|
|
کدخبر: ۱۴۶۶۸۷

اسماعیل نیا در نطق میان دستور:

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: امیدواریم که آقای رئیس جمهور به بعضی از وزرای خود تذکر دهند که از دایره اعتدال خارج نشوند و به مقوله های گروه، باند و رفیق بازی ورود نکنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، محمد اسماعیل نیا نماینده مردم کاشمر در خانه ملت صبح امروز(دوشنبه) در نطق میان دستور خود پیروزی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در رقابت های آمریکا را تبریک گفت و اظهار داشت: ملت ایران همانگونه که شعار نه شرقی و نه غربی را داده است ظرفیت قهرمانی در همه زمینه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را دارد.

وی تأکید کرد: در این برهه از تاریخ با رهبر معظم انقلاب و داشتن مردمی صبور می توانیم از حماسه اقتصادی عبور و با عمل به آن در سطح جهانی در همه ابعاد سربلند و پیروز شویم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از رد شدن غیبت نمایندگان توسط هیأت رئیسه انتقاد کرد و گفت: علیرغم اینکه بنده به دلیل بیماری مرخصی استعلاجی رد کرده بودم اما باز هم توسط هیأت رئیسه غیبت خوردم.

اسماعیل نیا به لزوم جلسه غیرعلنی برای ارزیابی عملکرد نمایندگان اشاره و تأکید کرد: ما نیاز داریم برای تأثیرگذاری بیشتر مجلس در کشور عملکرد خودمان در طول دو سالی که گذشت را ارزیابی کنیم.

وی همچنین در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز این طرح را راه رسیدن برای رفاه مناسب بر پایه عدالت اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: یکی از شاخص ترین مقوله های اقتصاد مقاومتی مدیریت جهادی است و ما با این مدیریت، حماسه آفریدیم و در ۸ سال دفاع مقدس عاشقانه جنگیدیم؛ مدیریت جهادی نیازمند شایسته سالاری، اعتدال و فراجناحی عمل کردن است.

نماینده مردم کاشمر در خانه ملت خطاب به رئیس جمهور گفت: امیدواریم که آقای رئیس جمهور به بعضی از وزرای خود تذکر دهند که از دایره اعتدال خارج نشوند و به مقوله های گروه، باند و رفیق بازی ورود نکنند.

اسماعیل نیا فرآیندهای شفاف، شکسته شدن غول بروکراسی، متحول شدن نظام اداری و کارآمدسازی نظام بانکی را از ضروریات تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطر نشان کرد: متأسفانه نظام بانکی ما کارآمد نیست به گونه ای که شخصی ۱۰ میلیون تومان از بانک وام دریافت کرده و تاکنون ۶۰میلیون تومان پرداخت کرده است اما هنوز به بانک بدهکار است.

وی ادامه داد: در جلسه ای که با آقای طیب نیا وزیر اقتصاد داشتیم از ایشان خواستیم که لایحه ای در خصوص اصلاح نظام بانکی به مجلس ارائه کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه اظهارات خود با تأکید بر اینکه ما نیازمند «بانک شایسته سالاری» هستیم، گفت: باید از همه کسانی که در چارچوب اعتدال از اول انقلاب تاکنون عمل کرده اند برای حضور در این بانک شایسته سالاری دعوت به عمل آورند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار