|
|
کدخبر: ۱۲۹۲

رئیس‌ مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امورخارجه کشورمان که در فیلیپین به سر می‌برد با برخی دیگر از مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، رامین مهمانپرست معاون وزیر امورخارجه کشورمان صبح چهارشنبه با کاردینال تاگله، سراسقف کلیسای کاتولیک فیلیپین دیدار و گفت‌وگو کرد.

سراسقف کلیسای کاتولیک فیلیپین در ابتدای این دیدار، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ابراز امیدواری کرد که روزهای پر خیر و برکتی برای همه مومنان باشد.

کاردینال تاگله هم‌چنین با تمجید از تمدن، فرهنگ و تاریخ کشور ایران، بر روابط همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان الهی در کشورهای مختلف به خصوص بین مسلمانان و مسیحیان در کشورها و جوامع مختلف آسیایی و خاورمیانه تاکید کرد.

این عضو شورای کاردینال‌های واتیکان در این دیدار با اشاره به تجارب بسیار تلخ جامعه بشری در دوران جنگ‌های اول و دوم جهانی و بعد از آن، این حوادثرا نشات گرفته از دوری بشریت از ارزش‌های الهی و انسانی دانست و ضرورت بازگشت ملت‌ها به باورهای معنوی و دینی در جهت زندگی مسالمت‌آمیز و دوستانه پیروان ادیان الهی در کنار یکدیگر و در جهت رفع مشکلات و درد و رنج مردم در کشورهای مختلف در سایه گفت‌وگو، صلح و آرامش را یادآور شد.

کاردینال تاگله هم‌چنین با اشاره به تحولات اخیر در برخی از کشورهای خاورمیانه و رشد خشونت و افراط‌گرایی، راه مقابله با این امر را هم‌فکری و گفت‌وگو بین نخبگان و شخصیت‌های مذهبی و فرهنگی و همکاری در قالب گفت‌وگوی بین ادیان جهت هدایت و راهنمایی ملت‌ها برای برقراری صلح و آرامش در منطقه و جهان دانست.

مهمانپرست، رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت امور خارجه ایران نیز اهمیت نقش موثر و مهم علماء و مراجع و شخصیت‌های مذهبی و دینی در جوامع مختلف برای راهنمایی و هدایت مردم در مسیر صحیح منطبق با آموزه‌های حقیقی ادیان ابراهیمی را یادآور شد.

معاون وزیرخارجه کشورمان با اشاره به اهمیت و نقش افکار عمومی و دیپلماسی عمومی در پیشبرد اهداف والای انسانی و دینی در کشورهای مختلف، بر ضرورت مقابله با تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان بشریت برای ایجاد تفرقه و تنش مذهبی بین پیروان ادیان و مذاهب در جوامع مختلف از طریق دامن زدن به اختلافات مذهبی و تحریف واقعیت‌ها به‌خصوص در خاورمیانه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که شاهد بحران فزاینده همه جانبه در غرب به‌خصوص بحران عمیق معنوی و فروپاشی کانون خانواده ناشی از دوری و فاصله گرفتن مردم از باورهای دینی هم‌زمان با تشدید بحران اقتصادی هستیم، نقش دین برای حل مشکلات بشریت برای همگان بیش از پیش روشن شده است.

مهمانپرست هم‌چنین بر نقش شخصیت‌های مذهبی و گفت‌وگو بین ادیان الهی برای شناخت و نزدیکی هرچه بیش‌تر پیروان مذاهب آسمانی به خصوص اسلام و مسیحیت در راستای تثبیت صلح و آرامش در جوامع مختلف تاکید کرد و از سراسقف کلیسای کاتولیک فیلیپین برای سفر به ایران و دیدار با مقامات و شخصیت‌های مذهبی و فرهنگی کشورمان دعوت رسمی به عمل آورد.

* دیدار مهمانپرست با معاون امور همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی وزارت خارجه

مهمانپرست معاون وزیر و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه که به مانیل سفر کرده با خانم «لورا دیل روزاریو» معاون امور همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی وزارت امور خارجه فیلیپین دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به روابط خوب سیاسی تهران – مانیل، خاطرنشان کرد: ایران از ظرفیت‌ها و امکانات بسیار بالا و مطلوب در بخش‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی و کشاورزی برخوردار است و آماده تبادل تجربیات و همکاری بین بخش‌های مختلف به خصوص در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی و نیز اتاق‌های بازرگانی دو کشور برای توسعه و ارتقاء همه جانبه روابط هستیم.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به برنامه‌های پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بر ضرورت هماهنگی بین سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و مانیل جهت برگزاری مطلوب این مراسم و استفاده از این فرصت برای تحرک هر چه بیشتر به روند توسعه روابط تاکید کرد.

مهمانپرست در این ملاقات ضمن تشریح مواضع ایران در قبال تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار داشت: دولت جدید و منتخب در ایران با اتکا به حمایت گسترده مردمی و با تکیه بر مبانی و اصول ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه و گسترش روابط با همه کشورهای جهان به خصوص در قاره آسیا تلاش خواهد کرد.

وی افزود: کشورهای غربی باید در راستای مصالح و منافع مشترک و تثبیت صلح و امنیت در منطقه و جهان، آغاز به کار دولت جدید ایران را به عنوان فرصتی جهت برقراری روابط عادلانه و متوازن با احترام به حقوق مشروع ملت بزرگ ایران مغتنم بشمارند.

لورا دیل روزاریو معاون امور همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی وزارت امور خارجه فیلیپین نیز در این دیدار ضمن تحسین برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری ایران و تبریک انتخاب حسن روحانی، انتخابات ایران را نشانه توسعه، گسترش و پویایی فضای سیاسی در ایران دانست و ابراز اطمینان کرد در سایه رویکرد و خط مشی دولت جدید ایران، روابط ایران و فیلیپین به خصوص در عرصه‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری توسعه یابد.

وی همچنین بر ضرورت تداوم سفر مسئولان دو کشور و نیز تبادل هیئت‌های تجاری، فرهنگی، ورزشی و رسانه‌ای تاکید و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک در راس هیئتی برای پیگیری توسعه روابط به خصوص در دو بخش تجاری و بازرگانی به تهران سفر کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار