|
|
کدخبر: ۱۵۱۴۸۴

زاهدی در گفت وگو با فارس:

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خواستار واکنش وزارت امور خارجه به قطعنامه اتحادیه اروپا شد و از موضع گیری مجلس در قبال این اقدام مداخله جویانه اروپایی ها خبر داد.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری خانه ملت در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارسدر واکنش به قطعنامه اتحادیه اروپا درباره کشورمان گفت: این قطعنامه ابعاد متعددی دارد که ما باید برای هر کدام واکنش خاصی را از خود نشان دهیم.

وی بر لزوم واکنش قاطعنامه وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی در قبال قطعنامه اتحادیه اروپا تأکید کرد و گفت: وکلای ملت در اولین جلسه خود نسبت به این قطعنامه واکنش نشان خواهند داد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگونه دخالت خارجی در مسائل داخلی خود را نپذیرفته و به شدت محکوم می کند، اظهار داشت: دخالت های اینچنینی نشان دهنده خوی استکباری دولت های غربی است، آنها تصور می کنند می توانند به ایران فشار بیاورند در حالی که هیچگاه اینگونه نخواهد بود و مردم ایران تسلیم سیاست های زیاده خواهی آنان نخواهند شد.

زاهدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با شعار «نه شرقی، نه غربی» به پیروزی رسید، خاطر نشان کرد: مردم در انقلاب به دولت های غربی «نه» گفتند و مسئولان نیز به تبع مردم هیچگاه تسلیم چنین قطعنامه هایی نخواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با عزمی جدی تر در مسیر خود حرکت خواهد کرد، گفت: مردم هیچگاه مقابل استکبار کوتاه نیامده و اجازه نخواهند داد آنها در مسائل داخلی کشورمان دخالت کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید در واکنش به این قطعنامه، بیانیه ای صادر کند، خاطر نشان کرد: عواقب چنین قطعنامه هایی باید به طرف غربی گوشزد شود؛ این قطعنامه می تواند در مذاکرات ایران و ۱ + ۵ و همچنین روابط کشورمان با دول اروپایی آثار منفی داشته باشد.

زاهدی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی بارها موضع خود را در قبال دخالت های بیگانگان به منصه ظهور رسانده است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی یک مجلس ولایی است و به شدت مقابل مداخله های خارجی حساس بوده و نسبت به آن واکنش نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه اروپایی ها جامعه ایران را به درستی نمی شناسند، تصریح کرد: آنها اطلاعات غلطی از واقعیت های ایران دریافت کرده اند و به همین دلیل بر پایه آن اطلاعات غلط تصمیم گیری می کنند؛ ملت ایران پیرو سید الشهدا هستند و هیچگاه تسلیم زورگویی نخواهند شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار