|
|
کدخبر: ۱۴۵۴

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه:

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به اوضاع این روزهای مصر گفت: دست‌های پشت پرده مردم مصر را به جان هم انداخته است و ملت مصر به روز سیاه نشسته‌اند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، آیت‌الله امامی کاشانی خطیب جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: حضور پرشور مردم در انتخابات که همراه با آرامش بود، همه دنیا را متعجب کرد و با آزادی که این انتخابات داشت، می‌تواند در جهان به‌عنوان یک الگو مطرح شود.

وی ادامه داد: برای این انتخابات باید به درگاه خداوند شکر و سپاس کنیم. این انتخابات به بهترین نحو برگزار شد و به مرحله دوم کشیده نشد و مردم با حماسه‌ای که مدنظر رهبر معظم انقلاب بود، پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و دعاهای مردم علی‌الخصوص رهبر انقلاب در خلق این حماسه بسیار تأثیرگذار بود.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: به رئیس جمهورمنتخب تبریک می‌گویم که با سوابق اجرایی، دانشگاهی و انقلابی و با تجارب اجرایی و سیاسی انتخاب شده است و امیدواریم خداوند متعال کمک کند تا وی بتواند امور اجرایی کشور را به بهترین نحو مدیریت کند.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان " تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری را به دست مقام معظم رهبری که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود به فال نیک می‌گیرم "، گفت: امیدوارم این حکم تنفیذ که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، در سرنوشت نظام اثر عمیق داشته باشد.

وی با اشاره به اصل ۱۱۰ قانون اساسی و تنفیذ آرای ملت توسط رهبر انقلاب، گفت: در جمهوری اسلامی مردم رأی می‌دهند و ولی فقیه آن رأی را تنفیذ می‌‌کند که اسلامیت نظام را تضمین می‌کند. اصول مربوط به ولایت فقیه از اصول گرانقدر قانون اساسی است و ثواب آن به روح امام خمینی و شهدای گرانقدر برمی‌گردد که به این اصل توجه کردند که این اصل چگونه می‌تواند جامعه را به پیش ببرد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در خصوص تقارن امروز با سالگرد اجتماع علما و مردم در مسجد گوهرشاد مشهد در اعتراض به کشف حجاب رضاخان، گفت: در این روز مردم نسبت به اقدامات رضاشاه در مسجد گوهرشاد تجمع کردند که با هجوم نیروهای رضاخان به مسجد گوهرشاد کشتار زیادی انجام شد و ما به روح آن شهدا رحمت می‌فرستیم و به روح رضاخان نیز نفرین و لعنت می‌کنیم.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: خداوند را شاکریم که انقلاب اسلامی را با رهبری عقل و فقه به‌وجود آورد که بتواند علیه دشمن ظلم و استکبار حرکت کند و حرکت آن در کشورهای اسلامی زلزله‌ای به‌وجود بیاورد.

وی با اشاره به اوضاع این روزهای مصر، گفت: مصر کشوری متمدن و از قدیمی‌ترین کشورهاست که از نظر معارف و علوم اسلامی در سطح بالایی قرار دارد و اینکه ملت مصر به این روز سیاه نشسته‌اند به خود مردم آنها برمی‌گردد، البته آنها رهبری و ولایتی ندارند و نعمتی که در کشور ما وجود دارد در جاهای دیگر نیست، اما خود ملت باید توجه کند.

خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه قرآن کریم در آیه قبله می‌فرماید: شما از کفار نترسید و از من بترسید که نعمت را بر شما تمام کردم و از مخالفت با امر من بترسید. اگر با امر من مخالفت کنید قبله وحدت اقتدار از شما گرفته می‌شود، گفت: ملت مصر امروز مخاطب این آیه هستند و باید به این خود توجه کنند و به این‌ور و آن‌ور گوش ندهند که دست‌هایی پشت پرده است و به این دست‌ها توجه کنند که آنها را به جان هم انداخته است.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های اول نیز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امتیاز استغفار در سحر نسبت به اوقات غیرسحر بسیار بالاست و از آن بالاتر استغفار در سحرهای ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به دعاهای سحر منقول از امام رضا(ع) این دعا را بسیار ارزشمند دانست و گفت: در این دعا اسم اعظم وجود دارد و بلندترین نظام ادعیه ماه مبارک رمضان در این دعاست.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه این دعا را امام کاظم(ع) و امام رضا(ع) می‌خواندند و امروز نیز این دعا را صاحب الزمان(عج) می‌خواند، گفت: برخی گفته‌اند که سرّ خواندن این دعا این است که از اهل‌بیت پیروی کنیم و متبرک شویم و عده‌ای دیگر نیز گفته‌اند که درست است این صفات را امام معصوم دریافت می‌کند، اما همه باید تلاش کنند که به این صفات برسند.

آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: ما در دعای سحر از خداوند بها، جمال و جلال الهی را طلب می‌کنیم و دعای سحر پیوند با خداوند و اسماء‌ الحسنی است.

وی در ادامه به اهمیت سحرهای ماه مبارک رمضان اشاره و تأکید کرد: سحرهای ماه مبارک را قدر بدانید و مبادا سحر را خواب بمانید و حتی اگر توانایی روزه گرفتن هم ندارید در این سحرها بیدار شوید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار