|
|
کدخبر: ۱۰۴۹۵۰

مجددا توسط شورای نگهبان؛

شورای نگهبان با برگزاری جلسه‌ای نظرش را در مورد لایحه آیین‌ دادرسی کیفری اعلام کرد.

به گزارشامیدبه نقل از اداره کل روابط عمومیشورای نگهبان، لایحه آیین دادرسی کیفری که با اصلاحاتی در جلسه مورخ پنجم آذر ماه یکهزار و سیصد و نود و دو به تصویب کمیسیون قضایی و حقوقیمجلس شورای اسلامیبر اساس اصل هشتاد و پنجم(۸۵) قانون اساسی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۳۹۲/۱۰ / ۲۵ شورای نگهبان مورد بحثو بررسی قرار گرفت و با توجه با اصلاحات به عمل آمده نظر این شورا به شرح زیر اعلام می‌گردد:

** اطلاق صدر ماده ۵۲۰، در خصوص اعطای مرخصی نسبت به مواردی که شخص شرعا " باید دائما " در زندان باشد، خلاف موازین شرع شناخته شد.

تذکرات:

۱ - در موار ۲۹۶،۲۹۷، ۳۹۵ و ۴۲۶ تفکیک بین تشکیل دادگاه و رسمیت آن از جهت منطق حقوقی قابل توجیه نمی‌باشد و نیز حضور عضو علی‌البدل در جلساتی قابل توجیه است که عضو اصلی به تعداد لازم وجود نداشته و یا به جهاتی نتوانند در جلسه دادگاه شرکت نمایند، بنابراین حضور عضو علی‌البدل در صورتیکه مستشاران به تعداد لازم حضور داشته باشند منطقی نیست.

۲ - در ماده ۴۷۷، عبارت «خلاف بیّن شرع» به «خلاف شرع بیّن» اصلاح شود.

۳ - نظر به اینکه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که اخیرا " به تصویب رسیده با این قانون در خصوص صلاحیت محاکم ابهام تعارض وجود دارد بهتر است این امر مورد توجه قرار گیرد.

۴ - تصویر نامه شمارۀ۷۰/۳۴۳۴۲۳ / س مورخ ۱۳۹۲/۱۰ / ۹ رئیس محترم ستاد اجرائی فرمان امام رحمة الله علیه جهت امعان نظر ایفاد می‌گردد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار