|
|
کدخبر: ۱۱۵۲۱۷

بر اساس مصوبه مجلس

براساس مصوبه مجلس، بانک مرکزی می‌تواند در سقف مصوب شورای پول و اعتبار نسبت به چاپ و انتشار ایران چک اقدام کند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، براساس مصوبه مجلس، بانک مرکزی می‌تواند در سقف مصوب شورای پول و اعتبار نسبت به چاپ و انتشار ایران چک اقدام کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامیاز ابتدای جلسه علنی صبح امروز پارلمان بررسی بخش درآمدی تبصره ۷ ماده واحده لایحه بودجه را آغاز کردند و بند الف این تبصره را به تصویب رساندند.

به موجب این مصوبه مجلس، تمامی بانک‌ها موظف شدند تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۳ مانده وجوه اداره شده و یارانه سود تسهیلات که تا پایان سال ۱۳۹۳ از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان تخصیص نیافته و یا بخشی از آن پرد اخت و اجرایی نشده است را با احتساب سود سپرده دوره ماندگاری وجوه نزد بانک به حساب ردیف درآمدی ۳۱۰۶۰۲ و مبالغ وصولی بابت بازپرداخت تسهیلات اعطایی(وجوه اداره شده) را حداکثر یک هفته پس از وصول به حساب ردیف درآمدی ۳۱۰۶۰۲ واریز کنند.

همچنین بر اساسمصوبهدیگر وکلای ملت در بند ب این تبصره، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز شد نسبت به چاپ و انتشار ایران چک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سقف مصوبه شورای پول و اعتبار و با مسدود کردن معادل ریالی آن تحت نظارت هیئت اندوخته اسکناس موضوع ماده ۲۱ قانون پولی و بانکی مصوب ۱۳۵۱/۴ / ۱۸ اقدام کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار