|
|
کدخبر: ۱۷۹۹۱۰

اگر دوست دارید ورق های دفتر زندگی سال آینده تان را به شکل متفاوتی طراحی کنید، از همین امروز سراغ تقویم سفرتان بروید و برای یک سال پیش روی تان برنامه ریزی کنید.

 سفر به معنای نو شدن است و بهترین زمان برای نو شدن، نوروز است. اگر دوست دارید ورق های دفتر زندگی سال آینده تان را به شکل متفاوتی طراحی کنید، از همین امروز سراغ تقویم سفرتان بروید و برای یک سال پیش روی تان برنامه ریزی کنید؛ ناشناخته هایی را که همیشه در ذهن تان علامت سوال ایجاد می کردند و در دلتان اشتیاق، باید همین امسال ببینید؛ کسی چه می داند شاید فرصت دیگری نباشد! تعطیلات نوروز هم که جان می دهد برای جهانگردی؛ البته که می دانیم در این ایام گاهی تورها، قیمت ها را به چند برابر افزایش می دهند و شلوغی هم می تواند دلیل دیگری برای بی میلی به سفر باشد

اما با کمی برنامه ریزی و پس انداز می توانید به ماجراجویی آری بگویید و چمدان تان را ببندید تا تحویل سال نو را در مقصدی خاطره انگیز جشن بگیرید. در این مطلب قصد داریم در پر کردن تقویم سفرتان برای سال آینده به شما کمک کنیم. بنابراین این اطلاعات می تواند نه تنها در سفرهای نوروزی بلکه در باقی سال هم راهگشای شما باشد. کره زمین را پیش روی مان گذاشته ایم و مقاصد دلربایش را مشخص کردیم تا هدف های مان را دست یافتنی تر کنیم. اگر شما هم سودای ماجراجویی در سر دارید کافی است با ما همراه شوید تا یک تقویم هیجان انگیز برای سفرهای امسال تان بچینید.

آسیا؛ ازبکستان

به دنبال جاده ابریشم

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

آسیای مرکزی و جاده ابریشم را می توانید با ازبکستان بشناسید؛ کشوری که نامش با تاریخ، هنر و فرهنگ جهانی پیوند خورده است.

شهرهای مهم: سمرقند، تاشکند، بخارا
حدود قیمت تور ترکیبی: 6 میلیون به بالا
روزهای پیشنهادی سفر: 7 روز به بالا
فاصله سمرقند تا تهران: 1866 کیلومتر
نوع سفر: تاریخی (مناسب برای تاریخ دوستان، معماران و هنردوستان)
سوغاتی: ادویه و صنایع دستی

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

غذای سنتی

پلوی بخارای سمرقند که همراه گوشت، کشمش، هویج، ادویه جات و ترشی سرو می شود یکی از غذاهایی است که نباید در طول سفرتان از دست بدهید.

پایتخت ازبکستان

تاشکند، پایتخت ازبکستان است که ظرافت مدرنیته را با اصالت یک شهر شرقی ترکیب کرده و فرهنگ مردمانش گردشگران را متعجب خواهدکرد. متروی تاشکند که آمیزه ای از شکوه هنری روسی و درک مدرنیته هنرمندان ازبک است، حتما شما را غافلگیر خواهدکرد.

جاذبه ها: در سفرتان به تاشکند از قدیمی ترین قرآن جهان، میدان استقلال، میدان یادبود زلزله. بخش قدیمی شهر، باغ ژاپنی، مدرسه کوکل تاش موزه هنرهای زیبا و موزه امیرتیمور دیدن کنید.

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

رم مشرق زمین

سمرقند را مرکز رنسانس اسلامی می نامند؛ دومین شهر ازبکستان که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است. این شهر بیش از دو هزار و 500 سال سابقه تاریخی دارد و زمانی ساختمان های آن جزو افسانه های شهرسازی دنیا محسوب می شده است.

جاذبه ها: در سفر به سمرقند بازدید از مسجد بی بی خانم، آرامگاه تیمور، آرامگاه روح آباد، میدان ریگستان، شاه زنده، تپه افراسیاب، رصدخانه الغ بیگ و مدرسه شیردار را از دست ندهید.

قدیمی ترین

بخارا هم یکی از قدیمی ترین شهرهای فرارود (ماوراءالنهر) است که به علت قرارگیری در کنار جاده ابریشم اهمیت بسیاری داشته و در دوران طلایی خود شاهد رشد و شکوفایی عظیمی بوده است. خوشبختانه بسیاری از نقاط تاریخی شهر تا حدود زیادی دست نخورده مانده و 140 بنای باستانی در این شهر وجود دارد.

جاذبه ها: در سفر به بخارا باید از مناره کالیان، مدرسه چهار منار، مقبره سامانی ها، حوض لیابی و مدرسه عبدالعزیزخان دیدن کنید.

آسیا؛ آذربایجان

نوروز با طعم کشوری غیرفارسی زبان

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

اگر دوست دارید نوروز را در کشوری غیرفارسی زبان جشن بگیرید که آغاز سال نو را به عنوان عید ملی می شناسد، باید سری به آذربایجان بزنید.

شهرهای مهم: باکو، نخجوان
حدود قیمت تور ترکیبی: 2 میلیون به بالا
روزهای پیشنهادی سفر: 7 روز
فاصله باکو تا تهران: 817 کیلومتر/ امکان زمینی برگزار کردن سفر فراهم است.
نوع سفر: تاریخی؛ مناسب برای تاریخ دوستان، معماران و هنردوستان
سوغاتی: فرش، استکان های طرح دار، پارچه

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

غذای سنتی

شما می توانید در آذربایجان با خیال راحت انواع کباب ها را که با پلو خوشمزه سرو می شوند، نوش جان کنید و البته توصیه ما این است که غذاهای دریایی باکو را از دست ندهید. چای سیاه نوشیدنی ملی مردم آذربایجان است و غالبا پس از پایان غذا به همراه یک مربا و آب لیمو برای مهمانان سرو می شود.

شهر متحول

معروف است که در شرق و غرب اوراسیا هیچ مکانی به اندازه باکو متحول نشده است؛ پایتخت کشور آذربایجان بزرگ ترین شهر قفقاز جنوبی هم محسوب می شود. باکوی قدیمی را می توانید در دیوارهای قلعه و بخش مرکزی شهر بیابید اما برای دیدن بخش جدید شهر باید سری به ساختمان های باشکوهی چون کریستال هال و پارک سیتی ساید بزنید.

جاذبه ها: در سفرتان به باکو از برج دختر، دیوار شهر باکو، کاخ شیروانشاهان، پارک ملی قوبوستان، پارک مفاخر، معبد آتش و بازار تزه دیدن کنید.

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی
نخجوان

شهر اصحاب کهف و حضرت نوح

می گویند نخجوان شهری بوده که حضرت نوح (ع) بعد از سیل عظیم برای زندگی انتخاب کرده و حتی برخی افراد معتقدند آرامگاه این پیغمبر در بخش جنوبی این شهر قرار دارد. علاوه بر این به قولی نخجوان شهر اصحاب کهف هم به شمار می رود.

جاذبه ها: در سفرتان به نخجوان از آرامگاه مومنه خاتون، غار اصحاب کهف، مقبره حسین جاوید، موزه قوچه های سنگی، موزه فرش نخجوان و دریاچه باتابات دیدن کنید.

آسیا؛ چین

پرجمعیت ترین کشور دنیا

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

عید نوروز زمان مناسبی برای سفر به چین است. با توجه به تعطیلات شما فرصت کافی خواهیدداشت تا از جاذبه های این سرزمین پهناور با فرهنگ بسیار غنی به خوبی دیدن کنید.

شهرهای مهم: شانگهای، پکن، هنگ کنگ
حدود قیمت تور ترکیبی: 6 میلیون به بالا
روزهای پیشنهادی سفر: 7 روز
فاصله پکن تا تهران: 5612 کیلومتر
نوع سفر: تاریخی، تفریحی؛ مناسب برای تاریخ دوستان، عاشقان خرید، هنردوستان و ماجراجویان
سوغاتی: از صنایع دستی و چای چینی گرفته تا هر چیزی که فکرش را بکنید!

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

غذای سنتی

غذای چینی از آن دسته غذاهایی است که اگر به خوردن آن عادت کنید مزه آنها برای تان دوست داشتنی خواهدشد. حقیقت این است که امروزه برخی از غذاهای چینی در تمام دنیا طرفدار دارد؛ پس بهتر است شما دل تان را به دریا بزنید و از ادویه ها و طعم های جدید استقبال کنید. در سفرتان به این سرزمین ناشناخته نودل را که به اندازه عمر فرهنگ این ملت سابقه دارد امتحان کنید. از حلال بودن غذا هم حتما مطمئن شوید.

شهر امپراتورها

تاریخ و فرهنگ در شهر سه هزار ساله پکن بسیار ملموس است؛ علاوه بر این، شهر بسیار زنده و پویاست. پکن امروز با پکن فردا متفاوت است؛ زیرا هر روز مکان های پرزرق و برق و آسمان خراش های بلندی به این شهر اضافه می شود اما پایتخت چین همچنان نشانه های قدیمی خود را حفظ کرده است.

جاذبه ها: شهر ممنوعه مطمئنا مهم ترین جاذبه شهر پکن است اما این شهر زیبایی های بسیار دیگری هم دارد؛ معبد بهشت میدان تیان آنمن، قصر تابستانی، معابد مینگ، دیوار بزرگ چین، معبد لاما، محوطه المپیک، کاخ زمستانی و خانه اپرا از آن جمله اند.

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

شهر آسمان خراش هایی بر فراز دریا

شانگهای در شرق چین قرار دارد؛ مرفه ترین، پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر ای کشور که جذابیت های بسیاری برای گردشگران دارد. شانگهای که در لغت به معنای بر فراز دریاست، لقب پاریس شرق را از آن خود کرده است. به رغم این که یک چهارم از ساخت و ساز جهان امروز در شانگهای انجام می گیرد هنوز بقایای معماری گذشته و رد پای استعمار در خیابان های شلوغ شانگهای زنده است.

جاذبه ها: در سفرتان به شانگهای از محله زین تیان دی، معبد جید بودا، باغ یویوآن، برج مخابراتی، جاده نانجینگ و محله فرانسوی ها دیدن کنید.

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

کشف سنت چینی در لایه های مدرن هنگ کنگ

هنگ کنگ فراتر از شخصیت تجاری یک شهر فرهنگی پرجنب و جوش به شمار می رود. شهری که همزمان آمیزه ای از سنت های چینی و بازمانده فرهنگ استعماری (بریتانیا) را در خود دارد. برای دوست داشتن شهر هنگ کنگ دلایل زیادی وجود دارد اما برای دوست نداشتن آن به سختی می توان دلیل منطقی پیدا کرد. شهر اسمان خراش ها، سنت های کهن و مواد غذایی شما را مجذوب خود خواهد کرد.

جاذبه ها: در سفرتان به هنگ کنگ از خیابان دای پای دانگز، شهربازی پارک اقیانوس، ساختمان دولت، معبد بودا، تله کابین انگوگ پینگ و بازار مونگ کوک دیدن کنید.

جنوب شرقی آسیا؛ تایلند

سفر به سرزمین لبخندها

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

نوروز زمان مناسبی برای بازدید از تایلند است. طبیعت بکر این کشور در این فصل سال بهترین ها را برای شما در نظر گرفته است.

شهرهای مهم: بانکوک و چیانگ مای
حدود قیمت تور ترکیبی: 6 میلیون به بالا
روزهای پیشنهادی سفر: 7 روز به بالا
فاصله هانوی تا تهران: 5450 کیلومتر
نوع سفر: طبیعت گردی، تاریخی، تفریحی؛ مناسب برای ماجراجویان، طبیعت گردان، تاریخ دوستان و هنردوستان
سوغاتی: پوشاک، صنایع دستی، لوازم دکوری چوبی، جواهرات دست ساز

تقویم هیجان انگیز برای سفر‌های نوروزی

غذاهای سنتی

کسانی که برای نخستین بار به تایلند سفر می کنند معمولا برای امتحان کردن طعم های جدید این کشور کمی دلهره دارند اما توصیه ما به شما این است که دل تان را به دریا بزنید؛ غذای تایلندی ترکیب شگفت آوری است که حتما باید امتحانش کنید.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار