|
|
کدخبر: ۱۴۵۷۱۲

ترقی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دیدار اشتون با محکومان فتنه بی آبرویی اتحادیه اروپا است، گفت: این دیدار دشمنی علنی با ایران ارزیابی می شود و اصلا به بازی گرفتن مذاکرات است.

حمید رضا ترقی معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری تسنیم، با اشاره به دیدار کاترین اشتون با برخی از عوامل فتنه ۸۸، گفت: هئیت اروپایی قبلا به تهران سفر کرده بودند و با عوامل فتنه دیدار کردند و در سفر خانم اشتون باز این دیدار انجام شد و متاسفانه وزارت امور خارجه تقصیر را به دیگری ربط داد و مجلس نیز به عهده دستگاه دیپلماسی گذاشت و هنوز مقصر اصلی شناخته نشده است.

وی افزود: اشتون در تظاهرات مخالفان دولت قانونی اوکراین شرکت می کرد و امروز ما شاهد جنگ غرب و شرق در این کشور هستیم و وی به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با همان سیاست و با جسارت کامل به تهران سفر کرد و بعد از انجام دیدار او با فتنه گران، دستگاه دیپلماسی تحلیل درستی ارائه نکرده است.

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: این دیدار با هماهنگی و چراغ سبز برخی در داخل کشور صورت گرفت در حالی که اتحادیه اروپا با این دیدار قصد منفعل کردن سیاست خارجی ایران را داشت و می خواهد پرونده ای با عنوان حقوق بشر علیه ایران باز و با این بهانه تحریم های جدید را درمورد ایران آغاز کند.

ترقی با اشاره به اینکه اشتون با افرادی دیدار کرد که پرونده های سنگین امنیتی دارند، تاکیدکرد: این دیدار دهن کجی به نظام و مردم است و نباید به سادگی از آن گذشت، چرا که دیدار اشتون با فتنه گران رسما حمایت اتحادیه اروپا از فتنه و دشمنی علنی با ایران ارزیابی می شود و اصلا به بازی گرفتن مذاکرات است.

وی با بیان اینکه این دیدار بی آبرویی اتحادیه اروپا را نشان داد، تصریح کرد: قطعا مردم چنین ذلتی را نخواهند پذیرفت و از این به بعد اجازه هم نخواهند داد چنین افرادی به کشورشان سفر کند تا دست به چنین اقداماتی بزند.

معاون بین الملل حزب موتلفه ادامه داد: مجلس پیگیر قضیه است و وقتی مقصر اصلی شناخته شد باید به سرعت از مسئولیت اجرایی کنار گذاشته شود، چرا که اگر این روندها ادامه پیدا کند، باید شاهد همان نقش آفرینی ای که اشتون در اوکراین کرد، در کشورمان باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار