|
|
کدخبر: ۱۵۰۶۶۱

جوکار در گفت وگو با فارس:

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به ناسپاسی اروپا در قبال کشورمان اشاره کرد و گفت: اگر خودِ اروپا هزینه مبارزه با قاچاقچیان را متحمل می شد، دیگر از روی آسایش علیه جدیت ایران در ایجاد مانع در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا اضافه گویی نمی کرد.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو باخبرگزاری فارسبا اشاره به محتوایقطعنامه موسوم به راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران که در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا به تصویب رسید، گفت: این قطعنامه ها بیشتر جنبه سیاسی داشته و دخالت در امور داخلی دیگر کشورهاست، لذا هیچ ارزش حقوقی ندارد.

وی در مورد درخواست پارلمان اروپا از ایران برای لغو مجازات اعدام اظهار کرد: مجازات اعدام در قانون کشور ما به صراحت مطرح شده است و اظهار نظر دیگر کشورها در این مورد، به مثابه ورود به حوزه حقوقی یک کشور مستقل است.

جوکار به تصویب برخی قوانین خلاف فطرت بشری همچون هم جنس بازی در پارلمان های اروپایی اشاره کرد و گفت: در مقابل، جمهوری اسلامی ایران با وضع مجازات اعدام برای قاچاقچیان، در برابر ورود مواد مخدر به خاک اروپا ایجاد سپر کرده است.

وی هزینه فراوان کشورمان از جمله قربانی شدن جوانان و شهادت پرسنل نیروی انتظامی برای ممانعت از ترانزیت مواد مخدر از مسیر ایران به اروپا را یادآور شد و تصریح کرد: اتحادیه اروپا حتی یک مرتبه هم به صورت لفظی در این باره از جمهوری اسلامی ایران قدردانی نکرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد اگر ما از زیر بار هزینه مبارزه با انتقال مواد مخدر از خاکمان شانه خالی می کردیم و اجازه ترانزیت آن را به اروپا می دادیم، دیگر، اروپا به خود اجازه نمی داد با این الفاظ در مورد اعدام قاچاقچیان با ما سخن بگوید.

وی با تأکید بر عمق تلاش بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران در راستای مقابله با ورود مواد مخدر به کشورهای اروپایی بیان کرد: ما باید در این باره تجدید نظر کرده تا خودِ غرب هزینه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر را متحمل شود، تا دیگر از روی آسایش و عافیت علیه جدیت ایران در ایجاد سدی در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا قطعنامه صادر نکند.

نماینده مردم یزد به ناسپاسی اروپا در قبال کشورمان اشاره کرد و گفت: قاچاقچیان مواد مخدر با جان مردم بازی می کنند و اعدام آن ها به سود اروپا است، در حالی که اگر خودشان در خط مقدم درگیری با قاچاقچیان باشند، دیگر علیه مبارزه با آن ها اضافه گویی نمی کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار