|
|
کدخبر: ۱۵۰۲۴۹

بیانیه جهاد دانشگاهی /

خبرگزاری تسنیم: جهاد دانشگاهی به مناسبت فرارسیدن روز جمهوری اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: روز جمهوری اسلامی روز عهد و پیمان مقدس ملت ایران برای پیگیری آرمان های انقلاب، بویژه تحقق شعار سال است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، جهاد دانشگاهی به مناسبت فرارسیدن روز جمهوری اسلامی بیانیه ای صادر کرد. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُم فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَی لَهُمْ / سوره مبارکه نور

خدا به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده ‏اند وعده داده است که حتما آنان را در این سرزمین جانشین[خود] قرار دهد همان گونه که کسانی را که پیش از آنان بودند جانشین[خود] قرار داد و آن دینی را که برایشان پسندیده است به سودشان مستقر کند.

روز جمهوری اسلامی، روز تدفین نظام پوسیده شاهنشاهی و رژیم مستکبر پهلوی در زباله دان تاریخ به دست توانای ملتی باعظمت و لبیکی عاشقانه و فاتحانه به ندای آسمانی(وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ) است که از حنجره رهبری الهی، امامی خدا خواه و متکی به ستون مستحکم و نقش آفرین مردم دیندار و بیدار بیرون آمد.

دوازدهم فروردین، روز اعلام عمومی موافقت قاطع ملت داغدار، شهیدداده و رنج کشیده ی ایران با نظام عزت بخش جمهوری اسلامی و عید تثبیت حاکمیت اسلام ناب برپایه حضور و مشارکت مردم در سرنوشت خویش است.

مردم ایران اسلامی اگرچه در طول مبارزات انقلابی خود، شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را سرلوحه شعارهایشان قرار داده بودند اما ثمره شیرین مجاهدت ها و اکمال نعمت آزادی را با اعلام نتایج همه پرسی تعیین نوع حکومت پس از انقلاب اسلامی در روز دوازدهم فروردین ۵۸ بدست آوردند.

میلیون ها ایرانی با شور و شوقی وصف ناپذیر در اقدامی کم نظیر، آن هم در ابتدای تشکیل حکومت، آموزه های برگرفته از امامشان را در مقابل چشمان امیدوار مستضعفان جهان و نگاه های بهت زده دشمنان در قالبی دموکراتیک به دنیا عرضه نمودند.

آن آرمان بلندی که تا دیروز شجاعانه در مشت های گره کرده مردم خلاصه می شد، در یوم الله ۱۲ فروردین و یک گام پیش از تدوین قانون اساسی به تراوش با شوق و شعف و عشق قلم ها بر روی تعرفه های انتخابات و پرشدن صندوق های رأی از(آری) جانانه به جمهوری اسلامی مبدّل شد.

از آن پس، ملت مقاوم ایران اسلامی با هوشمندی تمام، ۱۲ فروردین ۵۸ را پایان کار ندانست و در طول سی و چهار سال در همه عرصه ها و بویژه در نمایش باشکوه مردمسالاری دینی با حضور حداکثری در پای صندوق های رأی، بارها به ندای دعوت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفت و(آری) جانانه خود را تکرار نمود.

اینک در آستانه روز جمهوری اسلامی در سال۱۳۹۳ و ایام شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، بار دیگر خداوند سبحان را بخاطر موهبت الهی استقرار حکومتی برآمده از ثقلین قرآن کریم و عترت طاهرین(ع) سپاس گفته و زنده نگاه داشتن دوازدهم فروردین را به عنوان طلیعه جانشینی حکومت مستضعفین و سقوط سلسله طاغوتی شاهنشاهی برهمگان فرض می دانیم.

جهاد دانشگاهی ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و با یادآوری مجاهدت های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای عظیم الشأن انقلاب و دفاع مقدس، اعلام می دارد که با تمام قوا در خدمت شجره طیبه جمهوری اسلامی و مردم شهیدپرور ایران خواهد بود و با اعتقاد راسخ به توصیه امام راحل(ره) که باید مقدرات کشور را به دست خود بگیرید و مجال به فرصت طلبان ندهید، اهداف و تلاش این نهاد انقلابی را به قدم های ناگزیر خوداتکایی و در رأس همه آنها اقتصاد مقاومتی بعنوان دکترین تضمین کننده امنیت اقتصادی در مسیر پیشرفت و عدالت و سربلندی ایران اسلامی معطوف خواهد نمود.

اعضای این نهاد انقلابی، روز جمهوری اسلامی را روز عهد و پیمان مقدس ملت ایران برای پیگیری آرمان های انقلاب، بویژه تحقق شعار سال دانسته و با عنایت به نامگذاری امسال به نام " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی)، پیمان می بندند که همه بنیه علمی، فرهنگی و آموزشی خود را در این راه به کار گیرند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار