|
|
کدخبر: ۱۵۲۸۴۷

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: سلیمی با اشاره به اینکه اقتصاد دانش بنیان یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی است گفت: دانشگاه علامه برای شکل دادن به اقتصاد دانش بنیان که نیازمند تغییر فرهنگ اقتصاد جاری در جامعه است، می تواند از قبل فعال تر باشد.

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، با اشاره به نقش دانشگاه ها در زمینه عملیاتی کردن شعار سال و نقش دانشگاه علامه طباطبایی در این زمینه، گفت: دانشگاه علامه طباطبایی می تواند در دو عرصه فرهنگ و اقتصاد هم در سطح خود دانشگاه و هم در سطح کشور فعالیت هایی را انجام دهد.

وی افزود: باید در ساختارهای فرهنگی و ذهنی که در گذشته در این دانشگاه رفتارهای متفاوتی را ایجاد کرده بود به اصلاح بپردازیم تا بتوانیم دانشگاه علامه طباطبایی را به یک دانشگاه مولد، پربار و حلال مسائل کشور تبدیل کنیم.

سلیمی ادامه داد: وقتی ساختار ذهنی و فرهنگی را در دورن دانشگاه اصلاح کنیم، در حوزه فعالیت اقتصادی نیز می توانیم گام های بهتری را برای حرکت به سمت جلو برداریم و با استفاده از کمک های مردمی به انجام پروژه های مختلف دانشگاه پرداخته و در کنار آن به انجام فعالیت هایی که می تواند تخصص اساتید ما را در حوزه های مختلف به کار گیرد و تنگناهای اقتصادی دانشگاه را برطرف کند بپردازیم و امکانات بسیار اندک دانشگاه را به سطح مطلوب برسانیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی به نقش این دانشگاه در زمینه تحقق شعار امسال در سطح کشور نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه ما با پتانسیل موجود خود، حضور اساتید و اعضای هیئت علمی توانمند و دانشجویان نخبه می تواند قدم هایی را برای اصلاح و تعالی ساختارها و سازه های فرهنگی در درون جامعه بردارد.

وی افزود: در عرصه اقتصادی نیز در حوزه هایی چون دانش اقتصاد و مدیریت اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اندیشه ها و مفاهیم تخصصی خود را می تواند در جهت حل مسائل کشور به کار گیرد.

سلیمی با اشاره به اینکه اقتصاد دانش بنیان یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی است، گفت: دانشگاه علامه طباطبایی برای شکل دادن به اقتصاد دانش بنیان که نیازمند تغییر فرهنگ اقتصاد جاری در جامعه است می تواند از قبل فعال تر باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار