|
|
کدخبر: ۱۳۵۷

احمدی‌نژاد در بندر عباس:

رئیس جمهور ایران در بندرعباس با بیان اینکه امروز افزایش ۳۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت آغاز شد گفت: بیگانگان خود را در نفت ایران شریک می‌دانستند و به بهانه سرمایه‌گذاری در حوزه نفتی هزینه های بسیاری برای کشور ما می‌تراشیدند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، محمود احمدی‌نژاد صبح پنجشنبه در آئین افتتاح طرح‌های مهر ماندگار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگانی‌ها مردمان با فرهنگ و مرزبان استقلال ایران هستند افزود: امروز طرح بزرگ توسعه میدان نفتی هنگام در هرمزگان افتتاح شد که با بهره‌برداری از این طرح میزان تولید نفت در این میدان به ۳۰ هزار بشکه افزایش یافت و طبق برنامه این ظرفیت همچنان افزایش می یابد.

وی ادامه داد: جزیره قشم در آینده به یکی از مناطق بزرگ نفتی و گازی کشور تبدیل می‌شود که نتیجه آن ایجاد هزاران شغل برای مردم این منطقه است.

رئیس جمهور در ادامه عنوان کرد: همچنین حوض خشک تعمیرات کشتی مجتمع کشتی‌سازی بندرعباس افتتاح شد که با بهره‌برداری از آن امکان تعمیر و بازسازی کشتی‌های بزرگ در کشورمان فراهم شده است.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه ملت ایران با فرهنگ‌ترین و تمدن‌سازترین ملت تاریخ است اظهار کرد: براساس وعده الهی روزی جهان در سایه عدالت و توحید به دور از کینه و تأخیر و فرسات نورانی و زیبا می‌شود که ملت ایران در رسیدن بشر به این جایگاه باسعادت نقش مهمی را ایفاء خواهد کرد.

وی با اشاره به خروج شرکت‌های نفتی خارجی از کشورمان در ابتدای دولت نهم عنوان کرد: شرکت‌های خارجی که در آن زمان میزان سرمایه‌گذاری آنها در ایران به طور متوسط به سالانه یک میلیارد دلار می‌رسید فکر می‌کردند ملت ایران پس از خروج آنها ناتوان و دست بسته خواهد ماند، اما امروز تمامی کارهای نفتی ایران توسط متخصصان داخلی در حال انجام است.

رئیس جمهور عنوان کرد: خارجی‌ها فکر می‌کردند نفت ایران ملک پدری آنهاست و خود را در نفت ایران شریک می‌دانستند و به بهانه سرمایه‌گذاری خرج‌های بسیاری برای ما می‌تراشیدند و بخش اصلی سود نفتی را به جیب خود می‌زدند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هم‌اکنون سالانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در مناطق نفتی کشور انجام می‌شود افزود: ‌ برای نخستین بار پس از صد سال بخش اصلی نفت ایران در اختیار خود ملت ایران است و پول نفت کشورمان به طور کامل به جیب ملت می‌رود.

وی گفت: ملت ایران روز‌به‌روز در حال رشد و رسیدن به قله‌های پیشرفت است و در آینده با غلبه بر تمامی بدخواهان پیشرفت‌های بیشتری خواهد کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار