|
|
کدخبر: ۱۴۵۱

خبرگزاری رویترز گزارش داد: مصر انتقاد ایران از کودتای نظامی مصر که به برکناری محمد مرسی منجر شد را " دخالت غیر قابل پذیرش " در امور داخلی این کشور خواند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، این خبرگزاری انگلیسی اظهار کرد: وزرات امور خارجه مصر روز پنجشنبه با ابراز " ناخشنودی بی نهایت " از اظهارات اخیر ایران درباره مصر، این مواضع را منعکس کننده " نداشتن آگاهی دقیق از ماهیت تحولات دموکراتیکی که مصر شاهد آن است " دانست.

وزرات امور خارجه مصر در بیانیه ای که روی " فیس بوک " این وزارت قرار گرفت، افزود: این نشانگر دخالت غیر قابل پذیرش در امور داخلی مصر است.

مصر درباره انتقادات اخیر ترکیه از برکناری مرسی نیز موضعی مشابه را اتخاذ کرد.

همچنین بر اساس گزارش خبرگزاری " نووستی "، بدر عبدالعاطفی، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در پاسخ به اظهار نظر عباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران که دخالت نیروهای نظامی در مسایل سیاسی و تغییر دولت هایی را که بر اساس انتخابات به قدرت رسیده، کاری ناشایست دانسته بود، گفت: تحولات اخیر مصر پیشرفتی سیاسی بود که در نتیجه خواسته مردم محقق شده است، این خواسته در نقشه عمل ارتش مصر تجلی پیدا کرده و مردم آن را تایید کردند.

فرماندهی نیروهای مسلح مصر چهارشنبه هفته گذشته محمد مرسی، رییس جمهور اسلام گرای مصر را برکنار و اعتبار قانون اساسی را متوقف کرد و یک " نقشه عمل " را اعلام کرد که شامل یک دوره انتقالی و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری است. عدلی منصور، مامور انجام وظایف ریاست جمهوری در دوره انتقالی شده و به عنوان رییس جمهور موقت مصر سوگند یاد کرد.

با این حال " اخوان المسلمین " اقدام ارتش در خلع مرسی را کودتای نظامی نامیده و ازسرگیری قانون مداری در کشور را خواستار شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار