|
|
کدخبر: ۱۴۷۵۸۱

مدیر مسئول روزنامه آرمان در گفت و گو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیر مسئول روزنامه آرمان با بیان اینکه توقیف باید آخرین برخورد با رسانه ها باشد، گفت: اگر دولت رای به توقیف نشریه ۹ دی داده، باید بگویم که دچار تناقض در شعارهایش شده است.

حسین عبداللهی مدیر مسئول روزنامه آرمان در گفت وگو با خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که آیا توقیف نشریه ۹ دی با شعارهای اعتدالی دولت روحانی سازگاری دارد یا خیر، گفت: معتقد هستم که توقیف باید آخرین راه حل باشد و اینکه رسانه ای را در صورت بروز اشتباهش در همان برخورد اول توقیف کنیم، کار صحیحی نیست، مگر آنکه اشتباه آن رسانه مربوط به منافع ملی یا توهین به مقدسات دینی باشد.

وی افزود: دولت باید تلاش کند که امر توقیف مورد تجدیدنظر اساسی قرار گیرد، چرا که توقیف رسانه ها کمکی به بهتر شدن فضای رسانه کشور نمی کند و اگر تصمیم برای مقابله با اشتباهات رسانه ای است، برخورد با نویسنده مطلب و یا مدیر مسئول مدنظر باشد، نه توقیف آن رسانه.

عبداللهی با بیان اینکه باید از ابزارهای فرهنگی در برخورد با رسانه ها در صورت سرزدن خطا از سوی آنها استفاده کنیم، تصریح کرد: اگر قرار است رسانه ای را متنبه کنیم، از راه حل های فرهنگی استفاده کنیم نه اینکه مستقیما آن رسانه را تعطیل کنیم.

وی اضافه کرد: نباید توقیف رسانه ها را عادی کنیم. البته معتقد هستم که دولت با توقیف رسانه ها مخالف است و با شناختی که از اکثریت دولتی ها دارم، می دانم که با توقیف مخالفند.

مدیر مسئول روزنامه آرمان در ادامه در پاسخ به این سوال که نمایندگان دولت در هیئت نظارت بر مطبوعات نیز رای به توقیف نشریه ۹ دی دادند و این در حالی است که آقای روحانی اخیرا بر لزوم آزادی بیان و قلم و باز بودن فضای نقد از دولت تاکید کرده بود، گفت: اگر نمایندگان دولت در اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات نیز رای به توقیف نشریه ۹ دی دادند، باید بگویم تناقض در شعار است و دولت باید به دنبال سازوکاری باشد که توقیف اولین برخورد نباشد.

عبداللهی تصریح کرد: توقیف در هر صورت بهترین راه حل نیست، حال چه رسانه توقیف شده " آسمان " بزرگمهر باشد، چه " ۹ دی " حمید رسایی. نباید با توقیف فضای فعالیت رسانه ای را تنگ کنیم که اگر چنین شود جامعه از آن متضرر می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار