|
|
کدخبر: ۱۴۹۷۴۷

حجت الاسلام سالک در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: آنچه باید در سطح جامعه مورد توجه قرار گیرد، توافق بر محورهای مشترکی است که می تواند عاملی برای جمع کردن نیروهایی باشد که براساس معیارهای اصولگرایانه در سراسر کشور فعالیت می کنند.

حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیمدر خصوص گام های اصولگرایان برای رسیدن به وحدت گفت: آنچه عامل پیروزی است، سخن از محورهای مشترک در جامعه اصولگرایی است که مقام معظم رهبری این محورها را در هشت بند تبیین فرموده اند.

وی افزود: اگر بزرگان اصولگرایی به این اصول عمل کنند، وحدت اصولگرایی شکل خواهد گرفت وگرنه وحدت به معنای وسیع کلمه آرزوی همه افراد جامعه است و نباید از آن پرهیز کرد. اما آنچه می تواند میان اصولگرایان ارتباط نزدیک ایجاد کند، صحبت، همدلی و هماهنگی در خصوص اصول مشترک است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه این اصول مشترک در برخی مقاطع همچون انتخابات شکل خاصی پیدا می کند و گروه ها روی مصداق ها به توافق می رسند، اظهار داشت: باید به معیارهایی که همان اصول مشترک هستند توجه کرد؛ البته وحدت به معنای فلسفی و کلامی باید در مجامع علمی مورد بررسی قرار گیرد.

سالک تصریح کرد: آنچه باید در سطح جامعه مورد توجه قرار گیرد، توافق بر محورهای مشترکی است که می تواند عاملی برای جمع کردن نیروهایی باشد که براساس معیارهای اصولگرایانه در سراسر کشور فعالیت می کنند.

وی در ادامه گفت: مساله دیگر این است که بزرگان اصولگرایان خصوصا بزرگان حوزه های علمیه قم، تهران، مشهد، اصفهان و… باید نشست های مشترکی را برگزار کنند. حضرت امام می فرمود که وقتی علما با هم بنشینند و حال یکدیگر را بپرسند، دشمن وحشت می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم با تاکید بر اینکه امروز علمای ما همراه و همدل هستند، خاطرنشان کرد: باید نشست های علما منعکس شود؛ چراکه انعکاس این نشست ها نقش موثری در وحدت خواهد داشت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار