|
|
کدخبر: ۱۵۳۷۰۷

میزگرد فعالان دانشجویی در خبرگزاری تسنیم - ۱:

خبرگزاری تسنیم: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به لزوم موضع گیری صریح مسئولان نسبت به قطعنامه اخیر پارلمان اروپا علیه ایران، از عدم موضع گیری رئیس جمهور در این زمینه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، رحمانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در میزگرد بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران درباره قطعنامه پارلمان اروپا که درخبرگزاری تسنیمبرگزار شد اظهار داشت: این قطعنامه از چند جهت قابل بررسی است.

وی افزود: این قطعنامه در خصوص حقوق بشر، مسائلی را مطرح می کند. هر چند زمزمه هایی در این زمینه قبل از صدور قطعنامه مطرح شد، اما در قطعنامه اروپا به شکل جزئی تری مورد بحثقرار گرفت.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه در مقوله حقوق بشر مهمترین مسئله در جمهوری اسلامی این است که حقوق ما را اسلام و اهل بیت تعیین می کنند ولا غیر، گفت: حقوق بشر در جامعه ما بر اساس حقوق اسلام است و نه مسائلی که غربی ها برای ما تعیین می کنند. این نکته مهمی است که هم کسانی که این قطعنامه را تصویب کرده اند و هم مسئولین کشور باید به آن توجه داشته باشند.

وی در ادامه گفت: ما در مقوله حقوق بشر از کشورهای غربی انتظار داریم زمانی از حقوق بشر دم بزنند که مسائلی را روشن کنند. از جمله هولوکاست که آنها این مسئله را خط قرمز خود می دانند و هرگونه بحثو صحبت در آن را تخطئه می کنند.

رحمانی تاکید کرد: سوال ما از اروپا در زمینه هولوکاست این است که وقتی آنها اندیشه و بحثکردن در این خصوص را در فضاهایی دور از هیاهوی رسانه ای منع می کنند، چگونه می توانند ادعای حمایت از حقوق بشر در ایران را داشته باشند؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به قانون همجنس بازی در کشورهای اروپایی گفت: در حالی که این قانون یکی از قانون هایی است که حقوق بشر و انسان ها را زیر سوال می برد، در اکثر کشورهای اروپایی به شکل قانون اجرا می شود. آنها چگونه ادعای حمایت از حقوق بشر در انقلاب اسلامی ایران را دارند؟

وی در ادامه سخنانش گفت: ما از دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه انتظار داریم موضع گیری های صریحی را در این زمینه در سطح بین الملل انجام دهد.

رحمانی با اشاره به اینکه یکی از ارکان و اصول وزارت خارجه ما حرکت آن بر اساس اصول حکمت، عزت و مصلحت است گفت: بر تارک وزارت خارجه ما شعار نه شرقی، نه غربی و جمهوری اسلامی ایران ذکر شده است، وقتی این اصول مورد غفلت قرار گیرد، به تصویب چنین قطعنامه ای از سوی اروپائیان می انجامد.

حرکت اخیر اروپایی ها با " چراغ سبز " انجام شد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: وقتی در موضوعی مانند بحثهسته ای برخورد عزتمندانه و با حکمت و مصلحت صورت نگیرد قطعا آنها در موضوعات دیگری هم در مورد کشور ما دخالت می کنند و همانگونه که دیدیم در این قطعنامه آنها به این مسئله اشاره کرده اند و به نظر می رسد اروپائیان یک چراغ روشن و سبزی را در این مسیر دیدند که به خود اجازه دادند در مسائل دیگر نیز دخالت کنند.

وی با اشاره به اینکه پایبندی به این اصول باعثحفظ استقلال کشورمان می شود، گفت: تا زمانی که این اصول مورد توجه باشد، آنها به خود اجازه نمی دهند در رابطه با استقلال ایران سخن بگویند و در جزئی ترین مسائل کشور دخالت کنند.

رحمانی با اشاره به لزوم موضع گیری مسئولان کشور در زمینه قطعنامه اخیر پارلمان اروپا گفت: این موضع گیری ها تنها به وزارت خارجه محدود نمی شود، بلکه مجلس و سایر مسئولان باید نسبت به آن موضع گیری کنند. حتی رئیس جمهور باید به طور صریح در این خصوص موضع گیری داشته باشد و این در حالیست که ما شاهد بودیم رئیس جمهور در این زمینه موضع گیری نداشتند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تاکید کرد: ما باید نوع برخورد با هیئت اروپایی را مشخص کنیم و به آنها اجازه ندهیم که هرگونه که می خواهند در کشور ما در سفرهای خود اقدام کنند و اینگونه نباشد که هر کسی که وارد کشور ما می شود هر اقدامی که می خواهد انجام دهد و استقلال ما را زیر سوال ببرد که ما قطعا ساکت نخواهیم نشست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار