|
|
کدخبر: ۱۵۳۴۱۱

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا ضعفش را در تصویب قطعنامه نشان داد، گفت: اروپا و آمریکا در منازعات سیاسی وضع خوبی ندارند.

به گزارشخبرگزاری فارساز گرگان، عیسی امامی امشب در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان در خصوص قطعنامه اتحادیه اروپا گفت: ما در هر حال با دشمن روبرو هستیم و انتظار هم نداریم دشمن برای ما شادی کند و کار مهمی انجام دهد و سطح همکاری‎اش به نفع ما باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل ما اینجا باید با ظرافت بسیار بالایی برخورد کنیم و آنچه که نشان می‎دهد این است که وضعیت اروپا و آمریکا در منازعات بین‎المللی وضعیت خوبی نیست و این موضوع برای نمونه در منازعه با روسیه مشخص است.

امامی تأکید کرد: این‎‎ها(اروپا و آمریکا) با وجود شرایط بسیار سختی که برای روسیه ایجاد کرده‎اند در حال حاضر خودش به بن‎‎بست رسیده و به طور قطع فردا برای چاره‎جویی باید به سراغ ایران بیایند.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نقش ایران در جهان یک نقش انکار ناپذیری است و اتحادیه اروپا هم باید این را قبول کند و اعتقاد دارم که قطعنامه مصوب در اتحادیه اروپا ضعف این اتحادیه را نشان داده است.

سفیر بونان به وزارت امور خارجه فراخوانده شد

به گزارشخبرگزاری فارس، به دنبال تصویب قطعنامه اخیر پارلمان اروپا در مورد ایران، سفیر یونان در تهران به عنوان سفیر کشور دارای ریاست دوره ای اتحادیه اروپا، به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

در این دیدار، مدیرکل غرب اروپا مراتب ناخرسندی شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به صدور قطعنامه مذکور را به طرف یونانی اعلام و با انتقاد از تصویب این قطعنامه در مقطع پایانی دوره فعلی پارلمان اروپا آنرا غیر قابل قبول و غیر واقعی توصیف کرد و گفت: «اینگونه اقدامات و مواضع نسنجیده در خلاف جهت منافع مشترک اتحادیه اروپایی و جمهوری اسلامی ایران می باشد.»

سفیر یونان قول داد به عنوان ریاست دوره ای اتحادیه اروپا، موضوع را به مقامات ذیربط اتحادیه اروپا در بروکسل منتقل کند.

انتهای پیام / ۸۳۰۰۴ / ذ۳۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار