|
|
کدخبر: ۱۵۳۲۰۹

خجسته در گفت وگو با فارس مطرح کرد

رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس از ردّ کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، اولین جلسه کمیسیون با حضور اکثریت اعضا و با محوریت بررسی اقتصاد مقاومتی و رویدادهای جاری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امیر خجسته با تبریک سال نو و همچنین گرامیداشت ایام فاطمیه، نامگذاری سال جاری تحت عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری را اقدامی هوشمندانه برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری با نگاه عمیق و هوشمندی خاص خودشان با نامگذاری سال جاری تحت عناوین فرهنگ و اقتصاد، شکل دیگری از راهکار راهبردی توسعه و عدالت را برای کشور تبیین کرده و اکنون وظیفه مجلس و دولت و تمام نهادهاست که با عنایت به سیاست های کلان اعلام شده، برنامه های خود را تنظیم کنند.

رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس در ادامه بررسی طرح اصلاح بند(د) ماده ۶۵ قانون برنامه پنجساله پنجم را دستور اول کمیسیون عنوان کرد و متذکر شد: طبق این قانون هر گونه نقل و انتقال و مأموریت از مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی به دستگاه های دولتی ممنوع شده است که این امر مشکلاتی برای بهره مندی از نیروهای توانمند ایجاد کرده است.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی مجلس برای اصلاح این بند قانونی، متذکر شد: در این طرح پیش بینی شده است که انتقال و مأموریت برای ایثارگران و کارکنان شهرداری ها استثنا باشد که در نهایت پس از بحثو تبادل نظر و اعلام مواضع دولت و نمایندگان موافق و مخالف، مقرر شد که موضوع پس از اصلاح و بررسی دقیق در کمیته کارشناسی، برای رأی گیری در صحن کمیسیون مطرح شود.

خجسته رسیدگی به طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را دستور دیگر امروز کمیسیون برشمرد و خاطرنشان کرد: مجلس در هر حالت خود را موظف و مکلف به حمایت از حقوق کارگران عزیز دانسته و از طرح های حمایتی برای این قشر زحمتکش قطعاً استقبال خواهد کرد.

وی با اشاره به حضور نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی و شهرداری و همچنین محجوب در این جلسه گفت: با عنایت به وجود قوانین کافی در این حوزه و لزوم حفاظت از منافع کارگران عزیز، کلیات این طرح رد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار