|
|
کدخبر: ۱۰۰۰

وزیر امور خارجه کشورمان طی دیداری صمیمی از موسسات و نهاد های فعال جمهوری اسلامی ایران به درد دل مسئولان و دغدغه‌های آنها مانند کمبود امکانات گوش داد و قول پیگیری و رایزنی با مسولان مربوطه در کشور را داد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ترک کومور، به همراه مجید حمیدی بنام، سفیر ایران در کومور و هیات همراه از فعالیت‌های موسسات و نهادهای فعال جمهوری اسلامی ایران در مورونی بازدید کرد.

وی ابتدا از کلینیک هلال احمر در این جزیره بازدید کرده و از نزدیک در جریان امور فعالیت‌های این کلینیک قرار گرفت.

این مرکز درمانی از پنج بخش تشکیل شده که می‌توان به پزشک عمومی، آزمایشگاه، دندانپزشکی، داروخانه، زنان و زایمان اشاره کرد.

این کلینیک از پنج سال گذشته آغاز به کار کرده است روزانه، نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ مراجعه کننده خدمات رسانی می‌کنند که در این مرکز ۱۳ کارمند محلی مشغول به کار بوده و ۲ پزشک ایرانی و محلی به مراجعه کنندگان خدمات پزشکی ارائه می کنند.

هم چنین هلال احمر یک مرکز درمانی هم در جزیره آنوژان کومور تاسیس کرده است که از یک سال گذشته به مردم کومور خدمات پزشکی ارائه می دهند. این مرکز سه بخش پزشک عمومی، دندانپزشکی و بخش زنان و زایمان همچنین بخش زنان دارد.

در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان از بنیاد علمی فرهنگی تبیان وابسته به جامعه المصطفی بازدید به عمل آورد.

در این مرکز آموزشی، رشته های حقوق، علوم قرآنی، مدیریت منابع انسانی در مقطع لیسانس تدریس می شود.

همچنین حدود ۱۵۰ دانشجو در این مرکز مشغول تحصیل‌اند که بیشترشان را مردان کوموری تشکیل می دهند.

۳۱ استاد دانشگاه به همراه یک هیات علمی در بنیاد علمی فرهنگی تبیان در حال تدریس هستند.

در این مرکز آموزشی، در گذشته سه دوره آموزش زبان فارسی برگزار شده است اما اکنون هیچ دانشجویی نمی‌پذیرد.

متصدی ملک در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این باره گفت: این موسسه آموزشی استیجاری است، اما برای این مرکز هتلی در نظر گرفته شده بود که از موقعیت خوبی هم برای آموزش بهتر برخوردار بود اما به دلیل نوسانات ارزی در ایران با وجود تصویب جامعه المصطفی برای خرید، بلاتکلیف مانده است.

وی در ادامه این مشکل را با وزیر امورخارجه کشورمان در میان گذاشت و قول پیگیری این موضوع را از وزیر امور خارجه گرفت.

صالحی در آخرین مقصد خود از کمیته امداد امام خمینی(ره) بازدید کرد، این کمیته فعالیتهای متفاوتی انجام می دهد که بارزترین آن برگزاری دوره‌های فنی حرفه‌ای به صورت رایگان برای متقاضیان بی بضاعت به شمار می آید.

این آموزش‌ها شامل تعمیرات موبایل، لوازم سخت افزاری و رایانه همچنین آموزش بنایی، نجاری، حسابداری، فنون کشاورزی، خیاطی است. در حال حاضر در این کمیته ۱۱ کلاس متفاوت توسط ۴ مهندس کوموری برگزار می شود، تنها مسئول این کمیته ایرانی است که محمد جلالی بر عهده دارد.

تاکنون بیش از ۴۰۰۰ کوموری در این مرکز آموزش دیده و هم اکنون نیز حدود ۲۸۰ کومور مشغول به تحصیل در این مرکز هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، در بخش پایانی بازدید خود از مراکز آموزش فنی حرفه ای کمیته امداد، در یادداشتی از زحمات و فعالیتهای این کمیته قدردانی کرد و در نهایت هدیه‌ای به عنوان یادگاری از سوی اعضای این کمیته به وزیر امور خارجه کشورمان دادند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار