|
|
کدخبر: ۱۵۰۵۰۷

روانچی در دیدار با وزیر خارجه فنلاند:

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه در دیدار با وزیر خارجه فنلاند با بیان اینکه ایران با حسن نیت وارد مذاکرات با ۱ + ۵ شده، تصریح کرد: اروپا و آمریکا از اعلام مواضعی که به روند مذاکرات و توافقات حاصله آسیب وارد می کند، بپرهیزند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات فنلاندی به این کشور سفر کرده، دیروز(دوشنبه) با «ارکی تئومیویا» وزیر امور خارجه فنلاند دیدار و گفت وگو کرد.

در این ملاقات وزیر خارجه فنلاند با ابراز خرسندی از پیشرفت مذاکرات ایران و ۱ + ۵ و توافق ژنو ابراز امیدواری کرد که با اراده طرفین توافق نهایی و جامع هر چه سریع تر حاصل شود.

وی درباره سوریه نیز با اشاره به عدم توفیق مذاکرات ژنو ۲، بر اهمیت حضور ایران در این مذاکرات تأکید کرد.

مجید تخت روانچی نیز با تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با ۱ + ۵ بر ضرورت تعهد به توافق به عمل آمده توسط غرب تأکید کرد و گفت: انتظار داریم اروپا و آمریکا از اعلام مواضعی که به روند مذاکرات و توافقات به عمل آمده آسیب وارد می کند، پرهیز کنند.

وی عنوان کرد: ایران با حسن نیت وارد مذاکرات با ۱ + ۵ شده و به اذعان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تعهدات خود در توافق ژنو عمل کرده است و غرب نیز باید به تعهدات خود عمل کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار