|
|
کدخبر: ۱۲۵۳۲۵

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای ترکمنستانی خود گفت به زودی قرار است راه آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان افتتاح شود.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف،وزیر امور خارجهکشورمان در نشست خبری مشترک با رشید مرداف همتای ترکمنستانی خود ضمن خوشامد گویی به وی گفت: قرار است به زودی راه آهن ارتباطی ایران، ترکمنستان و قزاقستان به افتتاح شود.

ظریف با اشاره به دیدارهای مرادف با مقامات ایرانی از جمله وزیر نفت، طی سفر دو روزه وی در کشورمان گفت این امر نشان دهنده اهمیت روابط و اراده گسترش روزافزون آن با کشور دوست و برادر ترکمنستان است.

وزیر خارجه ترکمنستان ضمن تشکر ازوزارت امور خارجهایران و شخص وزیر از اقدامات انجام شده برای این دیدار در ایران گفت طی ۲ روز سفر در ایران می توانیم موضوعات متعدد دوجانبه را بررسی کنیم.

وی با اشاره به روابط عمیق تاریخی و فرهنگی دو کشور اعلام کرد افتخار داریم اعلام کنیم این روابط در سطح عالی قرار دارد.

رشید مرادف به سفر وزیر خارجه ایران به ترکمنستان و دیدار وی با مقامات ارشد از جمله رئیس جمهرو این کشور اشاره کرد و این دیدار ها را زمینه ساز بهبود و گسترش روابط دو جانبه توصیف کرد.

وی افزود: نشست مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان در عشق آباد در مسائل مشخص برگزار شد و دو کشور طرح های مهم استراتژیک دو جانبه در دست اجرا دارند.

وی همچنین به برگزاری هفته فرهنگی ایران در این کشور به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار