|
|
کدخبر: ۱۴۶۲۵۱

اونجلوس ونیزلوس معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه یونان صبح امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شمخانی در این دیدار با اشاره به سوابق تاریخی و تمدنی دو کشور، بر لزوم گسترش همکاری ها و تقویت مناسبات در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حوادثاوکراین و سوریه، التزام به قواعد دموکراسی و احترام به خواست مردم را تنها راه حل این کشورها دانست و افزود: همه کشورها باید در زمینه فراهم نمودن شرایط برای انتخاب آزادانه مردم برای تعیین سرنوشت دلخواهشان همکاری کنند.

شمخانی گفت: دخالت خارجی و گسترش خشونت و تروریسم نه تنها بر ضد امنیت و ثبات بین الملل است بلکه حامیان آنها را نیز درگیر مشکلات لاینحل خواهد نمود.

وی افزود: تنها ثمره راهبرد مداخله جویانه غرب در منطقه، تشدید ناامنی در عراق، افغانستان و رشد غیرقابل کنترل گروه های تروریستی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص مذاکرات پیش روی هسته ای نیز خاطر نشان کرد: دستیابی به راه حل جامع در گرو اثبات حسن نیت و عمل به تمام تعهدات توسط طرف مقابل است و در این مسیر هر گونه مانع تراشی و اقدام بر اساس تحلیل های نادرست و غیرواقعی موجب فاصله گرفتن از فضای تفاهم و اعتماد خواهد شد.

اوانجلوس ونیزلوس معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه یونان نیز در این دیدار با تاکید بر دیپلماسی به عنوان تنها راه حل موضوع هسته ای گفت: یونان به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا ضمن استقبال از توافقات میان ایران و کشورهای ۱ + ۵ وظیفه دارد فضای همکاری های اقتصادی و سیاسی میان ایران و این اتحادیه را تسهیل کند.

وی با اشاره به پیوندهای محکم تاریخی و فرهنگی میان ایران و یونان افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری با ثبات و شکوفاست که غرور ملی، خودباوری و نظم در آن نهادینه شده است.

وزیر خارجه یونان، این کشور را دروازه ورود به غرب عنوان کرد و با تاکید بر نقش محوری و غیرقابل انکار ایران در مدیریت بحران های منطقه ای اظهار داشت: همکاری میان ایران و غرب لازمه مدیریت و حل و رفع تهدیدات شکننده ای است که در صورت تداوم جامعه بین الملل را با خسارت های غیرقابل جبران روبرو خواهد کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار