|
|
کدخبر: ۱۵۳۰۸۶

ولایتی در جمع خبرنگاران:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به قطعنامه اتحادیه اروپا واکنش نشان داد و گفت: این اقدامات هیچ تاثیری در سرنوشت ما نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در حاشیه دیدار معاون وزیرخارجه نیوزیلند با وی، در جمع خبرنگاران، با اشاره به قطعنامه اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: به نظر می رسد پارلمان اروپا کاری ندارد جز اینکه ابزار فشاری باشد در دست آمریکا و متحدان آنها برای پیشبرد اهداف نامشروع شان علیه کشورهایی که می خواهند مستقل باشند.

وی افزود: هر کشوری بخواهد مستقل باشد و از ارزش های تحمیلی غرب تبعیت نکند متهم می شود که حقوق بشر را رعایت نکرده و مصوبات و بیانیه های آنها هیچ معیار درستی ندارد. برای اینکه فقط می خواهند بر روی ایران فشار سیاسی وارد کنند. از این رو این کار را می کنند و ما هم با این نوع کارهای غیرمعقول و تحت فشار قدرت های بزرگ در دنیا آشنا هستیم.

ولایتی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب همین طور بوده، یعنی از ابتدای انقلاب همواره یکی از ابزارهایی که قدرت های سلطه جو علیه جمهوری اسلامی ایران که می خواهد مستقل باشد و مستقل بماند به کار گرفته اند و ما با این اقدامات آشنا هستیم.

وی با بیان اینکه برای مردم ما هم این نوع قضاوت های غیرعادلانه و بی پایه هیچ ارزشی ندارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کار و سیاست های خود را که مبتنی بر قانون اساسی و ارزش های اسلامی و انسانی است، انجام می دهد و به خاطر این نوع تبلیغات منفی و هوچی گری های سیاسی تغییر نخواهد کرد.

ولایتی تاکید کرد: آنچه در چارچوب قانون اساسی که برگرفته شده از خواست مردم و آرمان های اسلامی و ملی است دولت و مردم عمل می کنند و برای این نوع قضاوت های ناعادلانه هیچ ارزشی قائل نیستند و هیچ تاثیری هم در سرنوشت ما نخواهد داشت.

" ما در مورد مصالح و منافع ملی خود تصمیم می گیریم و به هیچ وجه زیر بار این فشارها نخواهیم رفت ".

وی در پاسخ به این پرسش که مجلس طرحی را آماده کرده تا مذاکرات ایران با گروه ۱ + ۵ متوقف شود؟ افزود: آنچه نظر من به عنوان یک شهروند ایرانی است این است که ما به هیچ وجه عزت خود را وجه المصالح قرار نمی دهیم و تحت تاثیر تبلیغات منفی بیگانگان که به اشکال مختلف تظاهر می کنند که یکی از انواع تبلیغات آنها استفاده از پارلمانی بی خاصیت اروپاست که هر چند وقت یک بار کاری از این قبیل را علیه ایران انجام می دهند، قرار نمی دهیم.

ولایتی ادامه داد: مردم ما به راه درست خود ادامه می دهند و راه درست هم همین است که براساس مصالح ملی مردم مشی خود را انتخاب و در انتخابات شرکت می کنند.

وی انتخابات ایران را انتخاباتی آزاد عنوان کرد و افزود: انتخابات در کمال آزادی انجام می شود و مردم با اقبال بالایی که نسبت به انتخابات دارند عزم خود را در هر انتخاباتی در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران نشان می دهند. بنابراین تحت تاثیر این نوع تبلیغات قرار نخواهند گرفت.

ولایتی درباره اینکه مهمترین اولویت جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل در سال ۱۳۹۳ چیست؟ تاکید کرد: دفاع از مصالح و منافع ملی و تلاش در جهت پیشبرد اهداف مشروح نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی و روابط دوجانبه است که یکی از مهمترین آنها بحثهسته ای است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحثدیگر همکاری های منطقه ای ما با کشورهایی که به لحاظ سیاسی با ما نزدیک هستند و همکاری با کشورهایی که آمادگی دارند براساس احترام برابر، حقوق برابر و منافع مشترک با ما رابطه داشته باشند است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار