|
|
کدخبر: ۱۰۶۲

«حاکمیت حق دارد سرمست باشد. آنها در انتخابات با یک تیر، چند نشان زدند اما اپوزیسیون‌که دنباله‌رو رژیم شده برای کدام پیروزی به خود تبریک می‌گوید؟»

به گزارشامیدنیوزبه نقل از کیهان، این مطلب را پایگاه اینترنتی اخبار روز وابسته به طیفی از اپوزیسیون منتشر کرد و نوشت: حاکمیت توانست خیل عظیمی از مردم را با انتخابات مهندسی شده[!؟] همراه سازد و حماسه سیاسی را بیافریند و توده «آگاه و دارای نبوغ سیاسی» را خوش‌بین سازد و در اپوزیسیون فاقد استراتژی شکاف بیندازد و تاکتیک خود را به استراتژی بخشی از اپوزیسیون تبدیل کند و از انتخابات گذشته تقلب‌زدایی کند و غرب را نیز به مدت یکی دو سال معطل نگه دارد و برای پیشبرد برنامه هسته‌ای خود زمان بخرد.


نویسنده می‌افزاید: در این نوشته حرجی بر توده مردم که در انتخابات شرکت کردند نیست. این نوشته حتی نقدی بر آن دسته از «فعالان» که مبارزه‌شان فقط به شرکت در انتخابات ختم می‌شود، نیست بلکه آن دسته از فعالان سیاسی است که هر کنش سیاسی خود را در چارچوب سیاست‌‌گذاری‌های سازمانی و تشکیلاتی و یا چارچوب اندیشه سیاسی خود انجام می‌دهند و قصد خود را نه انتخاب بین بد و بدتر، که ایجاد کانال‌ها یا تغییر نظام اعلام می‌دارند.

این نیروها شرکت خود در انتخابات و یا اعلام اشتباه خود در تحریم انتخابات را «همراهی» با توده مردم و «درس گرفتن» از توده‌های مردم اعلام می‌کنند، در حالی که فراموش می‌کنند نیروی سیاسی نباید دنباله‌رو تحولات بوده و به تحولات خیره شود و آنقدر در برابر تصمیم اکثریت کرنش کرده و تا به کمر خم شود که فقط زمین جلوی پایش را ببیند.


اخبار روز در ادامه نوشت: اپوزیسیون باید توضیح دهد که چه کسی از این انتخابات و انتخاب بهره‌مند شده است؟ مخالفان یا حاکمیت؟ رژیم به یک تغییر تاکتیک دست‌ زد تا استراتژی خود را از جمله در زمینه هسته‌ای بهتر پیش ببرد. تحلیل آنها این است که اگر یکی دو سال در مقابل تحریم دوام بیاورند، با توجه به اوضاع اقتصادی غرب، در نهایت برنده این کشمکش خواهند بود.

آنها خود را در مرحله بدر و خیبر می‌بینند. بنابر این محال است که کل استراتژی خود را کنار گذاشته و از در سازش با غرب درآیند. آنها انتخابات را در همین جهت، بسیار ظریف مهندسی کردند. هم مردم باید پای صندوق‌ها می‌آمدند و هم خاتمی و هاشمی نباید نامزد می‌شدند چرا که وجود حاکمیت دوگانه در رژیم امکان‌پذیر نبود و لذا کسانی از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند که می‌توانستند درخدمت استراتژی رژیم باشند.
نویسنده در پایان تصریح می‌کند: آنها(حاکمیت) با یک تیر چند نشان زدند؛ هم حماسه را آفریدند و جو خوش‌بینی و امیدواری به وجود آمد و هم جمهوری اسلامی فراتر از سایر نظام‌های منطقه ایستاد و غرب را هم منفعل کرد. آیا اینها جای تبریک گفتن در اپوزیسیون دارد؟

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار