|
|
کدخبر: ۱۳۲۱

شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای به صورت غیرمستقیم از حزب‌الله خواست نیروهای خود را از سوریه خارج کند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، راشاتودی اظهار کرد: ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل از نیروهای وابسته به حزب‌الله درخواست کرد مداخله در جنگ داخلی سوریه را متوقف کنند.

شورای امنیت در بیانیه‌ای که روز گذشته(چهارشنبه) منتشر شد به دنبال اعتراضروسیه اشاره مستقیمی به نام حزب‌الله نداشت اما هدف از انتشار این بیانیه به وضوح نیروهای تحت امر حزب‌الله بود.

حزب‌الله هزاران نفر از نیروهای خود را برای پشتیبانی از دولت سوریه در برابر شبه‌نظامیان تروریست و بالاخص نیروهای جبهه‌ النصره، وابسته به القاعده، به این کشور اعزام داشته است.

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل اعلام شده بود: " شورای امنیت از تمام طرف‌های لبنانی می‌خواهد که به سیاست عدم مداخله این کشور پایبند بوده و در این حوزه به صورت واحد پشتیبان میشل سلیمان بوده و از هر گونه مداخله در بحران سوریه پای پس بکشند. "

در همین حین، نماینده لبنان در سازمان ملل وعده داد که کشورش مرزهای خود را به سوی مهاجرین سوری که از خشونت‌ها می گریزند باز خواهد داشت. نواف سلام، سفیر لبنان در سازمان ملل، به گزارشگران اعلام کرده است که تعداد پناهندگان سوری در این کشور هم‌اکنون بیش از یک میلیون نفر خواهد بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار