|
|
کدخبر: ۱۴۷۰۰۸

بنیاد تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) در دانشگاه ها

پرونده پر ابهام و مملو از سیاسی بازی این موسسه و تلاش های پنهان آن برای میدان دادن به عناصری که در فتنه ۸۸ به میراثامام(ره) - که همان نظام اسلامی است - حمله کردند، لزوم تحقیق و تفحص از این موسسه را بر همگان مبرهن ساخته است.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، در بیانیه بنیاد تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) در دانشگاه ها آمده است: این بنیاد در خصوص تلاش موسسه به اصطلاح تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) برای سانسور و تحریف اندیشه ایشان اندیشه پاک و تابناک حضرت امام خمینی(ره) آن چنان در قله های متعالی قرار دارد که تلاش های مذبوحانه دشمنان برای کمرنگ کردن آن از سطح تفکرات و رفتار جوامع اسلامی و مردم ایران همواره با شکست و سرخوردگی مواجه شده است.

کسانی که خط امام و راه آن ابرمرد تاریخ را چون سدی پولادین در برابر افکار منحوس و منحرف خود می دانند همواره تلاش دارند که به ای نحو کان بر چهره خورشید خاک بپاشند تا بتوانند برای لحظه ای تابش آفتاب پر نور آن را تحت تاثیر قرار بدهند.

جریانی مرموز از همان ابتدای رحلت امام خمینی(ره) تلاش داشت تا برخی از نقاط مهم تاریخ انقلاب را مخدوش کرده و راه را برای نفوذ عناصر منافق و لیبرال در حکومت اسلامی باز کند. این جریان بارها و بارها تلاش کرد تا استناد برخی نامه های مهم امام(ره) علیه جریانات اسلام امریکایی را زیر سوال برده و با جعلی خواندن نامه های امام و تهمت جعل به مرحوم سید احمد خمینی، تاریخ را تحریف کنند. اما نکته قابل تامل در اینجا است که این بار موسسه به اصطلاح تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، دست به سانسور تاریخ زده و به نوعی راه را برای جریانات لیبرال باز کرده است.

جالب است در زمانی که برخی گروههای سیاسی تلاش دارند جبهه ملی و نهضت آزادی – که یکی شان از سوی امام(ره) به عنوان «پدر منافقین» و دیگری، مرتد اعلام شد - را احیا کرده و اسلام امریکایی را ترویج دهند؛ این موسسه با ارائه برخی چراغ های سبز با آن ها همکاری می کند. اخیرا آقای موسوی بجنوردی، در مصاحبه با سایت وابسته به این موسسه، یکی از بزرگان جبهه ملی را باعث«مد شدن اسلام در دانشگاهها» خوانده بود و امروز نیز نامه مرحوم حاج احمد خمینی درخصوص نهضت آزادی با سانسور این موسسه مواجه می شود.

تاکنون سکوت این موسسه در قبال خاطره سازی های برخی افراد، ارائه قرائت های لیبرال از اندیشه امام(ره) در برخی کتب دارای مجوز انتشار از این موسسه و برخی اقدامات دیگر با حمل بر صحت و یا تذکرهای محدود پیروان راستین حضرت امام(ره) مواجه شده است. اما به نظر می رسد دوران این سکوت و تذکرهای محدود به سر رسیده باشد. پرونده پر ابهام و مملو از سیاسی بازی این موسسه و تلاش های پنهان آن برای میدان دادن به عناصری که در فتنه ۸۸ به میراثامام(ره) - که همان نظام اسلامی است - حمله کردند، لزوم تحقیق و تفحص از این موسسه را بر همگان مبرهن ساخته است.

لازم است موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به سوالات فراوان در خصوص مسائل سیاسی و اقتصادی آن موسسه پاسخگو باشد. چرا که بیم آن می رود تا برخی با کاسبی از نام آن امام بزرگوار و سنگر گرفتن پشت این موسسه، به دنبال تامین اهداف و منافع خود باشند.

والسلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار