|
|
کدخبر: ۱۵۳۰۵۰

خبرگزاری تسنیم: جمعیت جوان متعهد، ولایت مدار و آگاه جامعه اسلامی ایران از جمله عوامل موثر در شکست توطئه ها و سناریوهای طراحی شده و اجرا شده علیه ایران بوده است. این یک واقعیت است. غرب با توجه به این واقعیت تاکتیک جدیدی را پایه گذاری کرده است.

ذهن «جوان» و «خلاق» یک جامعه همواره مورد توجه اندیشه «مهاجم» قرار دارد. از این رو جبهه دشمن به هرنحو ممکن می کوشد تا شاید این گروه از اذهان یک جامعه را به سمت و سوی خود معطوف کند و بدون کمترین هزینه بیشترین فایده را به دست آورد.

تحلیلگران غربی با اذعان به این نکته، ناخواسته از یک «واقعیت» پرده بر داشته اند؛

روزنامه واشنگتن پست چندی پیش نوشت: سالها تصور می شد که تحریم های اقتصادی و سیاسی می تواند ایران را به یک طرف مذاکره سازش پذیر تبدیل کند اما این، یک تصور اشتباه بود. ایستادگی ایران این نظریه را که زمانی طرفدار داشت، به وضوح تضعیف کرد و به جای آن بهت و حیرت گریبانگیر غرب شد. غرب تصور می کرد زمان به نفع اوست و تشدید فشارها می تواند بنیه علمی ضعیف ایران را از مسیر پیشرفت خارج کند. اما برخلاف چنین پیش فرض هایی، زیرساخت های علمی ایران در دهه اخیر رشد کرد.

سی ان ان نیز در گزارشی درباره موفقیت های ایران اذعان کرد: یکی از اشتباهات بزرگ دولت اوباما بیشتر کردن دشمنی خود با ایران بود که نتیجه عمل به مشاوره های مغرضانه علیه ایران بود و باعثشد تا دور جدیدی از تحریم ها بر ایران اعمال گردد. نتیجه این شد که ایران کماکان به کار خود ادامه می دهد و این آمریکا و مردم مالیات دهنده آمریکایی هستند که باید هزینه گران بهای جنگ در عراق و افغانستان را بپردازند؛ در صورتیکه با وجود همکاری با ایران، وضعیت اصلا اینچنین نمی شد.

ایران اسلامی با گذر از انواع توطئه ها، بحران ها، فتنه ها و تحریم ها همچنان توفنده، پرتوان و با صلابت مسیر موفقیت ها را می پیماید و غرب را به ستایش و تکریم عظمت و اقتدار خود واداشته است. اما نباید در باد این پیروزی ها و موفقیت ها گرفتار شده از تغییر تاکتیک محسوس دشمنان و دنباله های داخلی آنان در رویارویی با ایران اسلامی غافل ماند.

به عبارتی، غرب و آمریکا پس از سال ها توطئه چینی و اجرای سناریوهای مختلف با هدف مهار سرعت رو به رشد پیام انقلاب اسلامی ایران این بار سمت و سوی یکی از پشتوانه های قابل اعتماد و قابل اتکای نظام و انقلاب اسلامی یعنی جوانان را نشانه گیری کرده اند و با تغییر تاکتیک درصدد اولا جداسازی آنان از پیکره جامعه برآمده اند و ثانیا می کوشند سناریوی " تولید اندیشه مخالف " در میان لایه های مختلف جامعه را در ایران اجرایی کنند.

جمعیت جوان متعهد، ولایت مدار و آگاه جامعه اسلامی ایران از جمله عوامل موثر در شکست توطئه ها و سناریوهای طراحی شده و اجرا شده علیه ایران بوده است. این یک واقعیت است. غرب با توجه به این واقعیت تاکتیک جدیدی را پایه گذاری کرده است.

تئوریسین های عملیات روانی از این تاکتیک به عنوان " شبکه سازی اجتماعی " و " نفوذ در لایه های جوان جامعه رقیب " یاد می کنند.

براساس این تاکتیک عوامل دشمن موظف به ایجاد به اصطلاح سازمان ها و تشکل هایی منطبق با ذائقه جوانان و البته با محوریت آنان می شوند و در قالب انجمن های مختلف و سازمان های به اصطلاح مردم نهاد شیوه های نفوذ و جذب نیرو و به تبع آن همراه سازی افکار و اذهان جوانان را اجرایی می کنند


البته برای اجرای این تاکتیک ابزاری نیز نیازمندند که " فیس بوک " و به طور کلی فضای مجازی به نیاز آنان پاسخ می دهد!

تحلیل گرانی که صحنه «فرهنگ» را رصد می کنند، هنوز خاطره اتفاق تلخ در بوستان «آب و آتش» را به یاد دارند که چگونه دشمن با استفاده از این تاکتیک ابزاری به «تست» یک «پیام» پرداخت.

مروری بر شبکه های اجتماعی گواه این واقعیت است که " اختلاط میان دختران و پسران "، " کشف حجاب "، " تمسخر بخشی از باورها و ارزش ها و خرده فرهنگ ها " در قالب یک به اصطلاح روش برای تخلیه هیجان و انرژی جوانی طراحی و اجرایی شده است. این نکته بسیار مهم و تامل برانگیز است.

تئوریسین های غربی پس ازسه دهه ناکامی در مقابله با پیام انقلاب اسلامی و رشد گرایشات اسلامی در جهان، ایجاد شکاف و فاصله میان نسل ها و سوق دادن جوانان به ویژه جوانان ایرانی به فرهنگ غربی را دردستور کار خود قرارداده اند.

شبهه پردازی علیه اسلام، هجمه علیه باورها و ارزش های جامعه، القای ناکارآمدی حکومت دینی، القای اختلاف میان مسئولان و… در دستور کار رسانه ای غرب و دنباله های داخلی آنان قرار گرفته و روزانه اذهان عمومی جامعه زیر بمباران کلمات و واژه ها قرار دارد.

تئوریسین های عملیات روانی بر این باورند که باید ذهن خلاق، پویا و پژوهشگر جامعه یعنی جوانان را مسخ کرد. در این حالت امکان برتری و تسلط بر فرهنگ و حتی جغرافیای یک جامعه بسیار یحتمل است.

سکوت و بی توجهی مسئولان نگران کننده است. درحالی که اتاق های فکر دشمنان علیه مغز و اندیشه جوان ایرانی به تئوری پردازی مستمر مشغول هستند نباید صرفا در قیل و قال روزمره سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه آن چنان گرفتار شد که از پردازش و تحلیل کارشناسانه این تهاجم غافل ماند.

غرب آن چنان که خود به آن معترف است در مواجهه با جامعه اسلامی و ولایت مدار ایران اسلامی ناتوان و ناکام مانده است. اما مسئولان مراکز مرتبط با امور جوانان باید در مواجهه با تکاپوی غرب برای نفوذ به اندیشه جوان جامعه سازوکار مناسبی را بیاندیشند.

آن چه تاکنون غرب و غرب باوران را ناکام گذاشته فطرت خداجوی و معرفت و بینش مثال زدنی جوان ایرانی است.

جوان ایرانی بی ادعا و بی ریا در صحنه های مختلف یار و همراه نظام و انقلاب است و البته توجه کارآمد به جمعیت جوان زیاده طلبی نیست بلکه یکی از حقوق مسلم آنان است که متاسفانه در گرد وغبار هیاهوهای سیاسی کمتر به آن توجه شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار