|
|
کدخبر: ۱۴۹۹۱۲

جعفرپور در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اقتصاد مقاومتی در بخش فرهنگی بدون داشتن روحیه مقاومت و دوری از مصرف گرایی و اسراف، سخت کوشی و اتقان در کار، محقق نخواهد شد

جمشید جعفرپور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، در خصوص نقش کمیسیون فرهنگی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از دو بخش اصلی یعنی بخش اقتصادی و بخش رویه، رویکرد، فرهنگ و باور تشکیل می شود.

وی ادامه داد: واژه مقاومت، امر روحی و فرهنگی است و اقتصاد، امر عینی و مربوط به فعالیت های بیرونی است؛ این دو واژه باید با یکدیگر ترکیب شوند تا آن چیزی که مد نظر است، محقق شود یعنی هم باید فعالیت های اقتصادی عالمانه و با آینده نگری بر مبنای واقعیت ها، توانمندی ها و ظرفیت ها صورت گیرد و هم به لحاظ روحی و فرهنگی مردم و کسانی که تصمیم می گیرند باید از روحیه مقاوم برای تحمل سختی ها برخوردار باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در بخش فرهنگی بدون داشتن روحیه مقاومت و دوری از مصرف گرایی و اسراف، سخت کوشی و اتقان در کار، محقق نخواهد شد، گفت: همه فرمول های اقتصادی باید در بستر فرهنگی اجرا شود یعنی برای تحقق اقتصاد فرهنگی به انسان های سخت کوش، با ایمان، کم توقع و پرتلاش نیاز است تا به عنوان یک اقدام و تکلیف شرعی فعالیت های اقتصادی خود را انجام دهند.

جعفرپور افزود: تحمل بالا و کم نیاوردن در مقابل سختی ها و مشکلات ابعادی است که باید به تلاش های اقتصادی جنبه دینی، شرعی و وظیفه ای داد و اگر این دو بعد با یکدیگر ترکیب شوند، اقتصاد مقاومتی می تواند شکل بگیرد.

**لزوم دارا بودن روحیه جهادی در تحقق اقتصاد مقاومتی

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در بندهای اقتصاد مقاومتی به روحیه جهادی اشاره می کنند یعنی به عنوان یک جهاد، وظیفه و تکلیف شرعی بدون توقع و با تلاش زیاد باید به فعالیت های اقتصادی توجه شود؛ اگر بتوانیم کشور را به یک گفتمان برسانیم و این روحیه را در ملت تزریق کنیم که الان وظیفه دینی ما تقویت پایه های اقتصادی و بریدن از سلطه و تلاش برای متکی نبودن و مستقل شدن از اقتصاد نفتی است، می توان اقدامات بزرگی را انجام داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اقدامات این کمیسیون در بحثاقتصاد مقاومتی گفت: به دلیل نزدیکی فعالیت های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و کمیسیون فرهنگی، این دو کمیسیون کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی را راه اندازی کرده اند تا بخش هایی که مربوط به قانون گذاری در خصوص اقتصاد مقاومتی است، را دنبال کنند.

جعفرپور تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی بیش از آنکه نیاز به قانون داشته باشد، نیاز به گفتمان سازی دارد و نیاز است که اقتصاد مقاومتی در ذهنیت جامعه به عنوان یک وظیفه دینی و شرعی رسوخ پیدا کند چراکه اجرای بخش زیادی از اقتصاد مقاومتی با مصوبه و قانون درست نمی شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار