|
|
کدخبر: ۱۰۶۳

یک عضو سازمان(منحله) مجاهدین انقلاب ادعا کرد شعار اعتدال رئیس‌جمهور منتخب برخاسته از مشرب اصلاحات است و الا معنی نداشت یک عضو جامعه روحانیت مبارز رئیس‌جمهور شود!

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، عبدالله ناصری گفته است: گفتمان اعتدال برخاسته از درون گفتمان اصلاحات در یک دوره تاریخی است که ضرورت جدیدی را برای شکل‌دهی گفتمان جدید شکل داده است.


وی ابراز عقیده کرد: من معتقدم گفتمان اعتدال‌گرایی تبیین دیگری از گفتمان اصلاحات بود زیرا ماهیت گفتمان اصلاحات، اعتدالی است و تقسیم‌بندی اصلاحات به دو بخش معتدل و افراطی، یک انحراف سیاسی و ذهنی در تاریخ معاصر ماست که توسط بخشی از جریان اصولگرا انجام پذیرفت.


وی با بیان اینکه «گفتمانی که امروز در ادبیات سیاسی دکتر روحانی مطرح می‌شود خصوصیات خاص خود را نیز دارد» افزود: در شرایط فعلی جریان اصلاح‌طلبی برای نجات کشور، به گفتمان اعتدال‌گرایی روی آورد و در واقع گفتمان اعتدال از بستر و فرهنگ اصلاح‌طلبی توزیع شده است زیرا معنی نداشت فردی که عضو جامعه روحانیت مبارز است با این گفتمان بتواند رای قابل توجهی به دست بیاورد.


وی گفت: گفتمان اعتدال برخاسته از مشرب گسترده و پارادایم وسیع اصلاحات است و با گفتمان مقاومت که گفتمان شکست خورده در انتخابات بود، هیچ تناسبی ندارد.


این اظهارات گزاف در حالی است که دکتر روحانی بارها در قبال افراط‌گری‌های مدعیان اصلاح‌طلبی از جمله در آشوب‌های ۷۸ و ۸۸ موضع صریح گرفته و فتنه‌گران را اراذل و اوباش مورد حمایت آمریکا و اسرائیل معرفی کرده است.


عضو سازمان منحله مجاهدین در اظهارات موهن خود روحانیت را افراطی و تندروهای ساختارشکن مدعی اصلاح‌طلبی را معتدل جا زده و این در حالی است که سازمان متبوع عبدالله ناصری، یکی از عوامل ترویج قانون‌شکنی، تندروی، آشوب‌افکنی و ایجاد تشنج در کشور بود. آنها(افرادی مانند بهزاد نبوی و…) در یک دوره خواستار جنگیدن با آمریکا کنار صدام و طالبان شدند و در دوره دیگر با تسلیم‌طلبی محض خواستار سر کشیدن جام زهر مقابل آمریکا شدند و دکتر روحانی یکی از منتقدان سرسخت هر دو سیاست‌های این طیف بود.


یادآور می‌شود هاشم آغاجری از اعضای «سازمان» ضمن یک سخنرانی در دوره اصلاحات(در همدان) تبعیت از مرجعیت را کار میمون توصیف کرده بود اما همان طیف بعدها از کسانی چون منتظری و صانعی به‌عنوان مراجع واقعی و عالی‌قدر یاد کردند. آنها در انتخابات ۷۶ شعار سلام بر ۳ سید فاطمی - خمینی و خامنه‌ای، خاتمی سردادند و بعدها در مذاکرات با گروهک‌ها اعلام کردند که مجمع روحانیون بدترین زیاد دارد و گروه خونی حزب مشارکت و سازمان مجاهدین با خاتمی که آخرین میخ را بر تابوت اصلاحات زد، یکی نیست. با این حال همین طیف در فتنه ۸۸ مجدداً دور خاتمی گرد آمدند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار