|
|
کدخبر: ۱۵۳۰۸۰

معاون وزیرخارجه زلاندنو در دیدار ولایتی:

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیرخارجه زلاندنو در دیدار رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از سفر وزیرخارجه کشورش به تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، ون بوتمن معاون وزیرخارجه زلاندنو عصر امروز در دیدار با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر سیاست کشورش مبنی بر افزایش تبادلات تجاری و مذاکرات سیاسی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی اعلام کرد: بزودی وزیر امورخارجه زلاندنو به ایران سفر می کند.

ولایتی در این دیدار با توجه به سیاست های خارجی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش روابط سیاسی اقتصادی با کشورهای آسیایی، اظهار داشت: کشور زلاندنو در گذشته یکی از شرکای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بوده است. روابط فرهنگی و تبادل استاد و دانشجو همواره بین دو کشور جریان داشته و مراکز تحقیقاتی کشور نیز می تواند با همکاری یکدیگر سعی در یافتن راهکارهایی برای امنیت اقیانوس هند و رهیافت های جدید در نظام بین المللی داشته باشند.

در این دیدار دو طرف بر یافتن یک راه حل صلح آمیز در سوریه مبتنی بر انتخابات و با مشارکت شهروندان سوریه تاکید کردند و مقرر شد جهت همکاری های اقتصادی، انسانی و دوستانه بیشتر ابزارهای مالی مناسب با مشارکت بانک های دو کشور طراحی شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار