|
|
کدخبر: ۱۵۱۴۵۷

عضو هیات رئیسه فراکسیون رهروان ولایت:

عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه هیچ بحثی در خصوص انشعاب فراکسیون رهروان وجود ندارد، اظهار داشت: انسجام اعضای فراکسیون رهروان با برگزاری جلسه مشترک با رئیس جمهور افزایش یافته چون اعضا متوجه شدند که این فراکسیون در راستای منافع افراد خاص حرکت نمی کند.

محمد سقائی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص دیدار اعضای فراکسیون رهروان با رئیس جمهور گفت: واقعیت قضیه این است که در روابط همه دولت ها و مجالس فراز و فرودهایی وجود دارد اما این فراز و فرودها موجب نمی شود که مجلس از امر نظارت خود غافل شده و یا دولت وظیفه قانونی اش را انجام ندهد.

نماینده مردم استهبان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید در بستری حرکت کنند که جامعه احساس آرامش کند، گفت: فراکسیون اصولگرایان از ابتدای مجلس نهم معتقد بود که فارغ از اینکه چه دولتی روی کار بیاید تمام تلاش خود را انجام دهد تا اعتدال در مجلس نهم حاکم شود.

وی با بیان اینکه اختلاف دیدگاههایی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر عضو فراکسیون رهروان وجود دارد، گفت: اما همه اعضا در اصول با هم همفکر هستند که نمونه بارز آن در رای اعتماد به دولت روشن بود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: بعد از آنکه احساس شد چالش میان دولت و مجلس در حال شکل گیری است فراکسیون رهروان به این نتیجه رسید که این چالش به نفع مردم و کشور نخواهد بود لذا شورای مرکزی فراکسیون تصمیم گرفت نشستی با حضور همه اعضا و رئیس جمهور برگزار کند تا نمایندگان دغدغه هایشان را با رئیس جمهور مطرح کنند.

سقائی تصریح کرد: این اولین بار است که فراکسیون سیاسی مجلس با رئیس جمهور دیدار می کرد. هیچ نطقی نیز از پیش تعیین نشده بود و افراد بر اساس قرعه کشی انتخاب شدند تا نمایندگان از کف مجلس بتوانند با رئیس جمهور صحبت کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نمایندگان در سخنرانی هایشان در حضور رئیس جمهور دغدغه های خود را در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه، عزل و نصب های اخیر و مشکلات اقتصادی مطرح کردند علاوه بر این آقای جلالی رئیس فراکسیون نیز دغدغه اعضای فراکسیون را مطرح کرد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه رئیس جمهور و نمایندگان از برگزاری این جلسه راضی بودند، ادامه داد: اگر تعداد جلسات هم افزایی میان دولت و مجلس افزایش یابد می توان امیدوار بود تعامل جای چانه زنی، چالش و مناقصه در بستر اجرا را بگیرد.

وی با بیان اینکه هیچ بحثی در خصوص انشعاب فراکسیون رهروان وجود ندارد، اظهار داشت: انسجام اعضای فراکسیون رهروان با برگزاری این جلسه افزایش یافت چون اعضا متوجه شدند هیچ نماینده ای، نماینده تر از بقیه نیست و فراکسیون در راستای منافع افراد خاص حرکت نمی کند.

سقائی تاکید کرد: تا زمانی که دولت خطوط قرمز را حفظ کند صد در صد از آن حمایت می کنیم.

به گزارش مهر، چندی پیش اعضای فراکسیون رهروان با رئیس جمهور دیدار داشتند، این دیدار حول محور راهکارهای تعمیق روابط فراکسیون رهروان و دولت انجام شد.

پیش از این حدود ۱۳۰ نماینده در اعتراض به انفعال فراکسیون رهروان و عدم ایفای نقش پررنگ این فراکسیون در فعالیت های سیاسی حامیان دولت قصد تشکیل فراکسیون سوم یا فراکسیون اعتدال را داشتند که به نظر می رسد فراکسیون رهروان برای جلوگیری از این انشعاب اقدام به برگزاری جلسه مشترک با دولت کرد. اما بر اساس اظهارات عابد فتاحی یکی از اعضای مستعفی فراکسیون رهروان این اقدام نیز موجب عدم انشعاب این فراکسیون نخواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار