|
|
کدخبر: ۱۵۳۶۹۹

میزگرد فعالان دانشجویی در خبرگزاری تسنیم - ۲:

خبرگزاری تسنیم: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: وزارت خارجه موظف است برنامه دقیق سفر هیئت پارلمانی جدید به ایران را با جزئیات برای مردم شرح دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، ناصر آراسته مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در میزگرد بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران درباره قطعنامه پارلمان اروپا که درخبرگزاری تسنیمبرگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه در دو سفر گذشته اتحادیه اروپا به ایران اتفاقات نامبارکی افتاد که باعثشد مسئولیت آن میان مجلس و دولت پاسکاری شود.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز سفر هیئت دیگری را در پیش رو داریم که لازم است ذکر شود که وزارت امور خارجه موظف است برنامه دقیق این سفر را ریز به ریز برای مردم شرح دهد تا شاهد اتفاقات اخیر نباشیم و اگر قرار باشد اتفاقات نادرست مجددا تکرار شود و وزارت خارجه برنامه روشن این هیئت پارلمانی را مطرح نکنند، مطمئن باشند دانشجویان انقلابی اجازه ورود این هیئت از فرودگاه به داخل کشور را نمی دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران افزود: بحثی که مطرح بود این است که دولت نیازمند به فرصتی است که بتواند با مرور زمان بحثهای سیاست خارجی را به پیش ببرد و وزارت خارجه مدعی بود که با مرور زمان و آرامش و ثبات می تواند ایراداتی که به جمهوری اسلامی وارد است را حل کند، اما سیاست خارجی از همان ابتدا بخش مهمی از پتانسیل بازدارندگی که مربوط به مسائل هسته ای می شد را تعلیق کرد و صرفا با این ادعا که ما نیازمند زمان هستیم، این امر به تعویق افتاد و منتقدانی که از سر دلسوزی و ارادت به جمهوری اسلامی نقدهایی به دولت می کردند عده ای افراطی تلقی شدند که سواد سیاسی و دانشگاهی ندارند.

جامعه دانشگاهی حاضر به تایید متن توافق هسته ای نیست

آراسته تاکید کرد: خوب است که آقای روحانی از خود این سوال را بپرسد که پس از این همه اجحاف به کشور چه دستاوردی برای کشور داشته است و چرا حتی جامعه دانشگاهی حاضر به تایید متنی که کمیسیون امنیت ملی مجلس و مردم در قبال آن نامحرم هستند، نیست.

وی تصریح کرد: روند دیپلماسی که مردم کشور و نمایندگان مجلس حق دانستن نداشته باشند و نامحرم محسوب شوند، محکوم به شکست است؛ اگر باور داریم مردم حق انتخاب دارند طبیعتا باید از همه چیز اطلاع داشته باشند و زمانی که مردم را نامحرم و نمایندگان را نیز نامحرم فرض می کنیم، طبیعی است که با شکست روبرو می شویم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: در متن سیاست خارجی نکته مهم این است که انقلاب اسلامی صرفا با ایستادگی و تکیه بر باورهای دینی توانسته است مسیر روشن و مبارکی را ادامه دهد.

آراسته با اشاره به آیه " أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ " گفت: این آیه در قرآن وجود دارد و نمایانگر برخورد با کفار است در حالی که چنین چیزی امروز در دستگاه دیپلماسی ما معکوس است، یعنی شدت بر خودی ها و خنده بر کفار؛ خنده بر دشمن علاج برون رفت از سیاست خارجی نیست و خنده باعثگستاخی دشمن شده است و ما باید این موضوع را به دستگاه دیپلماسی گوشزد کنیم.

لبخند دولت باعثگستاخی دشمن شد

وی ادامه داد: این موضوع که خنده باعثگستاخی دشمن شده است، مصداق آن در قطعنامه اخیر پارلمان اروپا دیده می شود. یعنی ما تماما گام های اعتمادساز را برداشته ایم، اما آنچه به دست آوردیم گستاخی بیشتر به ملت ایران است. بنابراین این لبخندها باعثتصویب قطعنامه اتحادیه اروپا و تعلیق دستاوردهای شهدای هسته ای شد. آنچه مشخص است این است که در دستگاه سیاست خارجی ما بنا بر این پیش فرض است که ما هر چقدر گام های اعتمادساز را پیش ببریم، باعثتنش زدایی می شود و می توانیم استقلال کشور را بهتر و بیشتر حفظ کنیم. اما آنچه الان بروز و صعود داشته این است که اتفاقا همه این گام های اعتمادساز باعثگستاخی بیشتر دشمن شده است. دانشجویان اجازه گستاخی بیشتر دشمن را نخواهند داد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه دولت به عنوان قوه مجریه کشور موظف است به مردم پاسخگو باشد و این باید در رفتار سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی لحاظ شود، گفت: از وزیر امور خارجه دعوت می شود که در جمع دانشجویان باشند. البته تجربه حضور آقای ظریف در دانشگاه تهران با جمعیتی که از قبل هماهنگ شده بود و اجازه صحبت به تشکل ها داده نشده بود را داریم، اما درخواست می کنیم که وزیر امور خارجه در فضای آزاداندیشی که ادعای دولت است، حضور یافته و مردم اجازه پرسش از وی را داشته باشند، نه اینکه نامحرم فرض شوند و حق پرسشگری نداشته باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار