|
|
کدخبر: ۱۱۲۳

جلیلی:

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار معاون وزیر خارجه افغانستان گفت:: برای جامعه جهانی بخصوص مردم منطقه از افغانستان تا مصر بیش از همیشه دروغ بودن ادعاهای آمریکا در مخالفت با تروریسم و حمایت از دموکراسی اثبات شده است؛ چه اینکه حمایت از تروریسم و مقابله با دموکراسی دوستون اصلی سیاست آمریکا در منطقه بوده است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از مهر، ارشاد احمدی، قائم مقام و معاون سیاسی وزیر امور خارجه افغانستان در رأس هیئتی صبح امروز با دبیرشورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

جلیلی در این دیدار با اشاره به مشترکات عمیق فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان و ابراز خرسندی از روند رو به رشد ثبات و مردم سالاری در افغانستان بر لزوم تقویت مناسبات دوکشور در زمینه های مختلف تأکید کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه توصیه همیشگی ما به کشورهای منطقه این بوده است که آمریکا قابل اعتماد نیست اظهار داشت: نوع سیاست های آمریکا در منطقه نشان می دهد که مخالف وحدت، ثبات و پیشرفت در جهان اسلام است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: برای جامعه جهانی بخصوص مردم منطقه از افغانستان تا مصر بیش از همیشه دروغ بودن ادعاهای آمریکا در مخالفت با تروریسم و حمایت از دموکراسی اثبات شده است؛ چه اینکه حمایت از تروریسم و مقابله با دموکراسی دوستون اصلی سیاست آمریکا در منطقه بوده است.

قائم مقام وزیر امورخارجه افغانستان نیز با تشکر از حمایتهای مستمر دولت و ملت ایران از مردم افغانستان در طول سالهای دشواری، برگزاری انتخابات شکوهمند در ایران را موفقیت بزرگی برای مردم ونظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار امیدواری کرد همکاریهای جمهوری اسلامی ایران با جمهوری اسلامی افغانستان در زمینه های مختلف سیاسی، امنیتی و بویژه اقتصادی با خروج کامل غربیها از منطقه بیش از پیش افزایش یابد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار