوب کننده پوست

در کرم مرطوب کننده‌ای که خریداری می‌کنید بهتر است ترکیبات زیر وجود داشته باشد تا کیفیت بهتری نصیب شما شود:

ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها

به دنبال کرمی باشید که حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی مثل ویتامین C و ویتامین E باشد. بعضی از عصاره‌های گیاهی مثل عصاره چای سبز، عصاره شیرین بیان و عصاره انگور نیز خاصیت آنتی اکسیدانی دارند به این معنا که قابلیت مقابله با رادیکال‌های آزاد را داشته، در برابر آسیب‌های محیطی از پوست محافظت می‌کنند و روند پیری پوست و چین و چروک شدن آن را کندتر می‌نمایند.

نرم کننده ها

به منظور افزایش نرمی و لطافت پوست به هنگام انتخاب بهترین مرطوب کننده به ترکیبات نرم کننده درون آن نیز دقت کنید. نرم‌کننده‌ها ترکیباتی همچون شی باتر، کره کاکائو، روغن نارگیل و دیگر روغن‌های گیاهی می‌توانند باشند.

ترکیبات بازسازی کننده پوست

جهت ترمیم و تقویت پوست‌های آسیب دیده باید به وجود ترکیباتی که سبب بازسازی پوست می‌شوند نیز دقت کنید. اسید هیالورونیک، سرامیدها، گلیسیرین، آلفا هیدروکسی اسید و وازلین از جمله این ترکیبات هستند. به خصوص افرادی ک پوست خیلی خشک دارند بهتر است به وجود ترکیبات ترمیم کننده پوست در کرم خود توجه داشته باشند.

از ترکیبات زیر اجتناب کنید

تمام مرطوب کننده‌ها به شکل یکسانی تولید نمی‌شوند. در واقع، بعضی از مرطوب کننده‌ها ممکن است، خلاف آنچه ادعا می‌کنند، پوست شما را بیشتر خشک کنند و به آن آسیب برسانند. بعضی از محصولات حتی حاوی موادی هستند که ممکن است پوستتان را تحریک کند یا به آن صدمه بزند. از این رو، بهتر است هنگام خرید مرطوب کننده به ترکیبات آن دقت کنید.

بهترین کرم مرطوب کننده پوست

فرقی ندارد نوع پوستتان چیست، همه‌ی افراد باید از مصرف ترکیبات زیر بپرهیزند. پس، برچسب مواد تشکیل دهنده‌ی مرطوب کننده‌ها را برای موارد زیر وارسی کنید:

عطر و رنگ افزودنی

بیشتر اوقات، رنگ یا رایحه‌ی عطری که به بهترین کرم مرطوب کننده‌ها افزوده می‌شود، دلپذیر است، اما این نوع مواد ممکن است پوست را خشک و آن را تحریک کنند.

میزان زیاد اسید

بعضی اسیدها مانند سالیسیلیک اسید و گلیکولیک اسید برای رفع مشکلات پوستی استفاده می‌شوند. با این حال، مقدار زیاد این اسیدها به پوست شما آسیب می‌زند و ممکن است منجر به حساسیت (آلرژی) شوند.

مواد استروئیدی

اگر پوستی خشک یا حساس دارید، ممکن است از مرطوب کننده‌های حاوی استروئید مانند هیدروکورتیزون استفاده کنید. به هر حال، برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی از انتخاب مرطوب کننده‌های روزانه حاوی مواد استروئیدی اجتناب کنید.

الکل

اگر پوستتان حساس یا بسیار خشک است از مصرف مرطوب کننده‌هایی که الکل دارند، بپرهیزید. الکل سبب خشکی بیشتر و بروز بثورات پوستی می‌شود.

ویژگی های مرطوب کننده مناسب چیست ؟

بهتر است به هنگام خرید مرطوب کننده نکات زیر را در نظر بگیرید:

بهترین کرم مرطوب کننده پوست

  • داشتن ظاهر یکنواخت در بافت کرم
  • شفاف با رنگ و بوی مناسب
  • قابلیت جذب سریع در پوست
  • غیر حساسیت‌زا
  • قابلیت پاک شدن سریع از روی پوست

انتخاب کرم مرطوب کننده بر اساس نوع پوست

به منظور انتخاب بهترین مرطوب کننده برای انواع پوست پس از شناسایی دقیق پوست خود به نکات زیر دقت کنید:

مرطوب کننده برای پوست خشک

افرادی که پوست خشک دارند باید مرطوب‌کننده‌ای غلیظ پیدا کنند. کارشناسان پوست توصیه می‌کنند که بهتر است ترکیباتی همچون هیالورونیک اسید، گلیسیرین، اوره و روغن‌های گیاهی در مرطوب‌کننده پوست خشک حتما وجود داشته باشد. از آنجایی‌که پوست‌های خشک مستعد ایجاد حساسیت هستند، توصیه می‌کنیم که برای این نوع از پوست‌ها از مصرف کرم‌های عطری و اسانس‌دار پرهیز شود.

برای پوست چرب چه مرطوب کننده ای استفاده شود ؟

پوست‌های چرب مستعد آکنه هستند پس برای انتخاب بهترین مرطوب کننده برای این نوع پوست باید آگاهانه عمل نمایید تا جوش‌های پوستی بیشتر نشود. مرطوب کننده‌های سبک، غیر کومدون زا و Oil free بهترین گزینه برای پوست چرب به شمار می‌آیند. در این صورت منافذ پوست مسدود نشده و آکنه ایجاد نخواهد شد.

محصولاتی بر پایه آب کرم‌های خوبی برای پوست چرب هستند. در مرطوب‌کننده پوست چرب معمولا سیلیکون وجود دارد و به جای وازلین از دایمتیکون استفاده می‌شود. دایمتیکون علاوه بر اینکه خاصیت مرطوب کنندگی دارد، از چرب و براق شدن پوست نیز ممانعت می‌کند. پوست‌های چرب از ترکیباتی همچون پارافین و روغن‌های خیلی غلیظ باید خودداری کنند.

انتخاب مرطوب کننده پوست نرمال

اکثر کرم‌هایی که در بازار تولید می‌شوند برای پوست طبیعی یا نرمال قابلیت استفاده دارند. در ترکیبات کرم‌های مرطوب‌کننده‌ای که مخصوص پوست معمولی هستند، عموما ترکیباتی بر پایه سیلیکون مثل سیکلومتیکون و روغن‌های کاملا سبک استفاده می‌شود.

چه مرطوب کننده ای برای پوست مختلط مناسب است ؟

در داروخانه‌ها می‌توانید کرم‌های مرطوب‌کننده‌ای را بیابید که مخصوص پوست مختلط فرموله شده‌اند. اما یک گزینه دیگر نیز آن است که این افراد ۲ مرطوب کننده برای پوست انتخاب کنند.

مرطوب کننده سبک برای ناحیه T شکل صورت یعنی (بینی، چانه و پیشانی) و مرطوب کننده سنگین برای نواحی خشک صورت. بهتر است مرطوب‌کننده‌ای که برای نواحی خشک بکار می‌رود، حاوی روغن‌هایی مثل شی باتر یا جوجوبا باشد.

بهترین کرم مرطوب کننده پوست

اگر پوست مختلط دارید و مایل به استفاده از دو کرم مرطوب کننده به شکل همزمان نیستید، در این صورت می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های غیر کومدون‌زا استفاده کنید تا ایجاد آکنه نکنند.

اشخاصی که پوست حساس دارند باید از مرطوب‌کننده‌های فاقد اسانس، بو و عطر استفاده نمایند تا احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک به حداقل برسد. عبارت هیپوآلرژیک معمولا روی کرم‌هایی که مخصوص پوست حساس هستند، درج شده است. دقت کنید که در صورت داشتن پوست حساس باید از ترکیبات لایه‌بردار و حاوی الکل بپرهیزید.

اگر پوست شما خشک و حساس است و دچار اگزما و خارش شده است، از روغن‌های معدنی و وازلین نیز می‌توانید استفاده کنید. در مواردی که استفاده از مرطوب کننده کفایت نکند، با تجویز پزشک می‌توان جهت بهبود از پماد هیدروکورتزون ۱ درصد حدود ۱۰ روز استفاده نمود.

بهترین زمان استفاده از بهترین کرم مرطوب کننده پوست

راهنمای انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده پوست برای انواع پوست را برایتان شرح دادیم. بهترین زمان استفاده از مرطوب‌کننده زمانی است که تازه استحمام کرده و از حمام بیرون آمده باشید. همچنین پس از اینکه صورت خود را با یک شوینده مناسب شستید، زمان خوبی برای زدن کرم مرطوب کننده به صورت است. همیشه زمانی از مرطوب کننده استفاده کنید که پوستتان کاملا تمیز است و چربی از روی آن پاک شده است.

10 نکته برای انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده

اغلب افراد از انواع کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده می‌کنند. هرچند همیشه پیش از خرید بهترین مرطوب کننده با این سوال مواجه می‌شوند که کدام کرم بهترین و مناسب‌ترین گزینه است؟ در این بخش، برای رسیدن به پاسخ دقیق، 10 نکته برای انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده را با هم بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

1- نوع پوست

مهم‌ترین و اولین نکته‌ای که در زمان خرید بهترین کرم مرطوب کننده پوست (مرطوب‌کننده، آبرسان و یا حتی کرم‌پودر) باید به آن توجه کنید، نوع پوست‌تان است. برای پوست‌های چرب، بهترین گزینه مرطوب‌کننده‌های سبک بر پایه آب است که چربی اضافه ندارند. البته اگر دارای پوست‌ خشکی هستید، بهتر است یک مرطوب‌کننده غنی بر پایه روغن خریداری کنید. بافت مرطوب‌کننده‌های بر پایه آب بسیار سبک و رقیق‌تر بوده و مرطوب‌کننده بر پایه چربی، بافتی غلیظ‌ و سنگین‌تر دارد. با توجه به نوع پوست خود، این موارد را در نظر بگیرید:

پوست چرب: پوست‌های چرب مستعد آکنه و جوش هستند. به همین خاطر باید کرم مرطوب کننده آن‌ها فاقد چربی باشد. در محصولات مناسب این دسته افراد، نباید روغن، کره‌های بدن و یا سایر مواد مشابه وجود داشته باشد. پوست چرب تنها به آبرسانی خفیف نیاز دارد. چربی بیشتر، نه تنها هیچ فایده‌ای برای این افراد نداشته، بلکه مشکلات مختلفی نیز ایجاد می‌کند. بسته‌شدن منافذ پوست، افزایش چربی و ایجاد جوش برخی از این مشکلات است؛

پوست خشک: برای پوست‌های خشک، بهترین کرم مرطوب کننده دارای انواع چربی‌های مفید و طبیعی است. این پوست‌ها به روغن‌ها و ویتامین‌های طبیعی بیشتری نیاز داشته و کرم‌های برپایه آب، تاثیر چندانی برای آن‌ها نخواهند داشت؛

پوست مختلط: پوست‌های مختلط دارای نواحی چرب و خشک به‌صورت هم‌زمان هستند. به همین خاطر، خرید مرطوب‌کننده برای پوست مختلط، سخت و چالش‌برانگیز است. برای چنین پوست‌هایی، خرید یک کرم معمولی با نسبت مساوی چربی و آب، بهترین انتخاب ممکن خواهد بود.

بهترین کرم مرطوب کننده پوست

2- وجود یا عدم وجود ضد آفتاب در بهترین کرم مرطوب کننده

مدل‌های مختلفی از مرطوب‌کننده‌ها تولید می‌شوند. در برخی از مرطوب‌کننده‌ها، مقداری ضد آفتاب نیز وجود دارد. به همین خاطر، همراه با آبرسانی و نرم‌کنندگی، خواص ضد آفتاب نیز در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد. با توجه به این موضوع، باید نوع استفاده، زمان استفاده و نیاز خود را تعیین کنید. سپس با توجه به تمام این معیارها، کرم مرطوب‌کننده مناسب خود را خریداری نمایید. کرم‌های مرطوب‌کننده دارای ضد آفتاب، برای استفاده روزانه مناسب هستند. برای استفاده عادی و شبانه، مدل‌های بدون ضد آفتاب گزینه‌های ایده‌آل شما خواهند بود.

نکته مهمی که باید بدانید این است که هیچ‌گاه از کرم مرطوب کننده دارای ضد آفتاب، برای استفاده دیرهنگام و آخر روز استفاده نکنید.کرم مرطوب کننده قبل از خواب، باید حاوی مواد مغذی، جوان‌ساز، آبرسان، ویتامینه و یا تسکین‌دهنده پوست باشد.

3- آب و هوا

یکی از موارد مهم برای انتخاب و استفاده از بهترین کرم مرطوب کننده پوست نوع آب و هوا است. در واقع هوای خشک و سرد، آسیب بسیار بیشتری به پوست دست و صورت شما وارد می‌کند.

به همین خاطر برای تابستان‌های گرم و مرطوب، به کرم مرطوب‌کننده سبک و آبرسان نیاز خواهید داشت. البته این موضوع در زمستان کاملا متفاوت است و به یک کرم چرب، سنگین و قوی‌تر نیاز دارید. بنابراین، پیش از خرید مرطوب کننده ابتدا آب و هوای فعلی محل سکونت خود را بررسی کرده و با توجه به دمای هوا در هفته‌های آتی، یک کرم مناسب انتخاب کنید.

4- سن و جنسیت

همان‌گونه که لباس‌های 20 سالگی برای دهه چهارم و پنجم زندگی مناسب نیستند، کرم‌های دست و صورت نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند. در واقع باید بدانید که پوست نیز همانند سایر بخش‌های بدن و یا حتی بیش از آن‌ها، تحت تاثیر افزایش سن قرار می‌گیرد. با گذر زمان، میزان چربی و پروتئین‌های پوست کاهش می‌یابد. به همین دلیل، برای مرطوب‌کردن پوست در سنین بالاتر، به کرم‌های بسیار قوی‌تری نیاز خواهید داشت.

بنابراین، سن خود را نیز در نظر بگیرید. در صورت نیاز، کرم‌های مرطوب کننده دارای آنتی‌اکسیدان خریداری کنید که باعث جوان‌سازی سلول‌های شما شوند. برای 20 الی 30 سالگی نیز کرم‌های سبک‌تر بدون ترکیبات جوان‌ساز نیاز خواهید داشت. این کرم‌ها تنها باعث رطوبت و آبرسانی به پوست می‌شوند.

جنسیت دیگر عامل تعیین کننده برای انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده است. زنان به دلیل فعالیت بیشتر در خانه و تماس دائم پوست دست‌شان با مواد شوینده، باید کرم‌های اختصاصی متناسب را خریداری کنند. از سوی دیگر، مردان در مجاورت با آلودگی‌های محیطی و آفتاب بیشتر، احتمالا به کرم‌هایی با ضدآفتاب بیشتر و اوره قوی‌تر برای نرمی پوست زبر و خشن دستان خود نیاز خواهند داشت.

5- نوع استفاده

کرم مرطوب کننده برای صورت، دست و حتی پاها، کاربرد دارد. پیش از خرید کرم مرطوب کننده ابتدا نوع استفاده و نوع نیاز خود را مشخص کنید. سپس با توجه به آن، کرم متناسب را برگزینید. مرطوب‌کننده مناسب صورت معمولا بافت سبک‌تری داشته و دارای ویتامین‌های بیشتر است. کرم مناسب پا دارای اوره یا سایر نرم‌کننده‌های قوی‌تری است که بتواند بیشترین تاثیر را بر پوست ضخیم پا بگذارد.

کرم‌های مخصوص دست معمولا حجم بیشتری داشته که برای استفاده مکرر در طول روز، بیشترین میزان ماندگاری را داشته باشند. علاوه بر این، نوع بسته‌بندی نیز در انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده نیز اهمیت دارد. کرم‌های تیوپی برای استفاده در خارج از خانه و کرم‌های پمپی و کاسه‌ای برای استفاده داخل خانه، مناسب‌تر هستند.

6- بوی بهترین کرم مرطوب کننده پوست

با اینکه ممکن است این موضوع در ابتدا چندان مهم به نظر نرسد، اما بوی کرم یک عامل تعیین کننده است. کرم با توجه به محل استفاده (صورت یا دست‌ها)، در نزدیکی بینی شما قرار گرفته و بوی آن را دائما احساس خواهید کرد. در صورت داشتن پوست حساس، کرم‌هایی با بوی کمتر خریداری کنید. برخی از عطرها و اسانس‌ها، باعث تحریک حساسیت پوستی شده و ممکن است التهاب و خارش نیز ایجاد کنند.

بهترین کرم مرطوب کننده پوست

از نظر بعضی افراد بهترین کرم مرطوب کننده دارای بهترین بوی ممکن است. برخی دیگر عقیده دارند نداشتن بو، یک مشخصه و امتیاز مهم خواهد بود. بهترین کرم مرطوب کننده دارای انواع روغن‌ها و اسانس‌های طبیعی است. به همین خاطر حتی کرم‌های بی‌بو نیز ممکن است دارای کمی بوی طبیعی باشند. در سایر موارد، تولیدکننده‌ها از عطرها و اسانس‌های مصنوعی برای از بین‌بردن بوی مواد شیمیایی استفاده می‌کنند. بنابراین این موضوع را در نظر گرفته و با توجه به حساسیت خود نسبت به بو، یک مورد را خریداری کنید.

7- بررسی ترکیبات کرم و تشخیص بهترین کرم مرطوب کننده پوست

هرچند در ترکیبات کرم‌ها و محصولات پوستی مختلف، انواع اسم‌های عجیب و ناآشنا وجود دارد، اما بررسی نوشته‌های روی کرم اطلاعات زیادی را به شما خواهد داد. در این بخش، به عبارت Allergy Tested توجه کنید. کرم‌های دارای این برچسب، نسبت به انواع حساسیت‌های پوستی نیز آزمایش شده‌اند. به همین خاطر، چنین محصولاتی برای پوست‌های نازک و حساس، بهترین گزینه خواهند بود.

برچسب مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، عبارت Non-Comedogenic است. این برچسب نشان می‌دهد که محصول مورد نظر، باعث بسته‌شدن منافذ پوست نمی‌شود. بنابراین اگر با مشکل جوش‌های سرسیاه مواجه هستید، این برند بهترین کرم مرطوب کننده مناسب شما است.

8- رتینول

پوست کدر یکی از نشانه‌های خستگی پوست است. رتینول با افزایش سرعت بازسازی سلول‌ها، از تجمع سلول‌های پیر جلوگیری کرده و باعث ایجاد شادابی و طراوت پوست خواهد شد. به همین خاطر، خرید یک مرطوب کننده صورت دارای رتینول، گزینه خوبی به نظر می‌رسد. کلاژن‌ها مهم‌ترین بخش جوان‌سازی پوست هستند که با افزایش سن، سرعت تولید آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. رتینول می‌تواند باعث افزایش سرعت کلاژن‌سازی شده و از این طریق، از پیری پوست جلوگیری کند. علاوه بر این، با بازسازی دائم پوست، لکه‌های تیره و قهوه‌ای نیز کم‌کم از بین رفته و سلول‌های تازه و سالم، جایگزین آن‌ها خواهند شد.

رتینول چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

با این وجود، رتینول حساسیت پوست به اشعه آفتاب را افزایش می‌دهد. در شرایط خاص‌تر، رتینول می‌تواند باعث ایجاد خارش، قرمزی، حساسیت و حتی لکه شود. بنابراین در صورت انتخاب کرم دارای رتینول، حتما آن را در شب و پیش از خواب مصرف کنید. استفاده از کرم‌های دارای رتینول در طول روز، به‌هیچ عنوان مناسب نخواهد بود.

نکته مهم دیگر این است در زمان مصرف هر نوع کرم دارای رتینول، پوست شما حساس‌تر خواهد شد. بنابراین همراه با آن حتما از یک نوع کرم ضد آفتاب قوی نیز استفاده کنید.

9- پارابن

Paraben یک ماده نگهدارنده است و باعث افزایش طول عمر محصولات بهداشتی و آرایشی می‌شود. اغلب محصولات دارای پارابن یا ترکیباتی از آن هستند. تحقیقات گوناگون اثبات کرده که وجود این ماده تا 25 درصد در انواع کرم‌های بهداشتی و مراقبتی، هیچ‌گونه خطری را ایجاد نمی‌کند.

با این وجود، استفاده هم‌زمان از انواع محصولات دارای پارابن و ترکیبات آن، می‌تواند میزان این ماده را در بدن انسان‌ها افزایش داده و شاید احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد. هرچند سازمان غذا و دارو یا همان FDA، پارابن را در لیست ترکیبات غیر مضر قرار داده است، اما استفاده طولانی‌مدت از کرم‌های بدون پارابن، عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد.

به همین خاطر برای خرید بهترین کرم مرطوب کننده برای استفاده طولانی، کرم‌هایی با پارابن کمتر، انتخاب مناسب‌تری خواهند بود. در مطالب پیشین، پارابن و تمام جرئیات مرتبط با آن را به‌دقت بررسی کرده‌ایم. اگر شما هم سوالات زیادی راجع به پارابن دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را نیز مطالعه کنید.

10- محصول طبیعی یا ارگانیک

در محصولات طبیعی، ممکن است از انواع کودهای شیمیایی نیز استفاده شود و یا اینکه بدون آن‌ها، محصولات پرورش داده شوند. از سوی دیگر در محصولات ارگانیک، هیچ‌گونه کود و مواد شیمایی مصرف نشده و سالم‌ترین محصولات عرضه می‌شوند. با اینکه محصولات ارگانیک هیچ‌گونه برتری اثبات‌شده‌ای نسبت به محصولات طبیعی ندارند، اما برخی از افراد ترجیح می‌دهند از محصولات ارگانیک استفاده کنند. بنابراین، ترکیبات و مواد سازنده محصول مد نظر خود را بررسی کنید و اطلاعات مرتبط به نوع محصول را شناسایی کنید.

ارگانیک‌بودن یا نبودن کرم‌ ها، یکی دیگر از موارد مهمی است که بر محصول درج‌شده و می‌تواند معیار مهمی برای انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده باشد.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار